המיזמים הישראלים שמעניינים את תאגיד החטיפים מונדלז

התאגיד הענק שעומד מאחורי עוגיות אוריאו, שוקולד מילקה וטובלרון משתף לראשונה פעולה עם סטארט-אפים ישראלים, ביניהם Seebo ו-Saturas • וגם: כ-1,200 תלמידים סיימו את שנת הלימודים במסגרת "אוניברסיטה בעם" • אירועים ומינויים

ממתקי מונדלז / צילום: יח''צ
ממתקי מונדלז / צילום: יח''צ

תאגיד החטיפים הענק, מונדלז אינטרנשיונל, שמייצר בין היתר את עוגיות אוריאו, שוקולד מילקה וטובלרון ושהכנסותיו השנתיות מגיעות ל-26 מיליארד דולר, משתף לראשונה פעולה עם סטארט-אפים ישראלים.

שיתוף הפעולה הראשון הוא עם חברת Seebo שייסדו האחים ליאור ולירן עקביא. החברה פיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית לחיזוי ומניעה של בעיות תפוקה ואיכות עבור מפעלי ייצור - כאשר הטכנולוגיה כבר מוטמעת במספר מפעלים של מונדלייז ברחבי העולם.

שיתוף פעולה נוסף הוא עם חברת האגרוטק Saturas, שהקימו ענת הלגוע סולומון וד"ר משה מירון. החברה פיתחה חיישן שניתן להחדיר לעץ הקקאו כדי לאפשר אופטימיזציה של השקיה, חיסכון במים ואף שיפור איכות פרי הקקאו שהעץ מניב. במקביל, לאחרונה הסתיים פיילוט מוצלח בקטגוריית השוקולד עם byondxr שייסדו נועם לבבי וערן גליל, המפתחת פלטפורמות וירטואליות תלת-ממדיות לאיקומרס. בנוסף, מונדלייז פועלת בשיתוף עם חברות ישראליות בתחום האריזות מתכלות.

לאחרונה פרסמה החברה את הדוח השנתי שלה, שעוסק בקבלת החלטות של צרכנים ומבוסס על סקר שנערך בקרב אלפי משתתפים ב-12 מדינות. מהדוח עלה כי אורח חיים מאוזן וגובה הערכים התזונתיים נמצאים בראש סדר העדיפויות של הצרכנים, וכי 85% מהם מעוניינים לקנות חטיפים מחברות המספקות ערך סביבתי, ופועלות לצמצום פסולת ולשימוש באריזות לא מזהמות.

גיל הורסקי, מונדלז / צילום: יח''צ
 גיל הורסקי, מונדלז / צילום: יח''צ

לדברי גיל הורסקי, ראש תחום ההשקעות הגלובלי במונדלייז, "כחלק מהמחויבות הסביבתית שלנו, עד שנת 2025 נעבור להשתמש באריזות ממוחזרות בלבד, עם מידע ברור לצרכן על האופן שבו ניתן למחזר אותן. נדאג להעביר עוד מוצרים ועוד מותגים לפסי ייצור ואריזה ירוקים, כדי לצמצם את הפגיעה בטבע. שימור ומחזור הם הכרח בתעשייה, לכל אורך שרשרת האספקה. העיקרון הוא לשמור על החומרים לטובת שימוש חוזר, ולזמן רב ככל הניתן. במבט לעתיד, נמשיך לאתר ולקדם שיתופי פעולה והשקעות לטובת האצת חדשנות, כמו שאנו עושים בימים אלה עם מגוון חברות ויוזמות ישראליות".

אזור התעשייה

להוציא את הפלסטיק מהים

כמויות הפלסטיק שמושלכות לאוקיינוסים ולימים מגיעות ל-14מיליון טון בשנה - מה שמהווה איום עצום על בעלי החיים הימיים, איכות המזון, בריאות בני האדם, שינויי אקלים ועוד. בדוח שפורסם ערב פסגת האקלים בסתיו שעבר, הוצגה תחזית האו"ם כי אם הנושא לא יטופל, נפח האשפה באוקיינוסים ​​יגדל פי 3 עד שנת 2040, ויגרום לנזקים בגובה 100 מיליארד דולר.

כחלק מהניסיון למנוע את האסון האקולוגי, מקיימים הארגון הסביבתי העולמי Parley for the Oceans וענקית הספורט אדידס את מרוץ האוקיינוסים החל מה-23 במאי ועד ה-8 ביוני (יום האוקיינוסים הבינלאומי). במסגרת המהלך, הרצים יוכלו להתחבר לאפליקציית Adidas Runtastic Runners, ועל כל 10 דקות ריצה יאסוף ארגון פרליי פלסטיק במשקל של בקבוק פלסטיק אחד מקרקעית האוקיינוס.

