“צריך להקים פרויקטור שיתכלל את הגברת ההיצע לעובדים בהייטק”

"כשמיקרוסופט מגייסת בישראל, היא לא מגייסת במקומות אחרים. הם רוצים את הטאלנט הישראלי. מצד שני, חייבים להשקיע אנרגיה בזה, זה לא יקרה לבד", אומר אסף רפפורט, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Wiz

מיכל ברוורמן בלומנשטיק ואסף רפפורט / צילום: איל יצהר
מיכל ברוורמן בלומנשטיק ואסף רפפורט / צילום: איל יצהר

הביקוש לעובדים בהייטק גבוה, ובתעשייה לא מתעלמים מזה. אסף רפפורט, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Wiz אומר בראיון לאופיר דור בכנס 40 עד 40 של גלובס, כי שיא הביקוש לעובדים עוד לפנינו. "תסתכל על החצי שנה האחרונה, ראינו את ההודעה של מיקרוסופט כשהיא אומרת שנגייס עוד אלפי עובדים ונפתח מרכז פיתוח בירושלים. זה לא שמיקרוסופט אומרת שהיא מגדילה את כוח האדם ב-40 אלף איש והיא תעשה את זה שם ופה. זה אומר שכשהיא פותחת מרכז בבאר שבע, היא לא פותחת אותו בלונדון. כשהיא מגייסת בישראל, היא לא מגייסת במקומות אחרים. הם רוצים את הטאלנט הישראלי. מצד שני, חייבים להשקיע אנרגיה בזה, זה לא יקרה לבד".

מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, חושבת שהבעיה היא ההיצע. "כמדינה אנחנו חייבים לראות איך מגבירים את ההיצע. יש המון דברים שאנחנו צריכים לעשות, גם בחינוך בטווח הארוך, אבל גם בטווח הקצר. גם להגיע לפריפריה ולכל האוכלוסיות. גם להביא עובדי הייטק ישראליים שנמצאים בחו"ל. צריך להקים פרויקטור שיתכלל את זה. אפשר לפתור את הבעיה במחסור באופן מיידי אם נביא כבר 10% מעובדי ההייטק הישראליים שנמצאים בחו"ל".

יתרון למתכנת שלמד פילוסופיה

שניהם מסכימים שכולם יכולים להצליח. רפפורט מצביע על התשוקה: "כשאני מראיין אנשים, אני מחפש את התשוקה והברק בעיניים. גם אם המועמד לא צמח ב-8200 או ב-81, אבל הוא עם התשוקה והברק, זה יכול לשבור כל קיר אפשרי".

ברוורמן בלומנשטיק מחפשת "גם את הוורסטיליות. מתכנת או מתכנתת שלמדו פילוסופיה או ספרות, זה עושה אותם יצירתיים יותר".

כשחושבים על בוגר מדעי המחשב או בוגר הנדסה שיוצא לשוק, לרוב תוהים אם כדאי לו להתחיל לעבוד בחברת ענק, בסטארט-אפ מתחיל או בחד קרן. ברוורמן בלומנשטיק: "אני חושבת שגם וגם וגם. התמהיל של מדינת ישראל מאפשר את זה. ודרך אגב, אפשר לשנות את זה. אם לדוגמה מגיעים אנשים שמתלבטים איפה לעבוד, בסטארט-אפ או אצלנו. קודם כל, הכל בסדר, שתי האופציות נפלאות. אבל, אפשר גם לבוא למיקרוסופט ל־4-3 שנים. זה בית ספר מדהים ואחר כך תצאו ותקימו סטארט-אפ סופר מדהים". היא הוסיפה כי ההפריה ההדדית הזו, בין סטארט-אפים לחברות ענק, "זה תמהיל מדהים שעושה את האקוסיסטם בישראל למיוחד כל כך".

רפפורט מסתכל על העבר שלו והוא אומר שהוא לא היה מצליח "להגיע להישגים, אם לא היו לי את ה-5-4 שנים במיקרוסופט. דיברנו על גיוון ולמה זה חשוב לחברה עצמה - אבל כשאתה מגוון וטועם, זה קריטי גם להצלחה של הקריירה שלך. דווקא לעבוד בחברות הגדולות בשלב הראשון של הקריירה, זה הלימוד הכי טוב".

גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף מיקרוסופט ו-WIZ