מותג הרכב החשמלי הסיני הפופולרי בישראל מעלה מחירים

המותג הפופולרי GEELY, שמוביל את המכירות בפלח, מעלה את המחירים בשיעור ממוצע של כ-4%, עוד לפני העלייה הצפויה במס הקנייה

מכוניות חשמליות של GEELY עולות על האונייה בסין בדרכן לישראל / צילום: GEELY
מכוניות חשמליות של GEELY עולות על האונייה בסין בדרכן לישראל / צילום: GEELY

לקוחות רבים, שבונים כיום על רכישת רכב חשמלי בתור "חיסון" לעליית מחיר הדלק, נתקלים כיום במכשול חדש בדמות התייקרות חדה במחירי החשמליות. אתמול הגיע גם תורו של GEELY, המותג המוביל במכירות רכב במחצית הראשונה של 2022, להעלות מחירי בשיעור ממוצע של כ-4%.

המחיר של הדגם "460 פרו" בעל הטווח הארוך התייקר פעמיים מהמחיר הראשוני שלו ב-2021 - בכ-10,000 שקל, מ-144 ל-155 אלף שקל. גם המחירים של דגמי ה-350, בשתי גרסאות האבזור, עלו בשיעור דומה כאשר דגם הבסיס של גרסת ה-350 מתחיל כעת ב-140 אלף שקל ((ההתייקרות הנוכחית של שני הדגמים היא בכחמשת אלפים עד ששת אלפים שקלים). 

יצוין כי למרות, שהחברה סיימה לאחרונה את המלאי שהוקצה ל-2022 וההזמנות החדשות מתייחסות לאספקה בשנה הבאה, המחירים החדשים עדיין לא מגלמים את עליית מס הקנייה על רכב חשמלי, מ-10% ל-20% שצפויה בתחילת 2023. בחברה אומרים כי ההתייקרות נובעת ישירות משינויי המטבע, בעיקר היחלשות השקל ביחס לדולר, ומעליית מחירי הייצור. ההתייקרות של GEELY עשויה לחול רטרואקטיבית על חלק מההזמנות המאוחרות יותר למכונית, שנסגרו לפני עליית המחירים אך למזמינים נמסר כי המחיר אינו מובטח.

בשבועות האחרונים נרשמה התייקרות בעוד דגמים חשמליים ובענף מעריכים כי התייקרות משמעותית נוספת במחירים של טסלה, שנובעת משערי המטבע, היא כמעט בלתי נמנעת.

מהחברה נמסר בתגובה: כל מי שמחזיק הזמנה עם מחיר, אז ישלם את המחיר שבהזמנה. מי שביצע הזמנה מותנית ללא מועד אספקה וללא מחיר, ישלם את המחיר החדש בהתאם לתנאי ההסכם עימו.