היועצת העסקית שמשבר הקורונה עשה לה רק טוב: "מחזור ההכנסות שלנו גדל פי שלושה"

חדוה ארד, תושבת מושב כפר סירקין, בת 45 • בעלת "היהלום העסקי - ייעוץ וליווי אסטרטגי ארגוני" • "מנכ"לים של עסקים בסדר גודל בינוני, מרגישים מאוד בודד בצמרת, עסוקים בעיקר בשוטף ופחות פנויים לפיתוח העסק" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

חדוה ארד / צילום: עדי זלק וינר
חדוה ארד / צילום: עדי זלק וינר

בתחילת משבר הקורונה גילתה חדוה ארד שהוריה התרסקו כלכלית ובמקביל, בעלה הפסיק לעבוד. עול פרנסת הבית נפל על כתפיה. כמי שסייעה לעסקים קטנים להתמודד עם משברים במהלך עשור הבינה ארד שעליה להצעיד את העסק שלה קדימה וחיפשה כיוון.

את היעד העסקי הבא שלה מצאה עת התהלכה בשדות המקיפים את המושב בו היא מתגוררת בחברת מירב שטרן, גם היא בעלת עסק לייעוץ לעסקים. עם הרצון לשנות אווירה הגיע גם הרצון לשנות יעדים. יחד הן גיבשו את אסטרטגיית העסק המשותף, החדש שלהן, "היהלום העסקי" - ייעוץ וליווי אסטרטגי ארגוני לעסקים שמעסיקים עד כ-50 עובדים/פרילנסרים ועסקים משפחתיים.

"המומחיות של היהלום העסקי היא בבניית אסטרטגיה עסקית-שיווקית וארגונית, תוך ליווי בפועל עד להשגת התוצאות הטובות ביותר", מסבירה ארד ומוסיפה "תהליכי הליווי מאפשרים למנכ"ל שליטה בעסק בכל רגע נתון, קבלת החלטות מושכלת, המשך פיתוח עסק והגדלת רווחי החברה".

לדבריה, "הקורונה הפתיעה את כולם. מרבית העסקים נאלצו לבצע שינויים והתאמות. אפשר היה לזהות שבעסקים משפחתיים האתגר היה אף גדול יותר, מכיוון שהאתגרים בעסקים אלו, צפו בתקופה הזו".

חדוה אומרת שאחד העסקים שליוו "היהלום העסקי" בתקופה זו היה "עסק משפחתי מתחום הנדל"ן והתשתיות. עסק זה נדרש להתאמת מערכות לגדילה מואצת שנוצרה בתקופת זו. החברה זכתה במכרזים רבים, מה שהצריך אותה להגדיל משמעותית את מצבת כוח האדם בזמן קצר ויצר כאוס ארגוני שאיים על עתידה של החברה".

"תקופת הקורונה", אומרת ארד "ייצרה לחברות גם אתגרים תפעוליים רבים. באחת החברות שליוו, שהיתה בשלבי הקמה, נוצר קושי בייבוא ציוד לתפעול שוטף של החברה והנ"ל גרם לעיכוב של חודשים רבים והפסדים כספיים גדולים.
לא ניתן היה לעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו בתוכנית העסקית ונדרשו למצוא פתרונות שיצמצמו את הזנק הכספי שנוצר".

"במסגרת ליווי שיווקי של עסק בתחום יזמות הנדלן באזור הצפון", היא משתפת "נחשפנו לקשיים שהתעוררו בעיקר בתקופת בקורונה ובראשן הקושי של עובדים להגיע למשרדי המכירות לאור התחממות בגזרה המדינית בגבול הצפוני".

בנוסף, הרצון לפרסם בשלטי חוצות אילץ את ארד לעלות עם רכבה צפונה ולהסתובב ברחובות על מנת להבין היכן נמצאים שלטי החוצות המרכזיים ולאיזו חברה הם שייכים. זאת לאור העובדה שהמשרדים העוסקים במכירות המדיה, הלא דיגיטלית, נמצאים ברובם באזור המרכז ולא יודעים לתת מידע מדויק על מיקומים מועדפים, גדלים ועוד.

תקופת הקורונה היוותה הזדמנות עבור ארד וחברתה כיוון שעסקים רבים זיהו את הצורך בייעוץ וליווי עסקי מקצועי כדי לשמר פעילות קיימת ו/או לייצר את השינוי הנדרש כדי להתאים את עצמם לתקופה חדשה. "בתקופה זו מחזור ההכנסות גדל פי 3", היא אומרת.

"מנכ"לים של עסקים בסדר גודל בינוני, מרגישים מאוד בודד בצמרת, עסוקים בעיקר בשוטף ופחות פנויים לפיתוח העסק, מתקשים למצוא את הזמן לרכוש ידע מקצועי ואישי ולהכיר בעלי עסקים נוספים עימם יוכלו לשתף במידע, ליצור שיתופי פעולה ועוד. לכן החזון החדש הנוסף שלנו הוא להקים את "מועדון היהלום" -מועדון אקסקלוסיבי לבעלי עסקים בסדר גודל בינוני ועסקים משפחתיים שייתן מענה לצרכיהם", היא מספרת לסיכום.

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il