עושים שוק: האפליקציות והצייצנים שיעשו לכם סדר בעולם ההשקעות

איך מנהלים תיק השקעות וכיצד חוסכים, מה משמעות הגרפים באתרי המידע השונים, כיצד ממנפים את הכסף שיש לנו והאם שוק הקריפטו בדרכו להפוך לבועה - אלה כמה מהפלטפורמות ואושיות הרשת שינגישו לכם את עולם הפיננסים בדיגיטל • המדריך להשקעה בזמן משבר, פרויקט מיוחד

האפליקציות והצייצנים שיעשו לכם סדר בעולם ההשקעות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
האפליקציות והצייצנים שיעשו לכם סדר בעולם ההשקעות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

על מוסף ההשקעות של גלובס

מניות, סחורות או נדל"ן - איפה לשים את הכסף בזמן שהשווקים רועדים. כתבי גלובס ומומחים מנתחים היבטים שונים של עולם ההשקעות כשברקע אינפלציה, מלחמה, מגפה ופגיעה בשרשראות האספקה


הרשת מספקת למשקיעים עצמאים, וגם לאלו שרק רוצים לנהל את הכסף שלהם באופן יעיל יותר, אינספור דרכים לעקוב אחר המידע הפיננסי הרב. קודם כל, אתרי חדשות כלכליים. גלובס מפרסם מידע רב במהלך היממה, החל מ־"5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר" (ב־9 בבוקר), דרך סקירות מסחר במהלך היום וכלה באתר ייעודי - גלובס פיננסי, ובו מידע בזמן אמת.

● השקעה במסלולים הדולריים: מפיקדון סולידי בבנק ועד הימורי פורקס 
● כמה הרוויח עד היום מי שהשקיע אלף דולר בהנפקת פייסבוק?
● שוק הקריפטו: מתאם גבוה עם המניות, רק תנודתי יותר

אבל מקורות המידע מגוונים יותר. בין אם בקבוצות ברשתות החברתיות או בחשבונות בטוויטר, משקיעים ותיקים, אנשי שוק ההון וחברות עם נסיון של שנים מצליחים לסייע ולספק מידע ברור לעשרות ומאות אלפי ישראלים. ברשימה הזו תוכלו למצוא אפליקציות להשקעה או ניהול החסכונות, פלטפורמות שמספקות מידע ברור בגובה העיניים ומשתמשים שמדברים בשפה שלכם, שהופכים את התחום המסובך להרבה יותר נהיר.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

אפליקציות ופלטפורמות

IBI Smart
באמצעות האפליקציה של IBI Smart, תוכלו להשקיע בעצמכם בבורסה בישראל או בארה"ב. באפליקציה ניתן לפתוח חשבון השקעות במינימום של 20 אלף שקל (בשבועות הקרובים ייבחנו גם אפיקי השקעה של 10 אלף). בחברה הכניסו אפשרויות כמו ציטוטים בזמן אמת של מחירי המניות בלי לשלם בנוסף, וגם רכיב המדרג אנליסטים שמדרגים את המניות. לצד זאת יש ניתוחים לחדשות ואירועים, רשימות מעקב אישיות ועוד.

Videa
וידאה היא פלטפורמה דיגיטלית לניהול תיקי השקעות מבית לאומי משנת 2018, השיטה שלהם משלבת אלגוריתם וידע פיננסי כדי לנהל את תיק ההשקעות שלכם לפי רמת הסיכון שמתאימה לכם. וידאה תשאל על המטרות וההעדפות ההשקעה שלכם, ובעזרת טכנולוגיה שמבוססת על מודל של הארי מרקוביץ’, זוכה בפרס נובל, בונה תיק השקעות מתאים. בשלב זה, הלקוח פותח חשבון בנק בו ינוהל תיק ההשקעות והוא על שמו של הלקוח. סף הכניסה לשירות מ-50 אלף שקל.

Investing.com
האתר Investing.com מציע גישה לכלי שוק שונים, תיקי השקעות, מידע על מדדים, לצד ניתוחים, סקירות שוק ונתונים בזמן אמת עבור בורסות ברחבי העולם. מעבר לפורטל אינטרנטי, לפלטפורמה יש אפליקציות בחנויות השונות. לפי אתר החברה, הפלטפורמה אוגדת לתוכה נתונים על 250 בורסות ברחבי העולם ב-44 מהדורות בשפות שונות. חוץ משוקי המניות בעולם, בפלטפורמה מכסים מטבעות חוץ, מטבעות קריפטו, סחורות, מדדים, איגרות חוב, קרנות ושיעורי ריבית, קרנות סל, חוזים עתידיים ואופציות ברחבי העולם.

