"אחרי ההנפקה קנינו פסל של שור ענק": ביקור במשרדי פייבר

מכונית המרוץ בקומה השביעית, התחרות הגוברת בין המשתמשים וההחלטה להפסיק את פעילות הפלטפורמה ברוסיה • ביקור במשרדים של פייבר • הברזייה

אור לוי, נופר גורן ואלינה שאולוב - חברת פייבר / צילום: איל יצהר
אור לוי, נופר גורן ואלינה שאולוב - חברת פייבר / צילום: איל יצהר

במטבחון של: 

חברת פייבר 

משתתפים בשיחה:

1. אלינה שאולוב, בת 29, עוסקת במחקרי שוק במחלקת הדאטה. שנה וחצי בחברה.
2.  נופר גורן, בת 26, מהנדסת תוכנה בקבוצת המרקטפלייס. 10 חודשים בחברה.
3. אור לוי, בן 34, נשוי ואב ל-2. מנהל תפעול המשרדים. 4 שנים בחברה.

על מה מדברים?

איפה אנחנו? ברחוב קפלן בתל אביב, במשרדיי פייבר (Fiverr), פלטפורמה מקוונת שמתווכת בין פרילנסרים ללקוחות, החל ממחיר של 5 דולרים לשירות. "מגרפיקאים ומפתחי תוכנה ועד יוצרי NFT", מסבירה אלינה, שעוסקת במחקרי שוק לשיפור המוצר. יש פה כמעט 700 עובדים, ומשרדים נוספים בניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון ועוד.

מאיפה באנו? זו העבודה הראשונה של אלינה, אחרי תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית. לחברה עצמה היא נחשפה כבר בלימודים: "כשהיינו צריכים לתרגם את המחקר שלנו לכמה שפות, נעזרנו בפרילנסר של פייבר". גם נופר, מתכנתת בצוות המרקט פלייס, הגיעה לפייבר עם סיום תואר במדעי המחשב: "אחרי שהיה עליהם דיבור באוניברסיטה".

ההנדימן: אור דווקא לא שמע על החברה. "לא הכרתי את עולם ההייטק. הייתי במאדים ועברתי לוונוס". אחרי 5 שנים בחברות פרסום ועוד שנה כנגר, הוא זימן סמול טוק עם השכנה, שעובדת בפייבר. "שאלתי 'תגידי, מה קורה עם ההייטק הזה?', הסתקרנתי". אחרי שנה היא הציעה לו משרה כסוג של הנדימן, ומהר מאוד מונה למנהל התיפעול של הבניין.

הבוקר: אלינה מגיעה לעבודה ברכבת מחיפה סביב 9:30. "הבוקר מתחיל בבית הקפה למטה, כמו הרבה חברים מהעבודה. כולנו מתחילים את היום בנינוחות". אחר כך היא צוללת למחקרי שוק, סקרים וראיונות "כדי להכיר את הקהל. אנחנו כמו סוכנות מחקר". אור, לעומתה, מדלג על הקפה. "על הבוקר, אני כבר רץ עם כוס מים בין ספקים ועבודות. כל יום יש פה הפתעות - בלילה נפל החשמל, שם היתה נזילה, נזק לרצפה. לא משעמם פה".

הסלרים: מיליוני הפרילנסרים הפעילים ביותר מ-500 הקטגוריות של פייבר מכונים "סלרים". נופר עובדת בצוות שמאפשר להם קידום ממומן "זה מיועד לסלרים מעולים, והמודל הוא תשלום לפי קליק. התחרות בין הסלרים גוברת מיום ליום".

הלקוחות: גם העובדים מקפידים להשתמש בשירותי הסלרים. אור מצביע על הגרביים שלו ומספר ש"עיצבו אותם פרילנסרים. גם כשאני צריך ליצור סרטון לעובדים על איפה חדר האופניים החדש - אעשה אותו עם פייבר". נופר מספרת שבן הזוג שלה רכש לוגו לעסק שלו בפייבר, ואלינה דואגת לשדך בין החברים שלה לפרילנסרים המתאימים להם.
השור מוול סטריט: דרך אור עוברים לפעמים אירועים מוזרים. "כשפייבר נתנו חסות למכוניות מרוץ, ביקשו ממני להעלות מכונית למרפסת בקומה 7. זה היה שואו". והייתה גם פעם שאור העלה פסל ענק של שור במעלית: "זה היה בהנפקה בוול סטריט. הכנסנו אותו למעלית כשאני שוכב ותופס את השור מלמטה, ואיש האחזקה שלי מעליו".

הצהריים: בצוות של נופר "מתחילים כבר ב־12 לחשוב איפה לאכול. המיקום פה מפחיד מבחינת היצע המסעדות", היא מספרת. "אחד רוצה המבורגר, אני רוצה 'פוקי' ובשבילו סלט זה לא אוכל, אבל אין מצב שנתפצל".

הקורונה: היציאה לחל"ת והעבודה מרחוק הובילו לנהירה לאתר. "הרבה אנשים שינו הרגלי עבודה ומצאו פרנסה אצלנו", אומרת אלינה. "יש למשל סלרית שעשתה אצלנו הסבה ממוזיקאית לקריינית".

המלחמה: לאחרונה הודיעה פייבר שתפסיק את השירותים למשתמשים ברוסיה. "אנחנו תומכים בקהילת הפרילנסרים באוקראינה שמסוגלים ורוצים להמשיך לעבוד", אומרת אלינה.