משרד הבריאות השעה את פעילות מפעל עלית ל-3 חודשים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע כי המשרד החליט להתלות את תקן האיכות של מפעל עלית בנוף הגליל של קבוצת שטראוס למשך תקופה של שלושה חודשים, בעקבות סיור צוות בכיר במפעל

ריקול של מוצרי שטראוס בסופרים / צילום: טלי בוגדנובסקי
ריקול של מוצרי שטראוס בסופרים / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעקבות סיור של צוות בכיר של משרד הבריאות במפעל עלית בנוף הגליל של קבוצת שטראוס, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על החלטת המשרד להתלות את תקן האיכות של המפעל למשך תקופה של שלושה חודשים.

"המשמעות היא שהם לא יכולים לייצר ולשווק את המוצרים שלהם. תו האיכות הזה הוא נדרש למפעלים בסדר גודל כזה", אמר פרופ' אש.

בסיור השתתפו אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס,ראש שרותי בריאות הציבור והגב' פנינה אורן שניידור ראש שרות המזון הארצי במשרד הבריאות. "הגענו לפה הבוקר, הצוות הבכיר של משרד הבריאות, כדי לבחון את הכשלים האפשריים שהובילו לכשלים בקו הייצור", אמר פרופ' אש. "אנחנו ממשיכים בחקירה הזו ותלויים בתוצאות של בדיקות מעבדה, בדיקות רבות שנעשות מהרבה מאוד מקומות. המפעל עושה תהליך הפקת לקחים מהיר. יחד עם זאת יש החלטות שצריך לקבל, יש פה תהליך שיצטרך לעשות כדי להכדשיר את המפעל מחדש. החלטנו להתלות את תקן האיכות של המפעל לשלושה חודשים. תקן האיכות יוחזר אחרי שנוודא שהפקת הלקחים הושלמה, כל התהליכים הושלמו ואנחנו יכולים להיות בטוחים שלא רק כמובן שהקו נקי מהזיהום אלא שלא יהיו זיהומים בהמשך. יש פה הרבה לקחים שהמפעל צריך להפיק כדי שקו הייצור יופעל הלאה".

היום (ה') בשעה 17:00 תקיים שטראוס מסיבת עיתונאים בראשות יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס, מנכ"ל הקבוצה גיורא בר דעה ומנכ"ל שטראוס ישראל אייל דרור.

אתמול (ד') הודיעה שטראוס כי בעקבות שתי תוצאות חיוביות לממצאי חיידק הסלמונלה בשני מוצרי שוקולד ששווקו לחנויות, יורחב הריקול לכל מוצרי מפעל הממתקים: שוקולד עלית, עוגות עלית, וופל עלית, חטיפי דגנים אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד אנרג'י, המסטיקים וסוכריות הטופי - בכל תאריכי התפוגה. המפעל מושבת מאז השבוע שעבר, עת התגלו ממצאים ראשונים לזיהום סלמונלה במפעל, ומאוחר יותר גם במוצרים בשתי דגימות בשני מוצרי שוקולד, מתוך 270 דגימות במוצרים שנבדקו ואשר יצאו לחנויות והיו במסגרת הריקול שהוכרז.