אינסייט תמשיך להזרים מילארדים להייטק: מגייסת קרן ענק חדשה

 קרן הענק הניו יורקית גייסה 20 מיליארד דולר לקרן ה-12 שלה והיא תתמוך בחברות צמיחה בתחום התוכנה • הקרן הפכה לאחת המשקיעות הבולטות בהייטק הישראלי ואחראית על הפיכתן של רבות לחדי קרן 

אינסייט פרטנרס, קרן הענק הניו יורקית / צילום: Shutterstock
אינסייט פרטנרס, קרן הענק הניו יורקית / צילום: Shutterstock

אינסייט פרטנרס, קרן הענק הניו יורקית שהפכה לאחת המשקיעות הבולטות בהייטק הישראלי ואחראית על הפיכתן של רבות לחדי קרן, הודיעה היום (ה') על גיוס של 20 מיליארד דולר לקרן ה-12 שלה שתתמוך בחברות צמיחה בתחום התוכנה. זו הקרן הגדולה ביותר שגייסה אינסייט מאז ומעולם, כאשר הקרן הקודמת שלה, שגויסה באפריל 2020, הסתכמה ב-9.5 מיליארד דולר.

ברקע, המומנטום סביב השקעות בחברות טכנולוגיה הולך ונצבע בצבעים אדומים בעקבות הירידה בשווקים הציבוריים וירידת שווי של חברות פרטיות במהלך סבב גיוס ההון, אך הדבר לא מרתיע את קרנות הענק מלגייס מיליארדים להשקעות בטכנולוגיה. ייתכן אף כי יש בכך כדי לסמן שחברות ההייטק הגדולות ייאלצו להישאר פרטיות עוד זמן רב ויסתמכו יותר ויותר על הזרמה של הון פרטי, בפרט בראי תחזיות הצמיחה המתקררות.

בעוד הקרן תתמקד בהשקעה בחברות מהשלב המוקדם ועד ההנפקה, אינסייט פיצלה חלק מהסכום לקרן קטנה יותר המיועדת אך ורק לתיגבור השקעות בחברות צמיחה בהן משקיעה הקרן הראשית. לאחר גיוס הענק, מנהלת אינסייט סך הכל 90 מיליארד דולר. לשם השוואה, קרן ההשקעות השנייה של סופטבנק, ויז'ן בנק, גייסה ב-2019 סכום של 40 מיליארד דולר (לאחר קרן של 100 מיליארד דולר שגויסה שנה קודם לכן. הקרן החדשה של אנדריסן הורוביץ, שנחשבת לאחת מקרנות ההון סיכון הגדולות והטובות בעולם, גייסה בחודש שעבר 2.5 מיליארד דולר בלבד.

טדי ורדי, שותף בקרן, מספר לגלובס כי הירידה בשווקים משפיעה אמנם על חברות בשלב הבוגר, אך כמעט ואיננה נוגעת לחברות סטארט אפ. ״השוק היה תנודתי מאז ומעולם - לפעמים הזמנים טובים ולפעמים הם רעים, אבל אנחנו משקיעים לטווח ארוך. יש חברות שיוצאות להנפקה, ויש חברות שיכולות לעשות זאת בעוד שלוש או שבע שנים. אנחנו נעמוד מאחוריהן,״ הוא אומר.

ורדי נמנע מלהתייחס לגודל הצ'ק שיתן, ומסתפק בהערה כללית על כך שאינסייט מתכוונת להשקיע בחברות תוכנה מעניינות בכל שלב. על פי הודעתה, הקרן משקיעה בין 5 ל-500 מיליון דולר בסיבוב השקעה אחד. על פי חברת המחקר IVC, אינסייט היא אחת מהמשקיעות הפעילות ביותר בישראל, לצד קרן הגידור טייגר גלובל, שמנהלת כיום 75 השקעות פעילות בהן כמה מחברות הסייבר הפרטיות המובילות בישראל כגון ווייז , טרנסמיט, נו ניים ואקווה סקיוריטי. חדי קרן נוספים בפורטפוליו הם לייטריקס, ביג פנדה, ג'וי טיונס ומון אקטיב. הקרן נמצאת מאחורי כמה מההנפקות הבולטות של 2021, שרשמו ירידת שווי ניכרת מאז הנפקתן בשנה שעברה, בהן מאנדיי, סנטינל וואן ו-ווקמי.

לפני חודשיים צירפה אינסייט אל שורותיה את ליעד אגמון כשותף הישראלי שיסייע לה באיתור ובניהול השקעה בסטארט אפים ישראלים, לאחר שעד כה פעלה בישראל משלט רחוק.

ליעד אגמון / צילום: מתן פורטנוי
 ליעד אגמון / צילום: מתן פורטנוי