מי הזיז את הגבינה: הפרסומות לחג השבועות מתקשות להיחרט בתודעת הצופים

למרות שכמעט כל חברות החלב הצטיידו בפרזנטורים מוכרים כמו מירי בוהדנה, רותי ברודו ואייל שני, הן לא התברגו בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הקמפיין של סופר-פארם מגוון בלי להתאמץ

מירי בוהדנה בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
מירי בוהדנה בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

שבוע לפני חג השבועות, והמסך עמוס פרסומות שמעלות חברות החלב ורשתות הקמעונאות. השנה נעשה ניסיון להכניס אלמנט תדמיתי לתוך הקמפיינים המכירתיים המסורתיים, וכמעט כל החברות הצטיידו בפרזנטורים מוכרים כמו מירי בוהדנה, רותי ברודו או אייל שני. אך למרות ההשקעות הגדולות, אף אחת מהפרסומות לא נכנסת השבוע למדד הזכורות והאהובות. אולי כי לא מספיק לעלות עם קמפיין מושקע כשכל שאר המתחרים באוויר, ואולי הקריאטיב לא מספיק חזק כדי להיצרב בזיכרון.

ותי ברודו בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך
 ותי ברודו בקמפיין תנובה / צילום: צילום מסך

שלום מיכאשווילי, בתפקיד המאמנת זינה שחוזרת לאמן את נבחרת המתעמלות, גויס להשקת השירות הדיגיטלי החדש של הוט, next tv. זהו קמפיין ראשון שמבצע משרד גיתם BBDO עבור הוט, לאחר שהצטרף למערך הפרסום של החברה לפני מספר חודשים, לצד ראובני פרידן שבמשך מספר שנים טיפל בתקציב לבד.

ההשקה של next tv נחשבת למהלך אסטרטגי במיוחד של הוט, שכן בעתיד כל הטלוויזיה אמורה להיות מבוססת דיגיטל. אולי בגלל שהוט נכנסה לתחום מאוחר מאוד, בהשקה מושקעים משאבים רבים, ולפחות מבחינת נתוני הזכורות והאהובות בשלב הזה החברה יכולה להיות מרוצה.

ההומור של מיכאשווילי ודמותה המוקצנת של זינה (שכיכבה גם בחלק מהפרסומות שיצר ראובני פרידן) עושים את העבודה - והפרסומת רושמת שיעורי אהדה גבוהים של 19.3%, הממקמים אותה בראש טבלת הפרסומות האהובות. הפרסומת היא גם המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה לא שגרתי שעומד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.8 מיליון שקל.

שלום מיכאלשווילי בקמפיין הוט / צילום: צילום מסך
 שלום מיכאלשווילי בקמפיין הוט / צילום: צילום מסך

סופר-פארם עלתה בפרסומת יוצאת דופן גם ביחס לקו והפרסומי שלה, אך גם ביחס לפרסומות המקובלות בשוק. הטרנד של גיוון בפרסום התחזק מאוד בשנה האחרונה, אולם לרוב הוא מגיע עם הצהרה כלשהי, או ניסיון לצבוע את המפרסם בצבעים מסוימים. בסופר-פארם לקחו את הפרסום צעד קדימה, ואת חגיגת המותג הפרטי שלהם בחרו לקדם עם אנשים שמחים בעלי קסם אישי, מלאים ורחוקים מאוד ממראה הדוגמנית המאפיין את התחום. הפרסומת לא מנסה להגיד דבר על שוויון או הכלה, אלא פשוט מציגה אנשים שמשפריצים חן מהמסך - מה שמייצר גם פרסומת מקסימה וגם מציאות חדשה, טובה יותר.

 
  

נזכיר כי סופר-פארם בחרה השבוע את קבוצת הפרסום מקאן ת"א כדי שתלווה אותה בתחום המדיה והדיגיטל. סביר שבקו הקריאטיבי לא נראה שינויים דרמטיים, שכן הפרסומאי רם ברוך שמטפל בקריאטיב שנים ארוכות, יחד עם הפרסומאי נדב פרסמן שחבר אליו, ימשיכו לטפל בתקציב הקריאטיב גם לאחר החיבור עם מקאן.

הפרסומת של פרטנר בכיכובו של סטטיק ממשיכה גם השבוע להיות הזכורה ביותר, וגם שיעורי האהדה שלה ממשיכים להיות גבוהים במיוחד.

הקשר בין מזגנים להכנסה

האהדה לפרסומת תדיראן עולה ככל שעולים בהכנסה, והאהדה לטורנדו עולה ככל שיורדים בהכנסה.

משקיעים קצת יותר

ההשקעה בטלוויזיה רושמת השבוע עלייה מינורית: מ-47 מיליון שקל ל-48 מיליון שקל.