familybiz
מדובר באפליקציה לניהול פיננסי, שהשירות שלה נחלק לשלושה רבדים: הראשון - איסוף המידע הפיננסי בצורה מתעדכנת בפלטפורמה אחת: חשבונות בנק ובכרטיסי אשראי, תכניות ביטוח, תכניות פנסיה, הלוואות, השקעות, משכנתאות וחסכונות. הרובד השני - כלים להתנהלות. בעזרת המידע שנאסף, האפליקציה בונה תכנית יעדים ומסגרת תקציב, בהתאם לנתונים הכספיים של המשפחה. הרובד השלישי - המערכת תאפשר לקבל תובנות על הניהול הפיננסי. האפליקציה בודקת את המדדים כל הזמן, ובוחנת מה צריך לעשות כדי להגיע למצב אופטימלי - כמו השקעה במוצר מסוים או דווקא לחתוך אותו.

eToro
אפליקציית איטורו היא פלטפורמת השקעות שהיא גם רשת חברתית הפועלת ביותר מ-100 מדינות, שמאפשרת ללקוחות גם לקנות, להחזיק ולמכור נכסים כמו מניות ומטבעות קריפטו וגם לעקוב אחרי משקיעים מוצלחים ופופולריים ולחקות את הביצועים שלהם. קהילת המשתמשים של הפלטפורמה מונה כיום 27 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, רובם משקיעים צעירים וחסרי השכלה פיננסית רשמית.

טוויטר

הסולידית
הסולידית היא צייצנית אנונימית ופופולרית במיוחד, שבעבר כבר שוחחה לא אחת עם גלובס, המגדירה את עצמה כ"משקיעה חובבת". לפי הבלוג שלה, היא תומכת ב"עצמאות כלכלית", כשלדבריה הכוונה לאי-תלות כלכלית באחרים. בין הפוסטים האחרונים שלה בבלוג ובטוויטר, היא מספרת על ההתפכחות שלה סביב ביטקוין ואיך כיום היא משקיעה בעצמה, לאחר שזלזלה בו כ"בועה".

Investor
בדומה לסולידית, גם אינבסטור הוא צייצן אנונימי. לפי התיאור שלו בטוויטר, הוא משקיע בעצמו. החשבון הצליח לייצר סביבו קהילת מגיבים, כך שעל ציוציו הפותחים שאלה לציבור - ישנן עשרות ומאות תגובות, לצד מאות לייקים. אינבסטור עוקב אחרי תנודות המניות ברחבי העולם וכמובן גם השפעתן על החברות הישראליות.

טלגרם

הראל פיננסים
ערוץ הטלגרם של הראל פיננסים מתייחס לנושאים הבוערים בכלכלה העולמית, כמו ירידת מניות הטק בעולם, מחירי החיטה, ריביות ועוד. רוב ההודעות בערוץ מגובות בגרפים ובתמונות הממחישות את הנכתב, והערוץ מנסה להנגיש את המידע המסובך בעזרת מילים פשוטות. ההודעות עצמן אינן ארוכות והן נועדו לאלו שמעוניינים לעקוב, אבל לא להתעמק יותר מדי.

הוט סטוקס - מניות
ערוץ הטלגרם הוט סטוקס הוא שלוחה של אתר בשם דומה שהוקם בשנת 2015 ע"י תומר קורנפלד. המטרה של האתר לספק ניתוחים מקצועיים על מניות, בדגש על אלו שאינן מקבלות מקום בתקשורת הכלכלית. בתיאור נכתב כי הכותב בערוץ נותן שירותים לחברות ציבוריות.

פייסבוק

חתול פיננסי
מטרת קבוצת הפייסבוק חתול פיננסי היא להנגיש מידע מתוך הניסיון של החברים, לעורר השראה לגבי עולם הפיננסים ולפתוח שיח לצד טיפים כדי לשפר את אורחות החיים הכלכליים של החברים בקבוצה. הרעיון הוא לדבר "בגובה העיניים על אתגרים שיש לנו בניהול כלכלת המשפחה, ממינוס לפלוס, תוכנית כלכלית משפחתית, מינוף כספים, הלוואות, השקעות ועוד".

מאני טוקס
בקבוצת הפייסבוק מאני טוקס תוכלו לקרוא פרשנויות וניתוחים על אירועים בשווקי המניות. אבי שטרן, מנהל הקבוצה, מעוניין לתת כלים כדי להבין את מה שקורה בשטח. מה שמיוחד בקבוצה זו הדרך שבה בוחרים להנגיש את המידע - לנסח מחדש את כל המונחים המורכבים ואת הנושאים הסבוכים, והפשטתם כדי שהאדם הממוצע יוכל להבין.