עימות בין יו"ר דואר ישראל לסמנכ"ל האחראי במשרד התקשורת

בישיבה שעסקה בפיקוח על החברה, הטיח יו"ר דואר ישראל במנהל מינהל הדואר במשרד התקשורת: "הדואר קרס במשמרת שלך כמפקח ואתה עדיין נשאר בתפקיד. זה לא הגיוני" • בעקבות חילופי הדברים הקשים הישיבה התפוצצה והצדדים התפזרו

דואר ישראל. נמצא בקשיים כלכליים / צילום: שחר פליישמן
דואר ישראל. נמצא בקשיים כלכליים / צילום: שחר פליישמן

ישיבה בנושא רישיון חברת דואר ישראל התפוצצה היום (ד') במשרד התקשורת לאחר עימות קשה בין יו"ר החברה מישאל ועקנין לבין סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל הדואר במשרד התקשורת אורן לביאן.

הישיבה עסקה ברגולציה על חברת הדואר במסגרת תיקון הרישיון החדש, ובשלב מסוים לאחר שלביאן ניסה לערער על תוכן הנתונים, ולטענת אנשי הדואר חזר בו מסיכומים, הטיח בו ועקנין "הדואר קרס במשמרת שלך כמפקח ואתה עדיין נשאר בתפקיד. זה לא הגיוני". בעקבות חילופי הדברים הקשים הישיבה התפוצצה והצדדים התפזרו.

דואר ישראל נמצאת בצומת דרכים קריטי שעשוי להכריע את גורל החברה. זאת במידה ולא יושגו הסכמות עם העובדים על תוכנית פרישה, ואם לא יושלם תיקון רישיון החברה החדש באופן שיקל על החברה ויסיר מעליה שורה של הגבלות רגולטוריות שהיא איננה מסוגלת לשאת יותר.

החברה פרסמה לאחרונה את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי ההפסד שלה עומד ב- 2021 על 175 מיליון שקל ורואי החשבון של החברה צירפו אזהרת עסקי חי לדוחות מחשש שהחברה תתקשה לעמוד במחויבויותיה.

דואר ישראל כפוף למשרד התקשורת שמפקח על החברה ואמור גם לדאוג לתפקודה התקין. בהנהלת החברה רואים בפיקוח על החברה את אחד הגורמים שישבו מנגד בעת שהחברה דיממה בשנים האחרונות.