השיחות בין אוקראינה לרוסיה יתחדשו מחר

דוד ארחמיה, חבר בצוות המו"מ של אוקראינה, אמר כי הסבב הבא של שיחות פנים אל פנים בין אוקראינה לרוסיה יתקיים בטורקיה ב-28-30 במרץ  • עפ"י האו"ם, מתו עד כה במלחמה 1,104 אזרחים כולל כ-100 ילדים • באוקראינה טוענים כי צבא רוסיה השתמש בזרחן ליד העיר אבדיבקה • המכון לתקשורת המונים באוקראינה: במהלך המלחמה התרחשו 148 פשעים נגד עיתונאים

אנשים צופים על העשן שנוצר לאחר התקפת טילים בלבוב / צילום: Reuters, PAVLO PALAMARCHUK
אנשים צופים על העשן שנוצר לאחר התקפת טילים בלבוב / צילום: Reuters, PAVLO PALAMARCHUK

20:28

המגעים בין צוותי המשא ומתן האוקראינים והרוסים יתחדשו מחר, כך לדברי גורמים רשמיים. דוד ארחמיה, מחוקק אוקראיני וחבר בצוות המשא ומתן של המדינה, אמר כי הסבב הבא של שיחות פנים אל פנים בין אוקראינה לרוסיה יתקיים בטורקיה ב-28-30 במרץ.

לדברי ארחמיה, "היום, במהלך סבב נוסף של מגעים בווידאו, הוחלט לקיים את המפגש הבא של שתי המשלחות בטורקיה ב-28-30 במרץ".

ראש צוות המשא ומתן של רוסיה, ודלימיר מדינסקי, אמר כי הצדדים הסכימו לקיים שיחות פנים אל פנים בסוף החודש אחרי שהסבב האחרון נערך בשיחות וידיאו. מדינסקי לא ציין את מיקום המגעים.

סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי רוסיה ואוקראינה לא הצליחו להגיע לפריצת דרך בשיחות שקיימו עד כה. הצדדים קיימו שיחות וירטואליות באופן קבוע, וגורמים רוסים ואוקראינים תיארו את מאמצי המשא ומתן כ"קשים".

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, אמר ביום שישי האחרון כי "אין קונצנזוס" על אף נקודת מפתח במגעים עם רוסיה.

11:25

סגנית ראש הממשלה האוקראינית אירינה ורצ'וק הודיעה לפני כשעה כי שני מסדרונות הומניטריים הוסכמו לפינוי אזרחי מערים תחת אש באוקראינה. אחד הנתיבים יכלול הפעם את מריופול המופגזת, בה מעל 80% מהמבנים הושמדו. תושבי מריופול יורשו להשתמש ברכביהם הפרטיים כדי להגיע לעיר זפוריז'יה, במרחק של כ-250 קילומטר משם.

ורצ'וק הוסיפו בהודעת טלגרם רשמית כי האזרחים שמנסים להימלט ממחוז לוהנסק השכן יורשו להתפנות מרובז'נוי לבחמוט, כ-80 קילומטר מהעיר.

11:18

משרד ההגנה הרוסי הודיע כי צבא רוסיה הפגיז מאגרי דלק סמוך ללביב בשימוש הצבא האוקראיני באמצעות טילים ארוכי טווח והשתמש בטילים מונחי מטרה כדי להפגיז מפעל בעיר, בו האוקראינים השתמשו כדי לתקן מערכות נגד מטוסים, תחנות רדאר וכוונות עבור טנקים.

"הצבא הרוסי ממשיך בפעולות מתקפה כחלק מהמבצע הצבאי המיוחד", נאמר בהודעת המשרד. רוסיה השתמשה בטילים ארוכי טווח כדי להשמיד מאגר של טילים ומערכות נ"מ בז'יטומיר סמוך לקייב, הוסיפו במשרד ההגנה הרוסי וציינו כי גם כמות משמעותית של מל"טים אוקראינים הושמדו.

מוקדם יותר, המטה הכללי של אוקראינה דיווח כי הדף 7 מתקפות של צבא רוסיה על מחוזות דונצק ולוהנסק, הנמצאים באזור דונבאס, והשמיד 8 טנקים. בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי הצהיר שכי צבא המדינה מנהל קרבות על שליטה על שני כפרים בסמוך למחוזות הבדלניים הפרו רוסיים בדונצק.

07:09

המכון לתקשורת המונים באוקראינה מדווח כי במהלך המלחמה התרחשו 148 פשעים נגד עיתונאים עד כה, כאשר הם מדווחים ש-5 עיתונאים נהרגו, 6 נחטפו, ו-7 נפצעו. 

באוקראינה מדווחים על שימוש בזרחן ליד העיר אבדיבקה. הדיווחים הללו עוד לא מאושרים, אך לא מדובר בפעם הראשונה שאוקראינה מאשימה את רוסיה בשימוש בזרחן - מוקדם יותר השבוע אמר נשיא אוקראינה  וולודימיר זלנסקי למנהיגי נאט"ו שרוסיה משתמשת בזרחן כדי להרוג ילדים.

האו"ם מעדכן את מספר המתים במלחמה באוקראינה שהוא הצליח לאמת עד כה. על פי האו"ם, 1,104 אזרחים נהרגו כולל 96 ילדים.

בנוסף למלחמה באוקראינה, מדווחים ברויטרס כי אזרביג'ן הזיזה כוחות באזור נגורנו-קארבאך. רוסיה טוענת שכוחות של צבא אזרביג'ן נכנסו לאזור שהוא בפיקוח רוסיה בניגוד להסכמים, אך אזרביג'ן טענה שהצגת הצדדים כך היא "חד צדדית".