משווק מוצרי מזון לצליאקים שמנסה להתמודד עם הבירוקרטיה: "משרד הבריאות מערים עלינו קשיים"

ערן רייטר, מנס ציונה, בן 47 • בזוגיות ואב לארבעה • הבעלים ומנכ"ל של פינוקיצ'ן שמייצרת ומשווקת מוצרי מזון ללא גלוטן •  "העסק גדל בשנתיים האחרונות בשיעור של 45%" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

ערן רייטר, בעלים והמנכ''ל של פינוקיצ'ן / צילום: תמונה פרטית
ערן רייטר, בעלים והמנכ''ל של פינוקיצ'ן / צילום: תמונה פרטית

לפני 4 שנים זיהה ערן רייטר (47) מצוקה משמעותית בקרב חולי הצליאק בישראל שהתקשו לרכוש מוצרי מזון איכותיים ומזינים ללא גלוטן. ערן למד את התחום והחליט לייסד את חברת פינוקיצ'ן שמטרתה "להנגיש לצרכנים את טובי היצרנים במקום אחד כולל אפשרות של משלוחים עד פתח בית הלקוח".

"אנו מתחרים מול רשתות ענק כמו שופרסל, רמי לוי ואושר עד שמצליחות למכור את המוצרים ללא גלוטן במחירים נמוכים יחסית וזה נובע משתי סיבות: קודל כל, יש להם כוח קניה מול היצרנים, שופרסל למשל קונה מאסם מוצרים במיליונים ומתוכם גם את המוצרים ללא גלוטן. שנית], האפשרות של הרשתות לסבסד מכיסן מוצרים ללא גלוטן במטרה למשוך את הצרכן הצליאקי לרכוש, על הדרך, את המוצרים בסופר".

לדבריו, "קיימים הרבה מותגים בחו"ל אשר אינם מיובאים ארצה באופן סדיר בכלל, וזאת מכמה סיבות. קודם כל הייבואנים מעדיפים לייבא מוצרים להם יש ביקוש גבוה מכלל השוק ולא מוצרים המתאימים לצריכה נישתית הנמצאים על מדף מבודד בסופר. במוסף, משרד הבריאות מערים קשיים על יבואנים בכל הקשור למוצרים ללא גלוטן, הבדיקות והשחרור ארוכים במיוחד. לזה צריך להוסיף את עניין ההסכמים הבינ"ל המונעים כניסת מותגים מפורסמים. לבסוף אי אפשר להתעלם מנושא הכשרות, על מנת לייבא את המוצרים עם כשרות יש להשקיע הרבה מאוד כסף במפעל יצרני ובדרך כלל הכמויות אינן מצדיקות את ההשקעה".

"לאחרונה", הוא מספר "התחלנו בייבוא פרללי מארה"ב ואירופה באמצעות יבואנים שהבינו את הפוטנציאל של העבודה מולנו, הצלחתי להביא ארצה מותגים מאוד אטרקטיביים הנמכרים בבלעדיות בפינוקיצ'ן כדוגמת צ'יריוס, צ'קס של גנרל מילס, מק אנד ציז של אייניס ממתתקים של חברת FINI מספרד".

ערן מספר כי "העסק מלווה על ידי יועץ עסקי ואיש כספים אשר אחראי על הקשר עם הבנקים מהם אנו זוכים לתנאי אשראי ומימון מצויינים". עוד הוא אומר כי "כחלק מאמנת השירות של פינוקיצ'ן והחשיבות הגבוהה שאני נותן לעניין התרומה לחברה, אני בהחלט רואה את פינוקיצ'ן כעסק חברתי המקדם את האינטרסים של ציבור הצליאקים. לכן אנו מבצעים משלוחים לאזורים מרוחקים כגון רמת הגולן ואצבע הגליל, עוטף עזה, ירוחם ודימונה. הנגשת המוצרים לפריפריה היא מטרה חשובה ומאוד מספקת הזוכה להערכה רבה בקרב לקוחותינו".

"העסק גדל בשנתיים האחרונות בשיעור של 45% מציג רווחיות יפה, אנו נהנים לשרת לקוחות קבועים המהווים כ-60% מכלל הלקוחות שלנו. לאחרונה פתחנו את בית הקפה/פאטיסרי פינובייקרי הצמוד לחנות בנס ציונה, המקום מציע מגוון מנות קלילות וטעימות מה שהופך את חווית הקנייה לחוויה ייחודית, בתוכנית העסקית אנו מתכננים פתיחת סניפים בזכיון או בבעלותנו באזורים נוספים בארץ".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il