עצות ליזם המבולבל: "האתגר הגדול הוא מבול אינסופי של עצות סותרות לחלוטין"

קרן ההון סיכון אמיתי ונצ'רס החליטו לערוך אירוע מיטאפ בתל אביב כדי לעזור לקהילת היזמים עם רכבת ההרים הרגשית והאתגרים שסטארט-אפיסטים רבים עוברים • וגם: הסטארט-אפ Elevation ועמותת "עתידנא" משיקים תוכנית הכשרות חינמית לשילוב צעירים מהחברה הערבית בהייטק • אירועים ומינויים

מתוך האירוע של קרן אמיתי / צילום: amiti
מתוך האירוע של קרן אמיתי / צילום: amiti

רכבת הרים רגשית היא מנת חלקם של סטארט-אפיסטים רבים. לכן, בקרן ההון סיכון אמיתי ונצ'רס החליטו לערוך אירוע מיטאפ בתל אביב עם דוד לזרסון, מנכ"ל ומייסד שותף של Briya, ואלי כהן, מנכ"ל ומייסד שותף של Helios, ששיתפו את חברי קהילת היזמים Nurture Community באתגרים שעמם התמודדו.

"האתגר הגדול הוא מבול אינסופי של עצות סותרות לחלוטין, מכל מי שרק מדברים איתו", סיפר לזרסון. "לכן, חשוב שתקיפו את עצמכם ביועצים ואנשי מקצוע מההתחלה. בנוסף, אל תצאו לדרך עם פחות כסף ממה שאתם באמת צריכים, אל תתפשרו על איכות קרן ההון סיכון, ובוודאי לא על איכות האנשים שאתם מגייסים. לדעתי, נכון לגייס את האנשים הכי טובים ומתאימים שאפשר למצוא, גם אם הם במשרה חלקית או אוטוטו צפויות ללדת".

כהן הזכיר שתהליך מציאת הרעיון "הוא תמיד מייגע ורווי קשיים. חשוב ממש להתקדם ולעשות double down על רעיון שהגיע מכם, ואתם מרגישים אתו שלמים לגמרי. תשמעו כל כך הרבה פעמים במהלך הדרך 'לא', שאין לכם אלא לסמוך על עצמכם, לקבל מוטיבציה פנימית להמשיך להילחם".

מצנח הזהב

ברגבה בונים מחדש את שדרת ההנהלה: קובי מוטיב מונה למנכ"ל, המנכ"ל הזמני יוני גדיש ישמש כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, דותן דהן יכהן כסמנכ"ל שירות לקוחות, רונן גואטה כסמנכ"ל כספים ואדווה לרר כמנהלת הבטחת איכות.

פרופ' תמיר שפר מונה לרקטור האוניברסיטה העברית. בשש השנים האחרונות כיהן כדיקן הפקולטה למדעי החברה.

מילה זילברמן מונתה לסמנכ"לית השיווק של קבוצת קו מנחה. קודם לכן כיהנה בתפקידי שיווק בכירים בבנק מזרחי טפחות, פלאפון והוט.

סמנכלית השיווק מילה זילברמן / צילום: יח''צ קו מנחה
 סמנכלית השיווק מילה זילברמן / צילום: יח''צ קו מנחה

ח"כ לשעבר יפעת קריב, סמנכ"לית רגולציה וקהילה בתיקון עולם קנביט, נבחרה ליו"ר פורום חברות הקנאביס בהתאחדות התעשיינים.

יפעת קריב, סמנכלית קשרי ממשל בתיקון עולם קנביט / צילום: תומר קצב
 יפעת קריב, סמנכלית קשרי ממשל בתיקון עולם קנביט / צילום: תומר קצב

ענת אהרון מונתה לסמנכ"לית שיווק ומכירות ברשת פתאל.

גיל מרכס מונה לסמנכ"ל המוצר של הסטארט-אפ Trullion, שמפתח פלטפורמה חשבונאית מבוססת בינה מלאכותית לניהול ואוטומציה של תהליכי עבודה פיננסיים.

טל גור אריה ישמש כמנהל חדשנות ויזמות בחברת אמן דיגיטל, המתמחה בחווית לקוח UX-UI.

חדשות טובות

גדולים מהחיים בפריז. באירוע השקת חוג ידידי עמותת "גדולים מהחיים" בצרפת, שנערך בבבירה פריז, נאספו כ-30 אלף אירו עבור הקמת גן חלומות שלישי בירושלים.

משלבים את הצעירים. הסטארט-אפ Elevation ועמותת "עתידנא" משיקים תוכנית הכשרות חינמית לשילוב צעירים מהחברה הערבית לתפקידי גיוס, מכירות וניתוח נתונים בענף ההייטק. בנוסף להכשרות, התוכנית תסייע למשתתפים בשיפור מיומנויות וכישורים רכים הנדרשים בראיונות, תהליכי קבלה למקצוע ועבודה בצוות.

עמית דרי, ד''ר דליה פדילה, אבי שניר / צילום: עתידנא, מירי לביא, אלביישן
 עמית דרי, ד''ר דליה פדילה, אבי שניר / צילום: עתידנא, מירי לביא, אלביישן

לדברי ד"ר דליה פדילה ועמית דרי, המנכ"לים המשותפים של עתידנא, "העמותה פועלת בפרויקטים רבים בחברה הערבית, במטרה להגביר את ההשתלבות בחברה הישראלית. תעשיית ההייטק היא סיפור ההצלחה הישראלי, וראוי שתהיה הזדמנות לכלל אזרחי ישראל, ובהם הערבים, לקחת חלק ולהשפיע. תוכנית עתידנא Tech פועלת במטרה לעשות זאת, ומסייעת לבוגריה למצוא עבודה בתחום".

אבי שניר, מנכ"ל ומייסד חברת Elevation, סבור כי "אנחנו חייבים להרחיב את מעגל האוכלוסיות שלוקחות חלק בתעשיית ההייטק. מניסיוננו בהכשרת אזרחי ישראל הערבים, פגשנו טאלנט אמיתי שיכול להשתלב בכל חברה בשוק - אני קורא לחברות המגייסות להצטרף אלינו ולקחת חלק בשינוי האקוסיסטם".