המרוץ יתקיים בכל העולם במקביל, והמטרה היא לאסוף 250 אלף ק"ג של פלסטיק מהים. קבוצת "אדידס ראנרס תל אביב", שהוקמה לפני חמש שנים ומונה כ-7,000 רצים ורצות, צפויה לקחת חלק בפעילות. במקביל, אדידס השיקה קולקציית נעליים העשויה מכ-70% פלסטיק שנאסף מהאוקיינוסים - מהלך שראוי ליישם בכל הקולקציות של החברה.

מצנח הזהב

פרופ' פרנסיס מימוני מונה למנהל המחלקה החדשה לרפואת ילדים בקהילה של קופת החולים לאומית.

סיוון גולדפרב מונתה לסמנכ"לית מוצרי ניהול סיכונים, אשראי ודאטה בחברת הפינטק Melio. קודם לכן כיהנה כדירקטורית ניהול סיכונים במטא פינטק.

סיוון גולדפרב / צילום: מליו
 סיוון גולדפרב / צילום: מליו

חגי גולדמן, 43, מונה לסמנכ"ל פריסייל במיה אנליטיקס, נציגת SAS בישראל.

חגי גולדמן / צילום: אלנה מלצר
 חגי גולדמן / צילום: אלנה מלצר

אסף מירון, 37, מונה לדירקטור המוצר הראשי של Polar Security, שפיתחה פתרון סייבר לניהול דאטה בענן.

לינת פולק מרט מונתה לסמנכ"לית מוצר סנטריקל, שבנתה פלטפורמה הממוקדת בהצלחת העובד.

ניב טוביאס מונה למנהל מוצר בכיר בסטארט-אפ EasySend, המפתח פלטפורמה להעברת טפסים ותהליכים ידניים לסביבה דיגיטלית.

עו"ד ורד פיליכובסקי-סיסיק מונתה לראש מחלקת שוק ההון וניירות ערך במשרד עוה״ד AYR - עמר רייטר ז’אן שוכטוביץ ושות'. קודם לכן כיהנה בהנהלת מחלקת התאגידים ברשות ניירות ערך.

ורד פיליכובסקי-סיסיק / צילום: ניר עמוס
 ורד פיליכובסקי-סיסיק / צילום: ניר עמוס

חדשות טובות

אוניברסיטה לכולם. כ-1,200 תלמידים סיימו את שנת הלימודים במסגרת "אוניברסיטה בעם", הפועלת בתמיכת קרן מתנאל להנגשת לימודים אקדמיים לאוכלוסיות מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. טקס הסיום התקיים באוניברסיטת בן גוריון.

הלימודים התקיימו בארבע אוניברסיטאות - העברית, תל אביב, חיפה ובן גוריון- והם כללו מבוא לרפואה, מבוא למשפטים, מבוא למנהל עסקים ומבוא לפסיכולוגיה, ידע שימושי ופרקטי לחיי היום יום.

"מדובר באוכלוסיות שלולא התוכנית הזו לא היו יכולות ללמוד באקדמיה", אומרת ענת אלדר וטין, מנכ"לית אוניברסיטה בעם. "התוכנית מאפשרת להן קבלת כלים וידע, הקניית תחושת מסוגלות, והשפעה דרמטית על הילדים והסביבה. כמו כן אנו מאפשרים למרצים - סטודנטים מצטיינים לתואר ראשון - להיחשף לאוכלוסייה שפעמים רבות נותרת שקופה".

קונים ותורמים. יריד הלייף סטייל ABOUT US של היזמית קרין לאופר דיין יתקיים מחמישי בערב עד שבת ה-21/5 בטרמינל המעצבים בבת ים, כאשר חלק מההכנסות ייתרמו לעמותת "זה בנפשי", הפועלת למען ילדים ובני נוער הסובלים מחרדות, דיכאונות והתמודדות נפש. בראש העמותה עומדת עירית גלוסקינוס ברקן.

קרין לאופר דיין / צילום: ערן לוי
 קרין לאופר דיין / צילום: ערן לוי

היריד יכלול קולקציות קיץ 2022 של מותגים ומעצבים מקומיים מתחומי האופנה, האקססוריז, העיצוב הבית והיופי. יהיו דם רהיטים לבעלי חיים של HOS'A, ויושק המותג החדש PASIIM של מצעים פיג'מות ונרות לבית.