ארה"ב הטילה סנקציות על נורד סטרים 2, ועתידו מוטל בספק

לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה: ארה"ב הטילה סנקציות על החברה שבנתה את צינור הגז שמחבר את רוסיה לאירופה והייתה אמורה להפעיל אותו • מדובר בחברה הרשומה בשוויץ, Nord Stream 2 AG, שכעת מנהליה נכנסו לרשימת האישים האסורים במגע לחברות אמריקאיות, כמו גם חברות הקשורות אליה

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן. צעד חריף שמטיל בספק את עתידו של צינור הגז / צילום: Associated Press, Alex Brandon
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן. צעד חריף שמטיל בספק את עתידו של צינור הגז / צילום: Associated Press, Alex Brandon

עוד לפני ההודעה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על יציאה למבצע צבאי נגד אוקראינה, ואחרי שגרמניה הקפיאה את אישור השימוש בצינור הגז נורד-סטרים 2, הטילה אמש (ד') ארה"ב סנקציות על החברה שבנתה את הצינור והייתה אמורה להפעיל אותו.

מדובר בחברה הרשומה בשוויץ, Nord Stream 2 AG, שכעת מנהליה נכנסו לרשימת האישים האסורים במגע לחברות אמריקאיות, כמו גם חברות הקשורות אליה.

מדובר בצעד חריף, שמטיל בספק גם את עתידו של צינור הגז, שבנייתו עלתה יותר מ-10 מיליארד אירו עד כה. החברה השוויצרית שייכת ל"גזפרום", שהיא גם ספקית הגז שהייתה אמורה להתחיל ולהזרים בו גז בחודשים הקרובים.

הצעד האמריקאי נומק בתוקפנות הרוסית באוקראינה. גרהארד שרדר, לשעבר קנצלר גרמניה, שהיה מעורב בפעילות החברה עד להשלמת הצינור, לא יעמוד ככל הנראה בפני סנקציות ואיסורי כניסה, לפי הדיווחים בתקשורת האמריקאית.