זעפרן טק פותחת מרכז מו"פ בעוטף עזה

בהקמת המרכז של זעפרן טק במושב מבקיעים הושקעו 1.5 מיליון שקל, ועד סוף השנה צפויה החברה להעסיק בו כ-10 עובדים מתחומי הטכנולוגיה והמחקר • וגם: חוקרי אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו וארגון "גישה לחיים" הישראלי קיבלו מענק של 30 אלף דולר ממכון ט. דני סנפורד לאמפתיה וחמלה • אירועים ומינויים

פריחת הזעפרן במרכז המו''פ של זעפרן טק / צילום: זעפרן טק
פריחת הזעפרן במרכז המו''פ של זעפרן טק / צילום: זעפרן טק

חברת האגריטק הישראלית, זעפרן טק, פתחה מרכז מחקר ופיתוח במושב מבקיעים בעוטף עזה, שבו תחל לייצר את תבלין הזעפרן ברמה לא-מסחרית. החברה עוסקת בפיתוח פרוטוקול גידול של זעפרן באמצעות חקלאות ורטיקלית בתנאי Indoor המיועדים לתעשיית המזון, הפארמה ותוספי התזונה. בהקמת המרכז הושקעו 1.5 מיליון שקל, ועד סוף השנה צפויה זעפרן טק להעסיק בו כ-10 עובדים מתחומי הטכנולוגיה והמחקר. בהמשך צפויה החברה לגייס עובדים נוספים, בדגש על תושבי הדרום ועוטף עזה.

אזור תעשייה 

המחקר החדש של "גישה לחיים"

חוקרי אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו וארגון "גישה לחיים" הישראלי קיבלו מענק של 30 אלף דולר ממכון ט. דני סנפורד לאמפתיה וחמלה. החוקרים והארגון יבצעו מחקר משותף, ראשון מסוגו, עם המחלקה להמטו-אונקולוגיית ילדים באוניברסיטה, שיחקור את השפעת התקווה על מידת האמפתיה והשחיקה של הצוות המטפל, העובד עם ילדים במחלקה ההמטו אונקולוגית.

ארגון גישה לחיים נוסד ב-2004 על ידי פרופ' בן קורן ואשתו דבורה קורן, והוא עוסק ביכולת של התקווה ותחושת המשמעות לשפר את איכות חייהם של חולים, קשישים, בני משפחותיהם וצוותים רפואיים.

 

מצנח הזהב

עירא פלטי, לשעבר נשיא ומנכ"ל סרגון, מונה ליו"ר פעיל של חברת הטכנולוגיה והאנרגיה הירוקה, בלייד ריינג'ר. אייל טרייבר, לשעבר מנכ"ל מיטרוניקס, מונה לדירקטור בחברה.

עו"ד לביא אובנת, 47, מונה למנהל מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

עזרא מאיר מונה לסמנכ"ל הכספים של חברת האינשורטק קיסתרה (Kissterra).

רו"ח גלית ריף רוטשס תכהן כסמנכ"לית הכספים של חברת מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת ממד. בשנים האחרונות כיהנה כסמנכ"לית כספים של קבוצת הלמן אלדובי.

איריס שיפרין מונתה לסמנכ"לית מערכות מידע בקבוצת מלם תים.

קיריל שטינגולץ, 39, יכהן כמנכ"ל מלון הבוטיק כרמלה קונספט בחיפה.

קיריל שטינגולץ, מנכ''ל מלון הבוטיק: כרמלה קונספט- בחיפה / צילום: דיאנה שבבאואר
 קיריל שטינגולץ, מנכ''ל מלון הבוטיק: כרמלה קונספט- בחיפה / צילום: דיאנה שבבאואר

עו"ד אביטל מנדל הרה מונתה כשותפה במשרד טולצ'ינסקי מרציאנו כהן לויצקי.

אביטל מנדל הרה / צילום: תומר יעקובסון
 אביטל מנדל הרה / צילום: תומר יעקובסון

בניה דורון, 39, ינהל את פעילות חברת הלן דורון בסיאול.

 

חדשות טובות

למען עתיד ירוק. סולאראדג' הוציאה ספר ילדים על חשיבות האנרגיה המתחדשת, ותתרום את כל ההכנסות ממכירותיו באמזון לארגון הבינ"ל 350 העוסק במאבק במשבר האקלים. בנוסף, על כל ספר היא תוסיף תרומה של 5 דולר.

כתר תורמת קינוחי מימונה ואיפטאר. כתר קיימה אירוע מיוחד לקראת עיד אל פיטר, שבמהלכו הכינו עשרות מעובדיה מארזי תרומה של קינוחי מימונה ואיפטאר כמו קטאייף וכנאפה לצד עוגיות מרוקאיות, לטובת קהילות יהודיות ומוסלמיות באזור יקנעם. את האירוע, שהתקיים במפעל כתר ביקנעם, הובילו מנאל איסמעיל בוגרת "מאסטר שף" ויונית צוקרמן, בעלת הבלוג "מלכת המטבח".

לדברי אודי שגיא, מנכ"ל כתר, במפעלי החברה בישראל מועסקים כ-3000 עובדים, "חצי מהם מוסלמים, וחצי מהם יהודים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים. זו חברה של רב קיומיות, כחלק מתפיסה ואמונה אמיתית שכולנו שווים, והכבוד ההדדי הוא זה שמוביל לדו קיום אמיתי. אוכל הוא גשר בין אנשים ובין תרבויות, והפעילות שקיימנו משלבת בין ערך התרומה לקהילות שבהן אנחנו פועלים, לבין מנהגי החגים וערך השוויון שאנו מקדמים".