קבלן מוכר מאזור הדרום נחקר באזהרה בפרשה כלכלית חמורה

בהמשך לתיק החקירה המתנהל ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 433, המשטרה עיכבה לחקירה קבלן נדל"ן מוכר ומשמעותי מאזור הדרום • החקירה מתמקדת בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות

בניין להב 433 לוד / צילום: שלומי יוסף
בניין להב 433 לוד / צילום: שלומי יוסף

המשטרה עיכבה לחקירה קבלן נדל"ן מוכר ומשמעותי מאזור הדרום, זאת בהמשך לתיק החקירה המתנהל ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית בלהב 433. החקירה מתמקדת בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות.

בתוך כך מעדכנת המשטרה כי בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (ב') פעם נוספת את מעצרם של 3 חשודים מרכזיים בתיק למשך 8 ימים, ובשעה הקרובה יובא החשוד הראשי בתיק אל בית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.

במהלך החקירה הסמויה מופה מארג רחב של חברות ששימש את החשודים לכאורה לביצוע עבירות מס והלבנת הון, וכן נחשפו עבירות נוספות לכאורה של סחיטה והשתלטות על עסקים על-ידי החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, חברות כוח-אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

לפני למעלה משבוע, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה יחידת יאל"כ בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז ויחידת יהלום ויחידת מתפ"א, על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג') וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים והדרום. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים, ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי.

*** חזקת החפות: המעורבים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.