עם השקעה כספית גבוהה, נועה קירל ו-yes משיגות זכירות אך בינתיים לא מספיק אהדה

למרות ההפקה המהוקצעת, ההומור והחן של הזמרת הצעירה, עדיין לא נרשמת הצלחה כמו בפרסומות הקודמות של yes - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • לקטגוריית הפיננסים המושקעת מצטרף השבוע גם הקמפיין של MAX

נועה קירל בקמפיין yes
נועה קירל בקמפיין yes

כמה חודשים לאחר דעיכת טרנד הפרסומות המזמרות, חוזרת yes עם פרסומת מזמרת חדשה, שבה מככבת כרגיל הזמרת נועה קירל. לזכותם של yes ושל משרד הפרסום שלהם, אדלר-חומסקי, ייאמר כי פרסומות מזמרות שהמלל שלהן עבר התאמה למסר המותגי הן כבר תקופה ארוכה חלק מהשפה הפרסומית של החברה, ולא גחמה הנובעת מטרנד.

על כך מתווסף עוד נדבך: הזליגה של החיים הפרטיים של קירל לתוך השפה הפרסומית. לאחר שהפרסומת הקודמת של החברה התייחסה לפרידה המתוקשרת של קירל מהזמר יהונתן מרגי, הפרסומת החדשה מרפררת לשחרורה של קירל מצה"ל, ולהשקת הקריירה הבינלאומית שלה עם החלומות להצליח בגדול בחו"ל.

כמיטב המסורת בפרסומות yes, השקת הפרסומת נעשית תוך הפצצה מאסיבית במדיה - על פי נתוני יפעת בקרת פרסום הושקעו בפרסומת השבוע כ-1.3 מיליון שקל - מה שהופך אותה לפרסומת המושקעת ביותר.

 
  

הנתון הזה, לצד הזיהוי של קירל עם הפרסומות של yes, הופכים אותה גם לפרסומת הזכורה ביותר. אבל למרות ההפקה המהוקצעת, ההומור והחן של קירל, בשלב זה הפרסומת לא מייצרת את רמת האהדה הגבוהה לה זכו פרסומות קודמות בכיכובה. האם הסיבה לכך היא הזמן הקצר שעבר מאז שעלתה לאוויר או שמא החלומות הגדולים של קירל מייצרים פחות הזדהות בקרב הקהל? את זה נבין בשבועות הקרובים.

הקרב הבולט בענף הפרסום ממשיך להיות בקטגוריית הבנקים, כאשר כל הבנקים הגדולים - הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי טפחות - נמצאים באוויר עם קמפיינים מושקעים. אל קטגוריית הפיננסים מתווספת השבוע פרסומת חדשה של כרטיס האשראי MAX, המקדמת תוכנית קש-בק. אל שחר חסון, הפרזנטור הוותיק של המותג, מצטרפת הפעם מנחת הטלוויזיה לוסי איוב.

שחר חסון בקמפיין של MAX
 שחר חסון בקמפיין של MAX

נזכיר כי במשך שנים ארוכות הובילו את הפרסום של מקס (תחת השם הקודם, לאומי כארד) השחקנים קרן מור ויובל סגל - כך שזוגיות טלוויזיונית מקושרת היטב לקו הפרסומי של החברה. בסרטון, שעושה כמתבקש שימוש בהרבה הומור, ממחישה איוב לחסון את הרעיון בקבלת כסף חזרה על כל קנייה. ההומור מוכיח את עצמו, ונתוני האהדה לפרסומת גבוהים: 9.7%.

גם השבוע הפרסומת למותג 9 בכיכובו של אודי כגן היא האהובה ביותר. עם זאת, קשה להתעלם מהפער הגדול בין הזכירות הלא גבוהה (הנובעת בעיקר מהשקעה לא מספיקה במדיה, בתקופה שבה מתנהלים קרבות שיווקיים עתירי השקעה) לבין נתוני האהדה הגבוהים, העומדים על 17.5%.

אודי כגן בקמפיין חברת הביטוח 9
 אודי כגן בקמפיין חברת הביטוח 9

נזכיר כי המותג 9 הינו בבעלות קבוצת IDI, שמחזיקה גם במותג ביטוח ישיר. מעניין לראות שלמרות שמדובר במוצר שונה עם קו פרסומי שונה ומשרד פרסום אחר, התוצאות של פרסומות שני המותגים דומות: גם הקמפיין של ביטוח ישיר זוכה לאהדה גבוהה של 11.7%, לעומת זכירות נמוכה יחסית של 2.2% - כלומר הבעיה נמצאת בהשקעה במדיה. הקהל לא זוכר את הפרסומות, אך ברגע שנזכרים - הן זוכות לאהדה.

נשים בעד תקשורת
הפרסומות של yes ופרטנר אהודות בקרב נשים יותר מגברים, ובקרב בגילאי 18-34 מאשר בגילאי 35 ומעלה.

הבנק המועדף
הפרסומת לבנק הפועלים אהודה יותר בקרב המגזר הערבי.

ירידה קלה בלבד
ההשקעה בפרסום ירדה מעט: מ-34 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-33 מיליון השבוע.