רוסיה מאשימה את אוקראינה בתקיפת מחסן דלק בשטחה

הקרמלין טוען כי מסוקים אוקראינים תקפו מחסן דלק בעיר רוסית • האיחוד האירופאי מזהיר את סין מפגיעה בסנקציות שהוטלו על מוסקבה

חייל אוקראיני עומד לצידו של מכתש נוצר כתוצאה מפגיעת טיל / צילום: Reuters, ג'ורדן סטרן
חייל אוקראיני עומד לצידו של מכתש נוצר כתוצאה מפגיעת טיל / צילום: Reuters, ג'ורדן סטרן

21:00

פיצוץ במחסן דלק רוסי: הקרמלין מאשים את הכוחות האוקראינים בפעם הראשונה בתקיפה בתוך גבולות רוסיה. לפי הדיווח מסוקים אוקראינים תקפו את המתקן. אוקראינה מכחישה את הדיווח וטוענת שלא היה לה יד בדבר.

האיחוד האירופי מזהיר את סין מהתערבות בסנקציות נגד רוסיה. בהודעת האיחוד נכתב כי מצופה מסין להצטרף למאמץ העולמי לשים סוף לפלישה הרוסית לאוקראינה.

10:20

דיווחים מתארים שלמרות הבטחות על כניסת משלחות של עזרה הומינטרית פנימה כדי לספק מוצרי יסוד וטיפול לתושבי מריופול, הרוסים חוסמים כעת כניסה של משאיות אל העיר. 

08:15

שיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה צפויות להמשיך היום דרך וידאו, וזאת בזמן שמסדרון הומינטרי אמור להיפתח לעיר מריופול ולאפשר לאזרחים לצאת, וכן לאספקה הומיניטרית להיכנס. 

על פי השר לאנרגיה אטומית של אוקראינה, חיילים רוסים עזבו את צ'רנוביל לאחר שהבחינו בסימנים הראשונים של מחלות שנוצרו עקב חשיפה לקרינה. על פי השר, החיילים הרוסים נחשפו לרמות קרינה גבוהות לאחר שחפרו שוחות ביער ליד הכור האטומי. עוד טען כי הרוסים לקחו מספר לא ידוע של בני ערובה איתם כאשר עזבו את המקום.