הרעש התקשורתי הביא תועלת לקמפיין תחתוני המחזור

פרסומות מקטגוריית ההיגיינה הנשית לרוב אינן משיגות זכירות או אהדה גבוהה, מה שהופך את קמפיין הדם של מודיבודי ליוצא דופן - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • למרות השקעה של כמיליון שקל, הזכירות של יטבתה נמוכה ביחס לאהדה

מתוך הפרסומת של מודיבודי / צילום: צילום מסך
מתוך הפרסומת של מודיבודי / צילום: צילום מסך

אנשי שיווק ופרסום נוטים לעיתים לבקר את הפרסומות של קופת חולים מכבי בכיכובו של אדיר מילר, כבעלות הומור וולגרי הפונה למכנה המשותף הנמוך. אך גם הפעם, כמו בקמפיינים קודמים בכיכובו, המכנה המשותף אוהב את ההומור - והפרסומת היא האהודה ביותר השבוע.

מה אפשר ללמוד מהקמפיין לתחתוני מחזור שהסעיר את צופי הטלוויזיה 

מבחינת אהדה, יש השבוע מספר פרסומות המציגות שיעור דומה - אלה של דיסקונט, מזרחי טפחות, תדיראן ויטבתה בכיכובו של ציון ברוך, שזה השבוע הראשון שלה במדד. הפרסומת לחברת מוצרי החלב היא גם אחת משתי הפרסומות המושקעות ביותר השבוע (ביחד עם זו של yes), אולם למרות השקעה של כמיליון שקל - דווקא הזכירות של יטבתה נמוכה ביחס לאהדה.

ציון ברוך בקמפיין יטבתה / צילום: צילום מסך
 ציון ברוך בקמפיין יטבתה / צילום: צילום מסך

אורחת מפתיעה במדד, בקטגוריה שלא רגיל לראות פרסומות מתוכה משתלבות בדירוג, היא הפרסומת החדשה של מודיבודי - שהצליחה לעורר השבוע סערה תקשורתית. הפרסומת, המקדמת תחתוני ספיגה לימי המחזור, נעשתה על ידי קבוצת נשים שאיננה נמנית על משרדי הפרסום, שבחרה להוביל קו שכולו "להראות את הדברים כפי שהם".

אחרי שנים ארוכות שבהן מוצרי ספיגה הוצגו מוכתמים בנוזל כחול, והנשים היו תמיד קלילות ושמחות בחלקן, הקמפיין של מודיבודי הלך על הקו ההפוך. תוך בריחה מכל מה שקשור באסתטיקה, הוצג הדם כפי שהוא, אדום, ונשים "רגילות" עושות פעולות שבחיי היומיום נראות בנאליות - שוטפות תחתונים שהתלכלכו, מניחות בקבוק חם על הבטן הכואבת, ומתמודדות עם אי הנוחות שהווסת עלולה להביא איתה.

 
  

התקציב שהושקע בקמפיין איננו גבוה ביחס למוצרי ספיגה אחרים, שלמרות ההשקעה לא נכנסים בדרך כלל לדירוג. אולם הרעש התקשורתי שליווה את המהלך - מחד נשים וגברים שמודים על התאמת הפרסומת לחיים האמתיים, ומנגד כאלה שחשו שהיא בוטה ומציגה לעין כל סיטואציות שפחות נעימות לצפייה - נתן רוח גבית לקמפיין שממילא לא ניתן להתעלם ממנו, והציבו את הפרסומת בתוך הדירוג.

חיתוך הפרסומת לקהלי יעד מלמד כי את המסר הבינו היטב בנות הדור הצעיר, שהפרסומת מדברת בשפה החביבה עליהן - אותנטיות. מנתוני גיאוקרטוגרפיה עולה כי הפרסומת אהודה יותר על נשים, וככל שהגיל יורד.

קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך
 קמפיין מודיבודי / צילום: צילום מסך

גברים בעד אדיר מילר

הפרסומת למכבי נהנית מאהדה גבוהה יותר בקרב גברים.

אדיר מילר בקמפיין מכבי שירותי בריאות / צילום: צילום מסך
 אדיר מילר בקמפיין מכבי שירותי בריאות / צילום: צילום מסך

הצעירים עם ציון ברוך

הפרסומת ליטבתה אהודה יותר ככל שיורדים בגיל.

ירידה בביקושים

השבוע נרשמת ירידה בביקוש לפרסום: 36 מיליון שקל לעומת 43 מיליון שקל בשבוע שעבר.