yes הודיעה: תשיק שיתוף פעולה רשמי עם דיסני פלוס

החברות יפנו לקבלת אישור מרשות התחרות להסכם ביניהן, זאת על רקע היותן מתחרות ובשל העובדה ש-yes קיבלה בלעדיות בשיווק שירות הסטרימינג של דיסני • החבילה תשווק לכל הלקוחות של yes

שירות דיסני פלוס / צילום: Shutterstock
שירות דיסני פלוס / צילום: Shutterstock

yes ודיסני פלוס הודיעו הבוקר (א') רשמית על שיתוף הפעולה ביניהן, שיחל באמצע חודש יוני. שיתוף הפעולה בין החברות אינו חדש, אך זו הפעם הראשונה שהחברות מודיעות עליו באופן רשמי. בשל חשיבות והיקף ההסכם, החברה האם בזק גם הודיעה על כך לבורסה, למרות שלא פרסמה את היקף העסקה. 

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות תשווק yes חבילה הכוללת את דיסני פלוס. על פי הערכות בשוק, מדובר בחבילה של yes שנמכרת במחיר של 199 שקל לחודש, אך אין כרגע אישור רשמי לכך. החבילה תוצע לכל הלקוחות (קיימים וחדשים) ב=yes פלוס, בלוויין ובסטינג TV.

שיתוף הפעולה בין החברות הוא ל-3 שנים, שבהן ניתנת בלעדיות ל-yes לסלוק את דיסני פלוס. yes שילמה עשרות מיליוני שקלים במסגרת העסקה. היא תאפשר לה בהדרגה להוריד את הוצאות התוכן ולהתבסס על התוכן העשיר של דיסני פלוס. מדובר בחלק ממגמה רחבה יותר, שבה ספקיות התוכן המקומיות מתבססות יותר ויותר על חברות סטרימינג זרות ומורידות את היקף ההשקעה שלהן בתוכן מקומי. 

הנקודה המעניינת בהסכם היא ש-yes נדרשת להציג אישורים מרשות התחרות לפני כניסת שיתוף הפעולה לתוקף. הסיבה לכך היא שמדובר בשני מתחרים שמשתפים פעולה ביניהם, ובנוסף ישנה גם הבלעדיות ש-yes מקבלת. בכל מקרה, חברות בינלאומיות בסדרי גודל של דיסני אינן לוקחות סיכונים מיותרים ורוצות לוודא שפעילותן מוסדרת מכל ההיבטים.

נדגיש כי הבלעדיות היא רק בשיווק החבילה המשותפת, אך האפליקציה של דיסני פלוס תהיה נגישה ופתוחה לכל דורש על טלוויזיות חכמות ודרך ממירים שנפוצים בכל השוק. השירות יושק רשמית ב-16 ליוני.

רן גוראון / צילום: רמי זרנגר
 רן גוראון / צילום: רמי זרנגר

רן גוראון, מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי, מסר: "אנו גאים להיות חלק מהמהפכה העולמית של דיסני המגיעה לישראל ומודים על האמון שניתן ב-yes. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי המהווה עוד צעד חשוב במהפך של yes בשנים האחרונות ובהפיכתה לחברת הטלוויזיה על גבי האינטרנט המובילה והגדולה בישראל".