הזוג שהפך לטבעוני ופתח מעדניית בוטיק: "ההוצאות של מפעל קטן עצומות ביחס ליכולת שלו להתקיים"

שירי סאבין (38) ומולי אלון (36) מרעננה - מנכ"לים משותפים של פלנטי, חברה לפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים טבעוניים • בזוגיות פלוס 1 • "השאיפה המרכזית שלנו היא לגייס הון כדי להוזיל את המחירים לצרכן ובנקודת המכירה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

שירי סאבין ומולי אלון, מייסדי פלנטי / צילום: הלל סאבין
שירי סאבין ומולי אלון, מייסדי פלנטי / צילום: הלל סאבין

את פלנטי הקימו שירי סאבין ומולי אלון, זוג יזמים שעברו לתזונה טבעונית ובריאה בשנת 2014 ולא היה להם מה לקנות בחנויות שהיה טעים ואיכותי מספיק, השניים החליטו להקים עסק ביתי של מעדניית בוטיק. הם חקרו את נושא טכנולוגיית המזון ויצאו בקמפיין הדסטארט כדי לפרוץ לחנויות עם מוצרים שפיתחו כאשר הם מבטיחים לשמור על איכות רכיבים וטעם ברמה גבוהה כך שהמוצר יהיה טעים ובריא ולא יתאים "רק" לטבעונים.

לאחר גיוס ההמונים הם הקימו מפעל ברעננה וכיום המפעל מייצר ומשווק כ-16 מוצרים שונים ל-500 נקודות מכירה. המוצרים שלהם כוללים גבינות למריחה, יוגורט, גבינה לפיצה, מלוחות, תחליף פרמז'ן ואפילו מילוי למאפים, רביולי ועוד.

שירי אומרת כי "להקים מפעל בישראל כיום זה תהליך מסובך ויקר, יחד עם זאת ניתן להבין כי ישנה אחריות גדולה של יצרני המזון להגיע לבית הלקוח עם מוצר שהוא נקי ובטוח לשימוש מכל הבחינות". לדבריה, "הבעיה העיקרית בארץ היא שאין הרבה אבחנה בין מפעל קטן למפעל ענק והוצאות על תשתיות ותחזוקה של מפעל קטן יהיו עצומות ביחס ליכולת שלו להתקיים, לכן למי שמעוניין להקים מפעל - מומלץ להתכונן היטב".

מולי מוסיף כי "בתור תעשיינים בתחילת הדרך תזרים מזומנים הינו עד היום הקושי הכי גדול שלנו, עסק קטן עם חזון גדול ותפוצה רחבה זאת אליה וקוץ בה, כי התחלנו בשוק הקמעונאי שהוא שוק אכזרי מבחינת מוסר תשלומים וצריך כיסים עמוקים כדי לשרוד את הגלגול של המלאי, אבל מצד שני בנקים וגופים שונים שרואים הכנסות שעולות ופעילות עסקית שהיא הגיונית ובריאה, מסייעים איפה שניתן כדיי לגרום לעסק להמשיך להתגלגל ולצמוח".

פלנטי חדרה לשוק עם 4 מוצרים בשנת 2019 ומאז ועד היום מגדילה את מגוון המוצרים ומחזור המכירות בהתמדה. "כיום ההנחה שלנו היא שבכל בית בישראל יש כ-0.5 נפש בממוצע שהייתה מוכנה להפחית במוצרי חלב אם זה היה מספיק טעים, ולא קורע את הכיס", משתף מולי.

"השאיפה המרכזית שלנו היא לגייס הון כדי להוזיל את המחירים לצרכן ובנקודת המכירה ולהתחיל פעילות גם מעבר לים", אומרת שירי לסיום. "אנחנו במגעים עם כמה גורמים מהשוק המקומי והאירופאי לגבי הקמת מפעל, זה אומר קווי ייצור יותר יעילים ומגוון רחב יותר של מוצרים, מה שיאפשר לנו לבנות קטגוריה חדשה על המדף בכל סופר בישראל: איכותי, טעים, לא זול - אבל לא כל כך יקר".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il