דיווח: החברה האחראית לפרויקט נורד סטרים 2 שוקלת להכריז על פשיטת רגל

החברה נמצאת בבעלות חברת הגז הממשלתית הרוסית "גזפרום", והיתה אחראית לפרויקט בשווי יותר מ-10 מיליארד אירו להנחת צינור גז חדש בין צפון רוסיה למזרח גרמניה

נורד סטרים 2 / צילום: Shutterstock
נורד סטרים 2 / צילום: Shutterstock

החברה השוויצרית האחראית לפרויקט צינור הגז "נורד סטרים 2" שוקלת להכריז על פשיטת רגל; כך מדווחת היום סוכנות הידיעות "רויטרס" על בסיס שיחות עם מקורות הקרובים לעסקי החברה. החברה נמצאת בבעלות חברת הגז הממשלתית הרוסית "גזפרום", והיתה אחראית לפרויקט בשווי יותר מ-10 מיליארד אירו להנחת צינור גז חדש בין צפון רוסיה למזרח גרמניה.

הפרויקט נועד להכפיל את יצוא הגז הטבעי של רוסיה לגרמניה, מ-55 מיליארד קוב ל-110 מיליארד קוב, אך הוקפא בימים האחרונים על ידי השלטונות הגרמנים בגלל "השינוי במצב הגיאו-פוליטי באזור". הוא עמד בפני סנקציות אמריקאיות שלא מנעו את השלמתו, לפני כארבעה חודשים. אך כעת, על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה ותגובת המערב, ארה"ב חידשה את הסנקציות והוסיפה את החברה השוויצרית - Nord Stream 2 AG - לרשימת החברות האסורות שלה. הדבר משליך באופן מיידי על כל חברה הפועלת מולה, ופשיטת רגל היא רק עניין של זמן, לפי ההערכות.

מחצית ממימון הפרויקט נעשה על ידי "גזפרום" ומחצית על ידי קונסורציום של בנקים וחברות אנרגיה אירופיות. מי שהוביל את פעילות החברה עד לאחרונה היא קנצלר גרמניה לשעבר גרהארד שרדר, שנחשב למקורב לפוטין. שרדר סירב לגנות בימים האחרונים את הנשיא הרוסי.