בנט הגיע לביקור במצרים: ידון עם א-סיסי גם בסוגיות כלכליות

גורם ישראלי בכיר אמר לגלובס כי פתיחת קו הטיסות מישראל לשארם א-שייח' בשבוע שעבר היה צעד ראשון וחשוב במיוחד למצרים, שסובלת ממיעוט הזמנות תיירות בשל המלחמה באוקראינה • סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות מדווחת כי יורש העצר השיח' מוחמד בין זאיד נפגש עם א-סיסי

פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים א-סיסי בספטמבר האחרון / צילום: קובי גדעון-לע''מ
פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא מצרים א-סיסי בספטמבר האחרון / צילום: קובי גדעון-לע''מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לביקור במצרים, והוא צפוי להיפגש שם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. על הפרק כמה סוגיות - ובהן גם סוגיות כלכליות.

גורם ישראלי בכיר אמר לגלובס כי פתיחת קו הטיסות מישראל לשארם א-שייח' בשבוע שעבר היה צעד ראשון וחשוב במיוחד למצרים, שסובלים ממיעוט הזמנות תיירות לעונות הקרובות בשל המלחמה באוקראינה.

סוגיה מהותית נוספת שבה יש בין ישראל למצרים התקדמות רבה היא הגז. לאחרונה נחתם הסכם להגדלת יצוא הגז למצרים דרך צינור ההולכה הירדני, והגז הנוסף כבר זורם, ברובו למתקני ההנזלה של מצרים לחוף הים התיכון. ייתכן וכי בשיחה יעלה הנושא על רקע ביקור הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה ופגישתו עם נשיאה ארדואן. הטורקים מבקשים להפוך את צינור הגז שלהם לאירופה לחליפי לזה של רוסיה. היחסים בין מצרים וטורקיה הורעו מאוד בשנים האחרונות בשל עימותים בכל המזרח התיכון, וכל הכנה ישראלית למתווה כלשהו עם טורקיה כרוכה בתיאום עם השותפה האסטרטגית הגדולה מצרים.

בנט וא-סיסי נפגשו בספטמבר האחרון. הפגישה התקיימה בשארם א-שייח' ועסקה בעיקר בתפקידה של מצרים במאמצים לשיקום רצועת עזה ובהגברת הפיקוח על מעבר רפיח למניעת העברת אמצעי לחימה לארגוני הטרור הפלסטינים ברצועה. השניים דנו עוד גם בהשלכות חזרתה של איראן להסכם הגרעין.

סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות מדווחת כי יורש העצר של האמירויות, השיח' מוחמד בין זאיד הגיע למצרים ונפגש עם א-סיסי. בין זאיד פרסם הודעה ולפיה: "בפגישתי עם הנשיא עבד אלפתאח א-סיסי בשארם א-שייח', דנו ביחסי האחווה ובאתגרים האזוריים והבינלאומיים החשובים ביותר. נמשיך בתיאום ובהתייעצויות לנוכח האתגרים העולמיים החדשים, ונפעל יחד באופן שעולה בקנה אחד עם האינטרסים של ארצותינו ושל האזור". משמע - נושא השיחה העיקרי היה איראן והאתגרים שהיא מעלה, כמו גם אפשרויות לתגובה משותפת נגדה.