ועדת הכלכלה אישרה: עד סוף העשור ייאסר פרסום סיגריות בעיתונים

לפי הצעת החוק שאושרה היום לקריאה ראשונה, פרסום מוצרי עישון בעיתונות יופחת בהדרגה עד שייאסר כליל בעוד כ-7 שנים

ועדת הכלכלה דנה בהצעת החוק לאיסור פרסום מוצרי עישון בעיתונות / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת הכלכלה דנה בהצעת החוק לאיסור פרסום מוצרי עישון בעיתונות / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את שתי הצעות החוק המבקשות לבטל את החרגת העיתונות המודפסת מהאיסור על פרסום מוצרי טבק ועישון - האחת של חברי הכנסת עופר כסיף, איימן עודה, סמי אבו שחאדה וחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, והשנייה של ח"כ מוסי רז.

בפתח הדיון הציג ח"כ רז את הפשרה אליה הגיעו, לפיה יבוצע תהליך הדרגתי, שבסופו, ב-1 באפריל 2029, ייאסר הפרסום כליל, והחל מ-1 באפריל 2025 תהיה הפחתה הדרגתית של 25% בשנה בהיקף הפרסומות, עד לאיסור מלא. בנוסף, במהלך תקופת המעבר, מאישור החוק ועד 1 באפריל 2025, יהיה פרסום בשטח כפול של מודעות נגד העישון.

יו"ר הוועדה, ח"כ ביטון, התייחס לכך ואמר: "פשרה עושה קניין. בעשרות השנים האחרונות אלה שלא התפשרו, לא מנעו פרסום בעיתונות". ביטון גם שיבח את מגישי ההצעה ואמר: "הבאנו תוצאה טובה - עד סוף העשור לא יהיו פרסומות לסיגריות בעיתונים". 

ח"כ רז, שיזם את ההצעה, מסר: "נלחמים ברוצחת הכי גדולה בהיסטוריה וחרדים למעמד העיתונות והעובדים, ולכן הלכנו לכיוון של הסכמה".  

ח"כ כסיף, שכאמור יזם גם הוא הצעה דומה, מסר: "בנסיבות הקיימות לא היו אפשרויות אחרות". 

בתוך כך, נציין כי משרד הבריאות משך היום את תמיכתו מהצעת החוק של ח"כ רז להגבלת תכולת חומרים מזיקים בסיגריות, ולכן הצעת החוק הזו לא תקודם.