שר החוץ האמריקאי: "דיונים פעילים" עם אירופה על איסור יבוא נפט רוסי

ארה"ב נמצאת ב"דיונים פעילים" עם האיחוד האירופי על הפסקה של רכש נפט גולמי מרוסיה - כך עידכן הערב שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן • "אנחנו נמצאים בעיצומן של שיחות פעילות עם השותפים האירופיים שלנו על איסור יבוא נפט רוסי למדינות שלנו, כאשר באותו הזמן נבטיח כמובן אספקה גלובלית סדירה של נפט", אמר בלינקן

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster, Pool
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster, Pool

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן עידכן הערב (א') כי ארה"ב נמצאת ב"דיונים פעילים" עם האיחוד האירופי על הפסקה של רכש נפט גולמי מרוסיה, בניסיון לפגוע כלכלית במדינה בעקבות פלישתה לאוקראינה. ארה"ב מקבלת מיליוני חביות נפט גולמי מרוסיה, ולפי הערכות בשנת 2021 שילמה כ-18 מיליארד דולר למדינה תמורת נפט. גם האיחוד האירופי הוא לקוח משמעותי של נפט רוסי, אך בעיקר של גז שממשיך לזרום למרות המלחמה דרך הצינורות העוברים באוקראינה ובבלארוס.

עד כה, האיחוד וארה"ב היו זהירים בפגיעה בסקטור האנרגיה הרוסי, בשל ההשפעות של המהלך על הכלכלות שלהם ועל הכלכלה הגלובלית. הסנקציות נגד הבנקים הרוסים שהתקבלו עד כה מאפשרות המשך יצוא גז, נפט גולמי ופחם. כעת, על רקע דעת הקהל הציבורית, יוזמה בקונגרס האמריקאי לחרם אנרגיה על רוסיה וניסיון להחמיר את "תג המחיר", האפשרות להפסיק לרכוש נפט הופכת לריאלית. מחיר חבית נפט גולמי ברנט'ס עלתה היום ל-118 דולר, על רקע החשש מהשלכות מהלך שכזה.

"אנחנו נמצאים בעיצומן של שיחות פעילות עם השותפים האירופיים שלנו על איסור יבוא נפט רוסי למדינות שלנו, כאשר באותו הזמן נבטיח כמובן אספקה גלובלית סדירה של נפט", אמר שר החוץ אנתוני בלינקן בראיון לרשת NBC.