מלך ירדן, עבדאללה השני: גינה את פיגועי הטרור האחרונים בישראל

הדברים נאמרו לנשיא יצחק הרצוג בפתח פגישתו עם מלך ירדן בצהריים בארמון המלך ברבת עמון • המפגש נפתח בטקס רשמי שכלל מסדר כבוד על רקע דגלי ישראל וירדן • דגלים שהונפו בעוד מקומות בבירת ירדן היוו מהלך מפתיע מעט וחיובי מאוד מבחינתה של ישראל

מלך ירדן עבדאללה והנשיא הרצוג / צילום: חיים צח, לע''מ
מלך ירדן עבדאללה והנשיא הרצוג / צילום: חיים צח, לע''מ

מלך ירדן, עבדאללה השני, גינה את פיגועי הטרור האחרונים בישראל והביע את השתתפותו בצער המשפחות. הדברים נאמרו לנשיא יצחק הרצוג בפתח פגישתם בצהריים בארמון המלך ברבת עמון.

המפגש נפתח בטקס רשמי שכלל מסדר כבוד על רקע דגלי ישראל וירדן. דגלים שהונפו בעוד מקומות בבירת ירדן, מהלך מפתיע מעט וחיובי מאוד מבחינתה של ישראל.

השניים קיימו פגישת עבודה בארבע עיניים. בהמשך, קיימו נשיא המדינה ומלך ירדן פגישה מדינית בהשתתפות משלחות שני הצדדים.

הרצוג הודה למלך על האירוח החם ודיבר על הפיגועים: סבלנו מהתקפות טרור מתועבות. בעשרת הימים האחרונים. 11 חייהם של חפים מפשע נגדעו על ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים. עלינו להילחם יחד נגד כל סוג של טרור ולשתף פעולה למען ביטחון מדינותינו. זהו יום עצוב בישראל. אזרחים מובאים למנוחות. אני מודה לך על הגינוי שלך כמו של מדינות ומנהיגים רבים, כולל באזורנו, אשר גינו את המתקפה הנתעבת הזו."

הוא הזכיר את הידידות הרבה בין אביו של עבדאללה המלך חוסיין לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, והדגיש את הצורך בדיאלוג בין המנהיגים כדי להראות שיש דרך אחרת.

"אני תמיד אומר, העובדה שמנהיגים מוסלמים נפגשים יחד עם מנהיגים יהודים ומנהיגים ישראלים היא אלטרנטיבה לתהום השנאה ושפיכות הדמים. ולכן אנו מתקדמים עם השותפויות והדיאלוג בינינו, לעבר שלום ושגשוג לטובת כל עמי האזור, כולל האומות שלנו וכולל שכנינו הפלסטינים". הרצוג הביע תקווה כי תקופת החגים תעבור בשלום ואיחל למלך ולתושבי ירדן רמדאן כרים.