האישה העשירה באסיה איבדה מחצית מהונה בשל משבר הדיור בסין

הונה של יאנג הויאן, בעלת השליטה בחברת הנדל"ן קאנטרי גרדן, צנח ב-12 מיליארד דולר וכעת עומד על 11.5 מיליארד דולר • הסיבה: מניית חברת הנדל"ן התרסקה בשל משבר הדיור בסין

יאנג הויאן, האישה העשירה באסיה / צילום: Reuters, Fang xing
יאנג הויאן, האישה העשירה באסיה / צילום: Reuters, Fang xing

האישה העשירה ביותר באסיה, יאנג הויאן, איבדה השנה כ-12 מיליארד דולר וכעת הונה נעמד ב-11.5 מיליארד דולר. כך על פי מדד המיליארדרים של "בלומברג". הסיבה: משבר הדיור בסין. הויאן נותרה האישה העשירה ביותר באסיה. עם זאת, הפער בינה לבין האישה השנייה ברשימה, פאן הונגוויי, עומד על כ-100 מיליון דולר בלבד. 

הויאן (41) היא בעלת השליטה בענקית קאנטרי גרדן, חברת הנדל"ן עם ההכנסות הגדולות ביותר בסין. לפי דיווחים, הויאן מחזיקה ביותר ממחצית מניות החברה, אותן קיבלה מאביה ב-2005. 

מניית קאנטרי גרדן איבדה יותר ממחצית מערכה השנה. זאת על רקע הקשיים בשוק הדיור בסין, שמתמודד עם ירידת מחירי הדירות, היחלשות בביקושים ומשבר חדלות פרעון שפקד כמה מהיזמים הגדולים ביותר בשוק. קאנטרי גרדן עצמה מתמודדת עם משבר נזילות. בניסיון לגייס הון במהירות, הודיעה החברה ביום רביעי שהיא מתכוונת לגייס 361 מיליון דולר על ידי מכירת מניות חדשות בדיסקאונט של 13% על מחיר השוק. בתגובה מחקה המניה כמעט 2 מיליארד דולר. 

בדוח שפורסם השבוע, העריך S&P Global Ratings שעסקאות הנדל"ן בסין עלולות להיחתך בשליש השנה בשל שביתות המשכנתאות שמתרחבת במדינה. יותר ויותר מתושבי סין לא מאמינים שיזמי הנדל"ן יצליחו להשלים את בניית הדירות שנמכרו כבר מראש, ולכן הפסיקו לשלם משכנתאות במחאה.