בן אנד ג'ריס תובעת את יוניליוור בשל ההחלטה למכור את הגלידות שלה ביהודה ושומרון

לאחר שבשבוע שעבר פורסם שיונליוור חידשה את החוזה עם הזכיין הישראלי, ועל כן גלידות בן אנד ג'ריס ימשיכו להימכר בכל שטחי ישראל, כולל יהודה ושומרון, בן אנד ג'ריס תובעת את חברת האם יוניליוור • הזכיין של בן אנד ג'ריס בארץ, אבי זינגר: "ההסכם שחתמנו עם יוניליוור הוא סגור, מאושר וסופי"

מוצרי בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock, TonelsonProductions
מוצרי בן אנד ג'ריס / צילום: Shutterstock, TonelsonProductions

לאחר סערת בן אנד ג'ריס בקיץ שעבר, פורסם בשבוע שעבר ההסכם שנחתם בין בן אנד ג'ריס ישראל, וחברת האם יוניליוור, לפיו החברה הישראלית תמשיך למכור גלידות ביהודה ושומרון. כעת, חברת בן את ג'ריס העולמית תובעת את יוניליוור במטרה לבטל את רשיון הייצור של החברה הישראלית, ולהפסיק את שיווק הגלידות ברחבי הארץ.

התביעה הוגשה בבית המשפט בניו יורק, ונטען בה שיוניליוור "קיבלה החלטות ללא אישור החברה, המחויבת לשמירה על ערכי המותג". בשלישי, השופט דחה את בקשת בן אנד ג'ריס לצו ביניים, והקציב ליוניליוור עד ה-14 ביולי להגשת טענת הנגד. עוד נאמר בכתב התביעה, ש"בן אנד ג'ריס מזוהים עם אקטיביזם חברתי, וכחלק מהמיזוג עם יוניליוור בשנת 2000, המותג שמר את השליטה על החלטות הנוגעות לערכי המותג".

יוניליור הודיעו בשבוע שעבר שהזכיין בן אנד ג'ריס הישראלית ימשיך למכור את הגלידות בכל שטחי מדינת ישראל.

מאבי זינגר, בעלים ומנכ״ל בן אנד ג'ריס ישראל נמסר בתגובה לפרסומים על התביעה בארה"ב של בן אנד ג'ריס העולמית: "ההסכם שחתמנו עם יוניליוור הוא סגור, מאושר וסופי. ההסדר מבטיח את מכירת גלידת בן אנד ג'ריס המיוצרת בישראל, בכל רחבי המדינה, כולל יהודה ושומרון. אני רוצה להביע את הערכתי בפני יוניליוור, על ההסכם שנחתם בשבוע שעבר, ועל עמדתם הנחרצת נגד ה-BDS".