כפי שנחשף בגלובס: דני גולדשטיין יעזוב את דואר ישראל

לאחרונה התגבשה הערכה במשרדי הממשלה שדואר ישראל לא תוכל להיחלץ מהמשבר בו היא נמצאת תחת ההנהלה הקיימת • בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הדואר

דני גולדשטיין / צילום: תמר מצפי
דני גולדשטיין / צילום: תמר מצפי

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, יפרוש מתפקידו. כפי שנחשף בגלובס בשבוע שעבר, מול גולדשטיין נוצר משבר אמון בדבר היכולת שלו להבריא את החברה על רקע המשבר שבו היא נמצאת. ההחלטה על סיום תפקידו התקבלה לאחר שיו"ר החברה הנכנס מישאל וקנין קיבל את המינוי הרשמי ועבר אישור של ועדת המינויים ברשות החברות.

ההחלטה לסיים את תפקידו של גולדשטיין התגבשה ברמה של משרדי הממשלה שמלווים את החברה. ברשות החברות ובמשרדי הממשלה לא האמינו שההנהלה הקיימת תוכל להוציא את הדואר מהמשבר בו הוא נמצא.

מדואר ישראל נמסר כי גולדשטיין ישלים בחודשים הקרובים את גיבוש תוכנית ההבראה של החברה ואת ההיערכות להנפקת 40% ממניות דואר ישראל בבורסה לניירות ערך בתל אביב. לבקשת היו"ר הנכנס, ימשיך גולדשטיין ללוות את החברה בתהליך ההנפקה ובהיערכות להשלמת הפרטה מלאה.

מישאל וקנין, יו"ר דואר ישראל, מסר: "קיבלתי את בקשתו של דני לפרוש מהתפקיד, בתום שבע שנים של עשייה חסרת תקדים ושל מהפכה שהוביל בחברת דואר ישראל. אני מלא הערכה למהלכים שדני הוביל בתחומי כוח-האדם, שינויים מבניים, מיכון ואוטומציה, עם ראייה שנים קדימה, שבזכותה דואר ישראל מובילה היום את תחום הסחר המקוון בסטנדרטים בינלאומיים".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "כשהגעתי לפני קרוב לשבע שנים לדואר, מצאתי חברה במשבר עמוק, עם קשיים אובייקטיביים של שוק משתנה והפסדים כלכליים ושסע עמוק ומשבר אמון בתוך הארגון. עברנו שנים של שינויים והבראה, ומרגש אותי להביט היום על דואר ישראל, על האנשים והארגון, ולראות חברה שבעזרת התאמה של הרגולציה ויציאה לבעלות של הציבור ומשקיעים, תוכל להמריא ולהגיע להישגים". 

בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (א') לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הדואר. התיקון נועד בעיקרו ליישם את המלצות ועדת רוזן, שהמליצה בין היתר לפתוח את תחום הדואר לתחרות, לבצע רפורמה בענף החבילות מחו"ל ולהרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת והשר.