מנכ"ל גולדמן זאקס לשעבר: "סיכון גבוה מאוד למיתון בארה"ב"

את הדברים אמר לויד בלנקפיין, מי שהיה בעבר מנכ"ל גולדמן זאקס וכיום משמש כיו"ר בכיר בדירקטוריון החברה, בראיון לתוכנית "Face the Nation" של חדשות CBS • עם זאת, הוא אמר שיש לפרדל ריזרב "דרך צרה" שבה הוא יוכל להשתמש ב"כלים החזקים שלו" כדי למנוע מיתון

לויד בלנקפיין / צילום: Reuters, בריאן סניידר
לויד בלנקפיין / צילום: Reuters, בריאן סניידר

"יש סיכון גבוה מאוד שארצות-הברית בדרך למיתון", אמר ביום ראשון לויד בלנקפיין, מי שהיה בעבר מנכ"ל גולדמן זאקס וכיום משמש כיו"ר בכיר בדירקטוריון החברה. 

את הדברים אמר בלנקפיין בראיון לתוכנית "Face the Nation" של חדשות CBS. הוא המשיך ואמר שעל עסקים וצרכנים להתכונן למיתון: "אם הייתי בראש חברה גדולה, הייתי מתכונן. אם הייתי צרכן, הייתי מתכונן". 

עם זאת, הוא אמר שיש לפרדל ריזרב "דרך צרה" שבה הוא יוכל להשתמש ב"כלים החזקים שלו" כדי למנוע מיתון: "אני חושב שהם מגיבים יפים מאוד", הוא אמר למראיינת מרגרט ברנאן. בשבוע שעבר, יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, הודה שהם הגיבו לאט מדי במלחמה באינפלציה. "הם הגיבו, ואני חושב שהם הגיבו באופן מיושב בהתחשב למה שהם ידעו באותו זמן. אפשר להתווכח על זה, אבל זה כבר חוכמת הבדיעבד", אמר בלנקפיין.

לדבריו, לפד אין ברירה אלא להעלות את הריבית כדי להאט את הביקוש מצד צרכנים. "הצעד הזה יכאיב לאנשים".  בלנקפיין העריך שגורמים שדוחפים את האינפלציה כמו משבר האספקה והמלחמה באוקראינה הם תקופתיים ובסוף יחלפו, ושעד אז "יהיה קשה" למשפחות עם רמות הכנסה נמוכות.