הספר שהעיף את המוח למנכ"ל eBay ישראל

הספר שהעיף לו את המוח, הפודקאסט שעוזר לו לנהל טאלנטים והמסעדה שהוא אוכל בה מאז שהוא ילד • 5 ההמלצות של מנכ"ל eBay ישראל אמיר די־נור

אמיר די נור / צילום: ענבל מרמרי
אמיר די נור / צילום: ענבל מרמרי

אמיר די־נור (48), בזוגיות + 3, גר בקיבוץ נען. בחצי השנה האחרונה מכהן כמנכ"ל eBay ישראל. לפני כן מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים בסטארט־אפים שונים. חובב היסטוריה, ארכיאולוגיה, תנ"ך ו־NBA

1. ספר

Gateway | פרדריק פול
כחובב מדע בדיוני זה אחד הספרים הטובים ביותר שקראתי ומהראשונים שהעיפו לי את המוח. הסיפור מתחיל באדם מיואש הבוחר להתנסות בטכנולוגיה נטושה להבנת חייזרים, ומשם מתרחב ומסתעף לסדרי גודל גלקטיים בניסיון האנושי לשרוד בתהליכים הגדולים מאיתנו.

2. פודקאסט

The Bill Simmons Podcast
אחד מתחומי העניין שלי הוא כדורסל מה־NBA. אני מאזין לפודקאסטים רבים בנושא, ומוצא הרבה דמיון באתגרי הניהול בין קבוצות הליגה האמריקאית לבין בניית צוותים בהייטק. אני בעיקר נהנה מהפרקים שבהם מרואיינים מאמנים ומנכ"לים ב־NBA העוסקים בסוגיות של ניהול טאלנטים, המתח שבין ציפיות אישיות לצורכי הקבוצה, תקשורת אפקטיבית, מקצוענות ותכנון. מומלצים גם The Lowe Post ו-The Woj Pod.

3. מסעדה

חליל, רמלה
מסעדה ערבית־מזרחית שבה אני אוכל מאז שאני ילד, עם אוכל אותנטי, איכות ופשטות שנשמרים לאורך השנים. מנת החומוס־מסבחה שלה הפכה לארוחת יום ההולדת הקבועה שאני מביא לבנים שלי בכל שנה.

4. אתר בארץ

גן לאומי תל גזר
תל קטן בשפלה שמכל מקום בו ניבטים נוף ואופק. יש לו היסטוריה של 5,000 שנה וארכיאולוגיה עשירה - מפעל מים ושער אדיר מתקופת הברונזה, חומה ושרידי בתים של עיר יהודאית ועוד. זה מקום שאני מוצא בו מרחב לחשוב ופרספקטיבה.

5. טיפ ניהולי

היכרות עמוקה עם השותפים לדרך
להניע אנשים לעשייה לאורך זמן זה קשה ומאתגר, במיוחד כשנדרשים להוביל שינויים. אני רואה חשיבות גדולה בהיכרות עם השותפים לדרך (קולגות, מנהלים, עובדים, לקוחות), בהבנה לעומק של היכולות שלהם, העוצמות שלהם, האתגרים שהם מתמודדים איתם והמוטיבציות שלהם. זה אמנם נשמע טריוויאלי, אבל חשוב להשקיע בזה זמן ומחשבה ולהביא זאת בחשבון בבחירת הדרך ובקבלת החלטות.