מנכ"ל החברה שמקדמת פתרונות חכמים לעומס בכבישים: "הבירוקרטיה מונעת מאיתנו להוציא את ישראל מהפקק"

זיו נוימן בן 48 מתל אביב • נשוי + 2 • מנכ"ל חברת אקסלרייט • "לצערי הפריפריה מוזנחת וממשיכה לסבול מעומסי תנועה ופקקים, לא פחות מהמרכז" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

זיו נוימן, מנכ''ל חברת אקסלרייט / צילום: אקסלרייט
זיו נוימן, מנכ''ל חברת אקסלרייט / צילום: אקסלרייט

חברת אקסלרייט הישראלית מקבוצת YSB היא חברה המתמחה ביצירת פתרונות טכנולוגיים לתחום ניהול ובקרת התנועה העירונית, באמצעות תוכנת ה"פאלקון" המפותחת על ידה. הפאלקון מנהלת רשת רמזורים, הן ברמה העירונית והן ברמה המטרופולינית, תוך יצירת אופטימיזציה של פעילות הרמזורים המנוהלים על ידה ומביאה לחסכון משמעותי בגודש התנועה ובכל הנלווים לכך, כמו הורדת הפליטה של פחמן דו חמצני.

זיו נוימן, בן 48, מתגורר בתל אביב, נשוי עם שני ילדים, בעל תואר ראשון במשפטים הוא מנכ"ל החברה. עד לשנת 2017 שימש כשותף בכיר במשרד עורכי דין מוביל ותחום עיסוקו העיקרי היה מיזוגים ורכישות, עסקאות בינלאומיות ומימון. החל משנת 2017 הוא משמש כמשנה למנכ״ל קבוצת אחים יעקובי "ובמסגרת זו הובלתי את הנפקת החברה, פיתוח מגזר הסביבה שלה והכנסת קרן ג'נריישן כשותפים בו ונושאים רבים נוספים. מהקמת אקסלרייט באמצע שנת 2021, אני משמש גם כמנכ״ל אקסלרייט", הוא מספר.

באקסלרייט, כך מספר המנכ"ל. "התמהיל האנושי המגוון תורם המון לאווירת הצוות שיש אצלנו וגם ליצירתיות. במהלך השנה האחרונה, שולשו כמות העובדים בחברה והם נמצאים כיום בשלבים מתקדמים לקראת הטמעת הטכנולוגיה שלהם בחו״ל".

"אנחנו רואים בהטמעת תחבורה חכמה צעד מתבקש והכרחי בכדי להתמודד עם פקקי התנועה והעומסים על הכבישים. עיצוב המרחב העירוני בשנים הקרובות מחייב הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בכדי להימנע מעומסים אלו, עבור איכות החיים ואיכות הסביבה בישראל ובעולם כולו".

מה הם אתגרי העסק מול הרשויות ?
"עד היום נעשו פעולות מצומצמות בנושא והמדינה לא השכילה לאמץ באופן רחב פתרונות חכמים שיעזרו לצמצם את גודשי התנועה", אומר זיו. "פיתוח תחום התחבורה הציבורית לוקה בחסר והפתרונות החכמים היו מאוד נקודתיים והתמקדו בעיקר בצמתים בודדים סואנים באזור המרכז, כפיילוטים בלבד ולא כפתרון קבוע. במשך שנים נשמעו קולות ששדרוג התחבורה הציבורית והעלאת תדירות האוטובוסים והרכבות יביאו לפתרון המיוחל לבעיית הפקקים אבל השטח הראה אחרת. רק באמצעות אימוץ טכנולוגיות חכמות לניהול תנועה חכמה לצד שדרוג מערך התחבורה הציבורית, יהיה אפשר להרגיש בשינוי. אך הבירוקרטיה, הרגולציה והחסמים הקיימים מונעים אימוץ של טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות חכמים של חברות כמו שלנו בישראל".

" עד היום הצלחנו להטמיע ב-25% מהרמזורים בישראל תוכנות חכמות, בעיקר באזור המרכז" מספר נוימן. "לצערי הפריפריה מוזנחת וממשיכה לסבול מעומסי תנועה ופקקים, לא פחות מהמרכז. עד כה לא נתנו מענה ראוי ורחב לבעיות התחבורה הקיימות כיום גם בתוך הערים ובפריפריה, ובוודאי שלא נתנו מענה בראיה מטרופולינית רחבה".

לסיכום משתף נוימן כי "אנחנו שואפים להטמיע את מערכת ניהול התנועה והרמזורים שלנו בכל הארץ כך שתיתן מענה חכם וטכנולוגי בתוך הערים ובמטרופולינים הסמוכים. במידה והיוזמה החדשה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להעברת הסמכויות בתחבורה הציבורית לרשויות המקומיות תצא אל הפועל, תהיה לנו הזדמנות יוצאת דופן לעשות מהפכה אדירה בתחום התחבורה בישראל באמצעות פתרונות חכמים והתרת החסמים אשר יאפשרו לנו סוף סוף להוציא את מדינת ישראל מהפקק. עומסי תנועה והנזקים הנלווים לכך היא בעיה גלובלית לכן אנו פועלים להטמיע את הטכנולוגיה שלנו בעולם ושואפים להיות חלק מהפתרון".

בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il