הסטארט-אפ הישראלי שעוזר לפריזאים לנטר זיהום אוויר ורעש

שיתוף-פעולה בין הסטארט-אפ הישראלי BreezoMeter לענקית הטכנולוגיה סיסקו ולעיריית פריז מנסה להתגבר על בעיית האוויר המזוהם בעיר • וגם: אזור התעשייה, חדשות טובות ומצנח הזהב

כיכר דה לה נסיון בפריז. אחת מכיכרות ניסוי החיישנים / צילום: Shutterstock
כיכר דה לה נסיון בפריז. אחת מכיכרות ניסוי החיישנים / צילום: Shutterstock

עם החזרה לשגרת התיירות בפריז עולה גם רמת העומס בעיר, ועמה החשיפה של התושבים והתיירים לאוויר מזוהם. שיתוף-פעולה בין הסטארט-אפ הישראלי BreezoMeter לענקית הטכנולוגיה סיסקו ולעיריית פריז מנסה להתגבר על הבעיה באמצעות פריסת חיישני רעש, תנועה ואיכות אוויר בשבע כיכרות עמוסות ופופולריות בעיר.

בשנה האחרונה תוחזקו החיישנים על ידי סיסקו, שאספה באמצעותם מידע רציף על איכות האוויר ועוצמת הרעש בסביבת כל כיכר. הנתונים הוצגו על גבי מסכי מגע בתחנות האוטובוס הסמוכות, ובכך סייעו בזמן אמת להעלאת המודעות לאיכות האוויר הנמוכה. במקביל, החברה העבירה את הנתונים ל-BreezoMeter, שפיתחה על בסיסם מערכת ניטור וחיזוי איכות אוויר מבוססת בינה מלאכותית.

מייסדי חברת BreezoMeter, רן קורבר ואמיל פישר / צילום: יריב אלדד
 מייסדי חברת BreezoMeter, רן קורבר ואמיל פישר / צילום: יריב אלדד

בהתבסס על הנתונים שנאספו אישרה עיריית פריז תוכנית תקציבית חדשה לשיפוץ הכיכרות, לרבות שדרוג התחבורה הציבורית והתשתיות בסביבתה, והקמת אזורי הליכה ומסלולי נסיעה ירוקים. בנוסף, המערכת מאפשרת לפריזאים להפיק תובנות פרקטיות שיסייעו להם לצמצם את החשיפה למפגעים סביבתיים - כמו תכנון דרך (הליכה, ריצה או נסיעה), בחירת אזור מגורים או אף עיתוי שימוש בתרופות.

BreezoMeter נוסדה ב-2014 על ידי רן קורבר ואמיל פישר, ובין לקוחותיה נמנות חברות ענק כמו אפל, דייסון, בוש, וולבו ולוריאל.לדברי קורבר, "פריז מתמודדת בשנים האחרונות עם זיהום אוויר משמעותי, ואחת הדרכים העיקריות להילחם בו היא באמצעות מידע מדויק, שמאפשר לנטר ולאפיין את רמות הזיהום ברמת הרחוב".

אזור התעשייה

התוכנית לקידום נשים בביומד

מייסדת אלמדה ונצ'רס, ד"ר אירית יניב, פותחת את תוכנית WE השלישית לקידום נשים בתעשיית מדעי החיים הישראלית. בתוכנית, שתימשך על פני שנה ותכלול 8 מפגשים פורמליים ועוד 2-3 מפגשים לא-פורמליים, יקחו חלק כ-30 נשים. בנוסף ייפתחו שתי תוכניות לוויין חדשות - We@Together לקהילת הבוגרות, ו- We@Connect למנהלות בכירות שמעוניינות לפתוח אופקים חדשים, ולהתחבר לבכירות נוספות העוסקות במדעי החיים .

מימין: רונית הרפז, דורית סוקולוב, אירית יניב ויעל גרינבאום / צילום: רוית תורקיה
 מימין: רונית הרפז, דורית סוקולוב, אירית יניב ויעל גרינבאום / צילום: רוית תורקיה

התוכנית נולדה מתוך רצון לשנות מציאות שבה שיעור הנשים בתפקידי ניהול בענף הביומד עומד על כ-12% בלבד (מתוך כ-70% נשים בענף). לדברי ד"ר יניב, היא זיהתה כי רבות מהנשים בענף "נתקעות" בניהול בדרגי הביניים, ואינן מצליחות להתקדם מסיבות כמו מחסור בנטוורקינג ובדמויות נשיות לחיקוי, העדר הכשרה נדרשת, העדר רשת תומכת ויכולות שיווק עצמי מוגבלות.

לכן, מטרת התוכנית היא להעניק כלים והכשרה מקצועית לנשים בתפקידי ניהול דרג ביניים, ולייצר קהילה חזקה, תומכת ודוחפת שתסייע להן להתקדם לתפקידי ניהול בכירים בענף. שותפותיה של יניב למהלך הן רונית הרפז, מנכ"לית הסטארט אפ Bendit, ד"ר יעל גרינבאום, מנהלת הקרן של מדיסון ונצ'רס, ודורית סוקולוב, שותפה בקרן ההון סיכון aMoon Velocity.

"לאורך התכנית הנשים מפתחות כישורים, חוות העצמה, ומפתחות חזון קריירה ברור לפסגה, ובמקביל יצרנו עבורן קהילה של הבוגרות ששם הן נפגשות פעם ברבעון לקבלת הרצאה, השתלמות, תמיכה מקצועית ושימור נטוורקינג", מסכמת ד"ר יניב.

מצנח הזהב

עומרי גרין / צילום: דויד גראב
 עומרי גרין / צילום: דויד גראב

עמרי גרין מונה לשותף בקרן השקעות ההון סיכון של דל העולמית בישראל, המשקיעה בסטארט-אפים בעולמות הסייבר, תוכנה ארגונית ושבבים.קודם לכן כיהן כשותף בקרן ההון סיכון Grove Ventures של דב מורן.

מוטי מרמלשטיין , 42, נשוי ואב לשלושה מונה ל למנהל שיווק ומכירות בטריפל אס, המתמחה בניהול והקמת מערכות אנרגיה סולארית.

אבי רז מונה למנכ"ל חברת הפארמה GSK ישראל במקום דורון שליט, שיכהן כמוביל שינוי וחדשנות ב-GSK אירופה.

אבי רז / צילום: תמונה פרטית
 אבי רז / צילום: תמונה פרטית

רו"ח רינת סולומון מונתה למנכ"לית fundit, פלטפורמת ההשקעות האלטרנטיביות מקבוצת הדסטארט.

דגנית אשד-פרישקו, 43, מונתה למנכל"ית משרד הפרסום בולטון פוטנציאל, המתמחה בחברה החרדית-דתית.

דגנית אשד פרישקו / צילום: חגית גורן
 דגנית אשד פרישקו / צילום: חגית גורן

ד"ר זאב פלדמן נבחר ליו"ר ארגון רופאי המדינה, בפעם השנייה.

חדשות טובות

חברת המודיעין הרפואי מדינט תעמיד חוקרים ורופאים שיבצעו מחקרים רפואיים ייחודיים ללא עלות לניצולי שואה המתמודדים עם מחלות קשות או מורכבות. החברה תאתר מידע ושיטות טיפול חדשניות ומותאמות אישית, בכדי לסייע למטופלים לקבל החלטות מבוססות בניהול מחלתם ומצבם הרפואי. שווי השירות נע בין מאות לאלפי שקלים.