מהחסויות לפרסומות: בחברת הביטוח הראל עושים טוויסט לשפה הוותיקה

בזכירות וגם באהדה אין פערים משמעותיים בין הקמפיינים של דיסקונט, לאומי, מזרחי טפחות ובנק יהב - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של איקאה מוכיחה שהעולם שייך גם לקשישים

הקמפיין של חברת הביטוח הראל / צילום: צילום מסך
הקמפיין של חברת הביטוח הראל / צילום: צילום מסך

מלחמות הבנקים וחברות התקשורת ממשיכות לפרנס את ערוצי הטלוויזיה, ולתפוס מקום בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות. גם השבוע מדורגות ארבע פרסומות מקטגוריית הבנקים - לאומי, מזרחי טפחות, דיסקונט ויהב - ואליהן צפויה להצטרף כבר בסוף השבוע הקרוב גם פרסומת של בנק הפועלים.

 
  

מבין הבנקים, ובכלל הפרסומת הזכורה ביותר, היא של דיסקונט. אך הפערים בתוצאות של הבנקים, גם בזכירות וגם באהדה, קרובים. בנק יהב, שמשקיע הרבה פחות כסף בפרסום, אמנם זוכה לשיעורי זכירות נמוכים משמעותית, אבל מבחינת האהדה הפרסומת נמצאת לא מאוד רחוק מהפרסומות עתירות ההשקעה של הבנקים האחרים.

קמפיין בנק יהב / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק יהב / צילום: צילום מסך

בתחום התקשורת, פרטנר ממשיכה להיות האהובה ביותר, אבל הפער בינה לבין המתחרים בבזק כמעט זניח. הדירוג מתייחס עדיין לפרסומת של בזק שמקדמת את הבית המיליון, ולא לסרטון החדש בגרסת המיינקראפט, שבה כל אחד מהכוכבים של "קופה ראשית" הפך לדמות מהסדרה.

חברת הביטוח הראל, שבמשך שנים התמקדה בחסויות שנושאות את הסיסמה "אולי יש לך ביטוח בריאות, אבל אין לך הראל", רעננה לאחרונה את הקו הפרסומי שלה והעלתה קמפיין חדש - אך באופן שממשיך להתכתב עם המסר הוותיק.

הסרטון נפתח עם המסר ה"כבד" המסורתי של הראל, שעובד בעיקר על אלמנט הפחד, ומיד מתווסף לו טוויסט. "אבל יש לנו", מתריס השחקן, ומתחיל לקנטר את הפרסומת הוותיקה ואת האופן שבו הוגשה לאורך השנים. הבחירה לשנות בלי למחוק את השפה הקיימת לחלוטין אינה אופיינית למפרסמים בישראל, ולפחות במקרה של הראל, זו מתבררת החלטה שמוכיחה את עצמה.

את הברייק אכלסו השבוע פרסומות רבות, חלקן קריאטיביות מאוד. ביניהן בלטה סדרת הפרסומות לאיקאה, שמציגה קשישים שמתנהלים באופן שונה לחלוטין מהאופן בו הם נתפסים. זו אינה הפעם הראשונה שבה מנסים להעביר בפרסומות מסר בסגנון 'הקשישים של היום הם כבר לא הקשישים של פעם', אך משהו באופן ההגשה ובמשחקי המילים שבהם נעשה שימוש - יוצר מסר מדויק וברור, שלא דורש הפקה גרנדיוזית או דקות פרסום ארוכות.

גם הבחירה לפנות לקהל מבוגר ברשת שנתפסת לקהל צעיר יותר, איננה מובנת מאליה.

בנקים למבוגרים
האהדה לפרסומות של בנק יהב, לאומי וטפחות עולה עם העלייה בגיל.

משקיעים פחות
ההשקעה בפרסום יורדת מעט לעומת השבוע שעבר, מ-38 מיליון שקל ל-34 מיליון שקל.

הצעירים של היום
האהדה לפרסומות של פרטנר וסלקום עולה עם הירידה בגיל.