בתי המכירות הפומביות הגדולים בעולם מצמצמים את המגע עם עסקי האומנות הרוסית

מיליארדרים רוסים היו מעורבים בעשורים האחרונים באופן עמוק בשוק האומנות הבינלאומי, וערכה של אומנות רוסית נסק • בתגובה לפלישה לאוקראינה, שלושת בתי המכירות הפומביות הגדולים בעולם הודיעו כי הם דוחים באופן בלתי מוגבל את מכירות האומנות והפריטים הרוסיים שלהם

מכירה פומבית. בתי המכירות הפומביות גם הודיעו כי ''יטייבו את המעקב'' אחרי מי שנמצאים ברשימת הסנקציות / צילום: Shutterstock, Gena Melendrez
מכירה פומבית. בתי המכירות הפומביות גם הודיעו כי ''יטייבו את המעקב'' אחרי מי שנמצאים ברשימת הסנקציות / צילום: Shutterstock, Gena Melendrez

שלושת בתי המכירות הפומביות הגדולים בעולם הודיעו כי הם דוחים באופן בלתי מוגבל את מכירות האומנות והפריטים הרוסיים שלהם, כחלק מדיון הולך וגובר על המשך פעילותם ברוסיה וההשפעה של הסנקציות הכלכליות על שוק האומנות והאספנות.

"סותביס", "כריסטיס" ו"בונהאמס" הודיעו בימים האחרונים כי יבטלו את המכירות הפומביות שתוכננו ליוני הקרוב, ונימקו את הצעד בפלישה של רוסיה לאוקראינה ובמלחמה הנמשכת.

מיליארדרים רוסים היו מעורבים בעשורים האחרונים באופן עמוק בשוק האומנות הבינלאומי, וערכה של אומנות רוסית - גם מודרנית של אמנים מסוימים - נסק. כך גם לגבי פריטים ממקור רוסי כמו תכשיטים, ספרים וגם בתחום הבולאות. בית המכירות "כריסטיס" כבר הודיע בשבוע שעבר על דחייה של מכירה פומבית של ספרים ואמנות רוסית מאוסף נחשב. הוא הודיע כי כל רווחיו מהמכירה אם תתקיים בעתיד יוקדשו לתרומות לפליטים אוקראינים. כעת הודיעו בתי המכירות על ביטול שורת מכירות שתוכננו לקיץ.

כמה אוליגרכים רוסים המתגוררים בלונדון נחשבו עד כה לרוכשים מרכזיים של עבודות בעשרות מיליוני דולרים, גם של אומנים בריטיים. מוזיאונים ומוסדות תרבות בבריטניה הודיעו בימים האחרונים על ניתוק קשרים עם אוליגרכים שנמצאים ברשימות הסנקציות האישיות של האיחוד האירופי ושל בריטניה, כולל ה"טייט" ששלל את מעמד הכבוד של שניים מהם.

סותביס הודיע על סגירת משרדיו במוסקבה. בית המכירות הפומביות "פיליפס", שנמצא בבעלות החברה הרוסית "מרקורי", תרם את ההכנסות שקיבל החודש ממכירת אמנות מודרנית, כשמונה מיליון דולר, לצלב האדום האוקראיני. בשוק האומנות ישנן קריאות להחרים אותו בשל בעליו.

בתי המכירות הפומביות גם הודיעו כי "יטייבו את המעקב" אחרי מי שנמצאים ברשימת הסנקציות ההולכת ומתארכת, כדי למנוע אפשרות שאלו יממשו כמה מהנכסים שברשותם באמצעות מכירות. בתי המכירות אימצו ברובם איסור עסקים עם מי שנמצא ברשימות, "או מי שקשור אליהם".