רוסיה טענה שתרכז מאמציה בדונבאס, אך קייב וצ'רניהיב תחת אש

האו"ם: מעל 4 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה מאז שרוסיה פלשה למדינה בפברואר • בין 200 ל-300 אוקראינים נהרגו בשבוע בו נכבשה העיר אירפין מחדש • נזק רב לבנייני מגורים בליסיצ'אנסק, אנשים עדיין לכודים בהריסות • במשרד הביטחון הבריטי חוששים: רוסיה תתקוף מהאוויר בשל החזרת הכוחות הקרקעיים לבסיסיהם

שיירת טנקים רוסיים / צילום: Alexander Ermochenko
שיירת טנקים רוסיים / צילום: Alexander Ermochenko

17:20

בין 200 ל-300 אזרחים נהרגו בעיר אירפין, סמוך לקייב, לפני שכוחות צבא אוקראינה השתלטו עליה מחדש השבוע. ראש עיריית אירפין אולקסנדר מארקושין אמר היום בתדריך כי 50 חיילים אוקראינים נהרגו באירפין וכי גופותיהם עדיין לכודות מתחת להריסות בעיר. ראש העיר הוסיף כי בלילה האחרון צבא רוסיה עדיין הפגיז את העיר.

בתוך כך, דוברות משרד הביטחון האוקראיני ממשיכה לדווח כי המתקפות על אזורי קייב וצ'רניהיב לא פסקו וכי ישנה תנועת חיילים ערה וקולות נפץ בשתי הערים.

12:41

משרד נשיא אוקראינה מדווח כי המו"מ עם רוסיה באיסטנבול "בהחלט התקדם", כך לדברי איהור ז'ובקבה, בכיר במשרדו של זלנסקי. לדבריו, בפעם הראשונה מאז שהחלו הצדדים לנהל משא ומתן, המשלחת הרוסית הקשיבה לדברי האוקראינים. ז'ובקבה התראיין ברדיו BBC 4 ואמר כי אוקראינה לא תוותר על מילימטר משטחה כשנשאל על המחוזות הבדלניים הפרו רוסים באזור דונבאס במזרח אוקראינה.

במשרד הנשיא זלנסקי הוסיפו כי צבא רוסיה לא נסוג מקייב או מצ'רניהיב, למרות הצהרותיה של רוסיה אתמול כי תפחית את הפעילות הצבאית באזורים אלו.

בתוך כך, משרד הפנים האוקראיני העלה בחשבון הטוויטר שלו תמונות מהנזק שנגרם לעיר ליסיצ'אנסק בהפגזה הרוסית. בציוץ נכתב "נגרם נזק רב לבנייני מגורים רבי קומות. יש אנשים מתחת להריסות ככל הנראה".

במיקולייב מדווחים כי 12 בני אדם נהרגו אתמול בהפגזת הצבא הרוסי על עיר הנמל. 30 נפצעו במתקפה על בנייני הרשויות המקומיות. ראש עיריית מיקולייב, אולקסנדר סנקביץ' אמר כי לא היו אנשי צבא בתוך הבניין, "היו שם רק שומרים... כל שאר האנשים היו רק עובדי משרד". ראש העיר סבור כי כוחות רוסיה ניסו לפגוע במושל המחוזי ויטלי קים, שלא היה בבניין באותו הזמן.

12:23

האו"ם מדווח על יותר מ-4 מיליון בני אדם שנמלטו מאוקראינה לאחר שרוסיה פלשה למדינה ב-24 בפברואר. סוכנות האו"ם לענייני פליטים (UNHCR) הודיעה רשמית כי 4,019,287 אזרחים אוקראינים יצאו מכל גבולות מהמדינה החל מ-24 בפברואר השנה.

מעל 2.3 אזרחים אוקראינים שוהים כעת במעמד פליט בפולין. 

9:36

הבוקר (ד') דווח על הפגזות כבדות מהאוויר על העיר המזרחית ליסיצ'אנסק שבאזור לוהנסק. דווחו מספר פגיעות בבנייני מגורים. נכון לעכשיו אין מידע על נפגעים.

בתוך כך, משרד הביטחון הבריטי מדווח כי הכוחות הרוסיים עושים 'אחורה פנה' וחוזרים לבסיסיהם בבלארוס ורוסיה. לפי הדיווחים, הכוחות חוזרים במטרה להצטייד ולהתארגן מחדש.

"מהלך זה, של הכוחות הרוסים, מעיד על הקשיים הלוגיסטיים מהם סובלים החיילים הרוסים, הנובעים מהקושי להתנייד בתוך גבולות אוקראינה". נכתב בהודעה.

לפי ההערכות, החשש הוא כי רוסיה תפצה על אי יכולותיה הקרקעיות באמצעות התקפות טילים אוויריות.