אחרי 24 שנים כחברה פרטית: אקטליס הגישה תשקיף לקראת הנפקה בנאסד"ק

אקטליס הוותיקה, שרשומה כחברה אמריקאית אך הוקמה ומנוהלת על ידי ישראלים, מספקת פתרונות רשת לתקשורת מהירה בעולם ה-IoT • ההנפקה לא צפויה להיות בהיקף גדול במיוחד • דיווחה על קיפאון בהכנסותיה אשתקד, ולצד זאת ההפסד הנקי גדל

בורסת נאסד''ק , ניו יורק / צילום: יח''צ
בורסת נאסד''ק , ניו יורק / צילום: יח''צ

קצב ההנפקות של חברות טכנולוגיה בוול סטריט ירד משמעותית מהשיאים של השנה שעברה, אך יש עדיין חברות שמגישות תשקיפים ומתכננות להפוך לחברות ציבוריות. אחת מהן היא Actelis Networks שהגישה תשקיף בסוף השבוע לקראת הנפקה בנאסד"ק. אקטליס היא חברה ותיקה שהוקמה כבר לפני 24 שנים, ונראה שההנפקה לא צפויה להיות בהיקף גדול במיוחד. בנק ההשקעות Boustead Securities משמש כחתם בהנפקה.

החברה רשומה רשמית כחברה אמריקאית אך היא הוקמה ומנוהלת על-ידי ישראלים ורוב עובדיה (27 מתוך 44) מועסקים בישראל. מנכ"ל ומייסד החברה הוא טוביה בר לב שכאמור הקים אותה בשנת 1998.

אקטליס מספקת פתרונות רשת שמיועדים לאפשר תקשורת מהירה, בטוחה ויעילה עבור יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). החברה משלבת בפתרונות שלה תשתיות תקשורת קיימות ופעילות (כמו כבלי נחושת); עם זאת היא מוסיפה להם טכנולוגיה שלה שלדבריה "משדרגת" את הכבלים ולעיתים משלבת אותם עם סיבים אופטיים, כך שבסופו של דבר נוצרת רשת היברידית שמספקת קישור מהיר ואמין. אקטליס מתמקדת במספר שווקים, בהם מערכות תחבורה חכמות, רכבות, השוק הפדרלי והצבאי, שדות תעופה, ערים חכמות ועוד. לפי התשקיף, מוצרים שלה מוטמעים ברשתות שהוקמו בלוס אנג'לס וברשות התעופה הפדרלית.

בשלב זה אקטליס לא דיווחה כמה כסף בכוונתה לגייס במסגרת ההנפקה ומהו השווי שאליו היא מכוונת. רמז לשווי אפשר אולי לקבל מהעובדה שמנייתה צפויה להיסחר ברשימת נאסד"ק Capital Market, שמיועדת לחברות בעלות שווי שוק שאינו גבוה (במונחים אמריקאיים). לפי נתוני IVC, אקטליס גייסה מאז הקמתה 137 מיליון דולר, והגיוס האחרון בוצע ב-2016.

ההכנסות קפאו, ההפסד הנקי גדל

מהנתונים הפיננסיים שמצורפים לתשקיף עולה שהכנסות החברה ב-2021 היו 8.5 מיליון דולר, ללא שינוי לעומת 2020. עם זאת נרשמה בשנה זו עלייה בהוצאות וכתוצאה מכך ההפסד הנקי גדל מ-1.5 מיליון דולר ב-2020 ל-5.3 מיליון דולר ב-2021. במקביל, ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שבו היה איזון ב-2020 הפך לשלילי בגובה 1.1 מיליון דולר ב-2021.

בעל המניות הגדול בחברה הוא המנכ"ל והמייסד טוביה בר לב שמחזיק ב-16.2% מהמניות. יריב גילת, יו"ר החברה הבורסאית טקטונה  שנסחרת בת"א, מחזיק ב-12.5% מהמניות ומכהן כדירקטור באקטליס, ואריק שטיינברג מחזיק ב-6.2% מהמניות.