"היא מרמה כמעט את כולם": הטיפ של באפט להתמודדות עם אינפלציה

בפגישה השנתית של בעלי המניות ברקשייר האת'וויי, המליץ באפט להתמקד בהשקעה בחברות שמייצרות מוצרים שנמצאים בביקוש תמידי • באפט התייחס גם לשוק העבודה והמליץ לעובדים להשקיע בחיזוק כישוריהם

וורן באפט / צילום: Reuters, Rick Wilking
וורן באפט / צילום: Reuters, Rick Wilking

כשהאינפלציה באמריקה מתגברת, ומוצרים בסיסיים כמו מצרכי מזון ודלק מתייקרים בצורה קיצונית, הציבור מתקשה להתחמק מהמחיר הכלכלי שהיא גובה. עם זאת, מנכ"ל ברקשייר האת'וויי, וורן באפט, אומר כי ישנם מספר מהלכים שניתן לעשות כדי להתגונן מהשפעות האינפלציה, כשהמשותף לכולם הוא השקעות יציבות, כמו חברות ותחומי מומחיות שחסינות לסערות כלכליות.

בפגישה השנתית של בעלי המניות שנערכה בסוף השבוע שעבר, באפט התייחס אל יכולתה של האינפלציה המשתוללת בארה"ב לתעתע במשקיעים, הן במניות והן באג"ח. עוד הוא הוסיף כי האינפלציה, שקפצה בחודש מרץ לקצב שנתי של 8.5% והגיעה לשיעור הגבוה ביותר מזה 40 שנה, "מרמה את האדם ששומר את הכסף שלו מתחת למזרן, היא מרמה כמעט את כולם".

השקעות יציבות כוללות השקעה בעסקים יציבים, שמייצרים מוצרים שנמצאים בביקוש תמידי ואינם תלויים בערך הדולר או בתנודות השוק, וגם במומחיות ובכישרון, שגם חסינים לאינפלציה, בניגוד למטבע. הדוגמה שבה השתמש באפט היא קוקה קולה, חברה שהצרכנים לא מתחשבים באינפלציה כאשר הם רוכשים את המוצרים שלה. "זה לא משנה מה קורה למחירים, אנשים עדיין ירצו לשלם עבור מוצר שהם אוהבים", אמר באפט.

נאומו של באפט הדהד לעצתו משנים קודמות - להשקיע בעצמך. כבר אז הוא דיבר על כך שאחד הדברים הטובים ביותר שאדם יכול לעשות כדי להתגונן מהשפעות האינפלציה, הוא לחדד את כישוריו ולעבוד קשה כדי להיות המוביל בתחום תעסוקתו. "הדבר הטוב ביותר שביכולתך לעשות הוא להיות טוב בצורה יוצאת דופן בדבר מסוים", אמר באפט.

באפט אמר כי אם ישנם הכישרונות והיכולות המבוקשים בשוק, העובד יישאר מבוקש לא משנה מה שווי המטבע. הוא אמר כי "לא משנה אילו יכולות יש לך, לא ניתן לקחת אותן ממך. בניגוד לאינפלציה, כישוריך לא יכולים לאבד את ערכם", וכי "ההשקעה הטובה ביותר היא כל דבר שמפתח את עצמך, וזה לא חייב במס כלל".