שוקלים לעבור למחשב של אפל? 5 דברים שצריך לדעת לפני

להתכונן להוצאות גדולות יותר, להתחיל ללמוד מחדש את המקלדת, לוודא שיש אלטרנטיבות לתוכנות: כל מה שצריך לדעת כשמחליפים בין מחשבים

מיקרוסופט נגד אפל / צילום: Shutterstock
מיקרוסופט נגד אפל / צילום: Shutterstock

זה לא תרחיש חריג שמשתמשים שהתרגלו בשימוש במערכת ההפעלה הפופולרית Windows, מחליטים לעבור למחשבי אפל השונים הכוללים את מערכת ההפעלה MacOS וצריכים כעת להתרגל מחדש לסוג שונה לחלוטין של מחשב. השבוע ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה מערכת הפעלה חדשה למקבוקים שלה, MacOS Ventura שכוללות כמה שדרוגים שיכולים למשוך משתמשים חדשים. מערכות ההפעלה של מיקרוסופט לאפל שונות בהיבטים רבים, ואם תחליטו כי אתם מעוניינים לבצע את המעבר הזה - חשוב שתשקלו את הנקודות הבאות.

המחירים גבוהים יותר

נכון, זה לא קשור למערכת ההפעלה עצמה ויותר על המחשבים עצמם, אבל חשוב להתחיל דווקא בזה. מוצרי אפל מאופיינים ביוקרתם ובכך שמשלמים גם על העובדה שמדובר במותג מוכר. עבור MacBook Air במפרט סטנדרטי, תוכלו להגיע בקלות למחיר של כ-5,000 שקלים, בעוד שמחשבים עם מפרט דומה ואולי אף יותר טוב, יכולים להיות ב-1,500 שקלים פחות. הבחירה במחשבי ה-Mac גוררת מחירים גבוהים יותר ביחס לתמורה כמובן.

ארגונומיה שונה לחלוטין

במחשבי ווינדוס יש תצורה מאוד ברורה של המקלדת. אתם משתמשים ב-ctrl וב-alt כדי להעתיק, לסמן, לגזור, להדביק ולשמור - מאוד קל לעשות את זה ואתם מרגילים את האצבעות שלכם ללכת למקשים הנקודתיים האלו. במחשבי ה-Mac אתם תתמודדו עם כפתורים חדשים כמו Command, Option ו-Control. הקיצורים מתחלפים, הלחיצות שלכם ייראו אחרת ואם אתם משתמשים מהירים, אתם תגלו שייקח לכם זמן רב עד שתצליחו להתרגל. זיכרון השריר שלכם יצטרך להתמודד עם השינויים האלו, וזה לא יגיע בקלות רבה. רגע לפני שאתם נכנסים לזה, תזכרו שאתם צריכים להיות פתוחים לשינויים שכאלו. בטח אם נשאר מחשב ווינדוס בחיים שלכם, אתם ככל הנראה תתבלבלו לא מעט פעמים לאורך זמן, וזו נקודה שמאוד צריכים לשים לב אליה.

החיבורים מעטים מה שיוביל להוצאות כלכליות נוספות

אלא אם תרכשו את ה-Mac Studio החדש, שזה המחשב השולחני העוצמתי של החברה וכולל חיבורים רבים מכל הסוגים, מחשבי אפל אופיינו בקמצנות רבה של יציאות לחיבורים חיצוניים. אם תרכשו את ה-Air או את ה-Pro 13, יהיו לכם רק שני חיבורי Thunderbolt וחיבור לאוזניות, אם תרכשו Pro 14/16, יהיו לכם שלושה חיבורי Thunderbolt, MagSafe 3, חיבור לאוזניות, חיבור HDMI וקורא כרטיסי זיכרון. בשני המקרים האלו, אם תרצו לחבר USB רגיל, תצטרכו לרכוש דונגלים או תחנות עגינה, מה שאומר הוצאה נוספת מתבקשת.

רוב המוצרים האלו, בין אם הרשמיים של אפל או בין אם של חברות אחרות, עולוים לא מעט כסף. לדוגמה, ה-Port Hub של מיקרוסופט יכול לעלות לכם בישראל כ-400 שקל בקלות, והוא כולל 5 חיבורים שונים (מ-HDMI ועד חיבור אינטרנט).

אלו מכם שאוהבים לעבוד עם עכבר ולא עם משטח המגע, תאלצו כנראה לרכוש עכבר אלחוטי שמתחבר בעזרת בלוטות' (כי כאמור אין כניסות ל-USB), וגם כאן - מוצר נוסף עליו תאלצו לבזבז כסף. אפל מציעה את המוצר שלה, Magic Mouse, במחירים הלא-נמוכים שלה.

לוודא שיש לכם אלטרנטיבות לתוכנות לא נתמכות

בשימוש הרגיל שלכם אתם משתמשים בתוכנות שונות לביצועים שונים. ולכן, במעבר בין ווינדוס ל-Mac, כדאי שתבדקו שיש גרסת Mac לתוכנה שאתם משתמשים. לדוגמה, אופיס של מיקרוסופט תומך ב-Mac וגם תוכנות אדובי השונות. חשוב לציין, לא לכל התוכנות יש גרסת Mac. לדוגמה, למרות שיש אפליקציה לאייפון, בנטפליקס החליטו שלא לעשות גרסה תואמת למחשבים. לצד זאת, כדאי לכם להכיר את האפליקציות והכלים המובנים של אפל, בגלל שהחברה מאוד תומכת באקוסיסטם שלה ותוודא שהחוויה שלכם שם תהיה טובה.

העברת הנתונים בין ווינדוס ל-Mac אפשרית

במעבר בין מכשירים, לא משנה מאיזה קטגוריה, תמיד צריך לבדוק את העברת הנתונים ביניהם. גם כאן, בין ווינדוס ל-Mac, יש אפשרות להעביר את הנתונים. אפל מציעה בעיקרון את Windows Migration Assistant, כלי שעוזר להעביר את המידע למחשב האפל החדש. הכלי הזה זמין מווינדוס 7 ומעלה, והוא תומך בנתונים רבים - מיילים, אנשי קשר, לוח שנה, תמונות, קבצי מדיה ועוד.

איך זה קורה? כמובן שחשוב לוודא שיש לכם גיבוי למחשב הווינדוס שלכם לפני שנכנסים לתהליך. לאחר מכן אתם תתקינו את Windows Migration Assistant בשני המחשבים שלכם. עקבו אחרי ההוראות במחשב ה-Mac כדי לבצע את התהליך. במצב בו חסרים קבצים, תוכלו להשלים את זה בעזרת מעבר ידני בהארד דרייב או דיסק און קי. חשוב להזכיר שגם אם יש מצב שהתוכנה אינה נתמכת, בחלק מהמקרים הקבצים הם אוניברסליים ותוכנות שונות יודעות לתרגם אליהן את הדאטה בקובץ. אז גם במצב שאין תוכנה תומכת, הקובץ עצמו לא בטוח אבוד.