אחרי שחזר לפעילות מלאה, טרמינל 1 לא יפעל לטיסות בינלאומיות בסופי שבוע

מה-17 ביוני תצומצם פעילותו של טרמינל 1 כך שיפסיק לפעול בסופי שבוע לטיסות בינלאומיות • טיסות פנימיות לאילת ימשכו • הסיבה לצמצום: מחסור בכוח אדם

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

טרמינל 1 מצמצם את פעילותו: לאחר שבראשון ביוני חזר הטרמינל, המשמש בעיקר את חברות הלואו קוסט, לפעילות תעופתית מלאה הכוללות המראות לטיסות בינלאומיות, מה-17 ביוני תצומצם פעילותו כך שיפסיק לפעול בסופי שבוע. הנימוק - מחסור בכוח אדם. היות שבסופי שבוע תנועת הנוסעים נמוכה יותר, הוחלט על "איחוד כוחות" בין שני הטרמינלים (1+3) בהיבט של שירותי הקרקע.

מטרמינל 1 פועלות גם טיסות הפנים הממריאות ונוחתות בקו נתב"ג-רמון. טיסות אלה ימשיכו לפעול כרגיל, ובימי שבת בעיקר של ארקיע היות שישראייר לא מפעילה טיסות בשבת.

מטרמינל 1 ממריאות בעיקר חברות לואו קוסט שגם משלמות אגרות נוסע מופחתות (כ-11 דולר בטרמינל 1 לעומת 30 דולר בטרמינל 3). מדי יום חולפים בטרמינל כ-10% מתנועת הנוסעים (כ-7,000 נוסעים מדי יום). מטרמינל זה ממריאות חברות התעופה ליעדים שונים, אולם הנחיתות מתבצעות בטרמינל 3 בדומה לכלל החברות.

לפני פתיחת טרמינל 1 לפעילות מלאה בוצעו מהטרמינל שירותי טרום טיסה בלבד והנוסעים הועברו בהסעות לטרמינל 3 לטובת המראות. מאז ה-1 ביוני חודשה הפעילות המלאה בטרמינל 1 לרבות פתיחת חנויות הדיוטי פרי ושאר בתי העסק שהיו סגורים מזה שנתיים.

בימים האחרונים מדווחים הנוסעים על עומסים גדולים ותורים ארוכים גם בטרמינל 1 שאמור היה להקל על העומסים הקיימים בטרמינל 3. אלא שהמחסור בכוח האדם הוביל להחלטת רשות שדות התעופה לצמצם את הפעילות בטרמינל 1 כך שמה-17 ביוני ובכול יום שישי ימריאו מהטרמינל טיסות עד השעה 16:00 בלבד. בימי שבת לא יצאו טיסות בינלאומיות כלל מטרמינל 1 והפעילות המתוכננת תועתק לטרמינל 3. הפעילות תחודש בימי ראשון בשעות הבוקר המוקדמות (פתיחת הצ'ק אין בטרמינל 1 בימי ראשון תהיה מהשעה 02:30 לטיסות הממריאות מהשעה 05:30). השינוי הזה יהיה תקף עד לסוף חודש אוקטובר.

המחסור בכוח האדם הוביל גם את אל על, המפעילה שירותי קרקע באמצעות עובדי החברה ולא באמצעות שירותי מיקור חוץ לוותר על האפשרות להפעיל חלק מטיסותיה מטרמינל 1.

אל על החליטה לרכז את פעילותה בטרמינל 3 גם אם המשמעות היא תשלום של אגרות נוסע גבוהות יותר. יצוין כי אל על לא יכולה ליהנות מהנחה לה היא זכאית בתשלום האגרות לרשות שדות התעופה כל עוד נתח הפעילות שלה הוא נמוך מ-25% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג.