הסופר הזה דיבר עם 225 מיליונרים במשך 5 שנים. אלו העצות שלהם

הסופר טום קורלי ראיין במשך חמש שנים 225 מיליונרים כדי להבין אילו התנהגויות כלכליות משותפים לכולם • בטור ל-CNBC קורלי מציג את שלוש המסקנות העיקריות מהמחקר שלו: חיסכון של 20% מהשכר, השקעה קבועה של הרווחים מהעסק והימנעות מבזבוזים

איך מתנהגים מיליונרים? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
איך מתנהגים מיליונרים? / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אילו התנהגויות משותפות למיליונרים? הסופר טום קורלי ראיין במשך חמש שנים 225 מיליונרים בשביל למצוא את התשובה לשאלה הזו. 

קורלי, מחבר הספרים "הרגלים עשירים: הרגלי ההצלחה היומיומיים של אנשים עשירים", ו-"ילדים עשירים: איך לגדל את הילדים שלנו להיות מאושרים ומצליחים בחיים", סיפר בטור שכתב ל-CNBC על שלוש ההתנהגויות הפיננסיות העיקריות שאסף מראיונותיו הרבים עם אנשים עשירים. 

1. הם העבירו לחיסכון 20% מהשכר באופן אוטומטי

כל "משקיע-חוסך" במחקר חסך באופן עקבי 20% או יותר מהשכר נטו שלו, כל תלוש משכורת. "משקיע-חוסך" הוא הכינוי שנתן קורלי למיליונרים שבלי קשר לעבודה היומיומית שלהם, הם הופכים את החיסכון וההשקעה לחלק משגרת היומיום שלהם. הם כל הזמן חושבים על דרכים חכמות להגדיל את עושרם.

רבים מהם השיגו זאת על ידי אוטומציה של משיכת אחוז קבוע מהשכר הנקי שלהם לחיסכון. בדרך כלל, 10% נכנסו לחשבונות פרישה בחסות המעסיק ו-10% הנותרים לחשבון חיסכון נפרד. פעם בחודש, המשקיעים-חוסכים היו מעבירים 10% מהחסכונות החודשיים שנצברו לחשבון השקעות.

אם 20% זה שיעור תלול מדי בשלב זה עבור רבים, באופן עקבי, אפילו חיסכון של אחוז קטן יותר יכול לעזור לעמוד ביעדים הפיננסיים לעתיד.

2. הם השקיעו באופן קבוע חלק מחסכונותיהם

מכיוון שהמשקיעים-חוסכים השקיעו בעקביות את חסכונותיהם, כספם הלך והצטבר עם הזמן. כשהם התחילו, הריבית דריבית לא הייתה משמעותית במיוחד. אבל לאחר 10 שנים, הם החלו לצבור עושר משמעותי. לקראת השנים האחרונות בחיי העבודה שלהם, העושר של המשקיעים-חוסכים צמח ל-3.3 מיליון דולר בממוצע.

למיליונרים שרדפו אחר חלום ופתחו עסק, אותם כינה קורלי "היזמים-חולמים", לא הייתה את היכולת להשקיע את חסכונותיהם, במיוחד בשלבים הראשונים של הגשמת החלומות שלהם. כל החיסכון שהיה להם שימש כהון חוזר על מנת לממן את חלומם.

עם זאת, באופן מעניין, ברגע שרוב היזמים-חולמים השיגו הצלחה בצורה של תזרים מזומנים זמין, הם פנו מיד להשקיע את הרווחים שלהם.

3. הם היו חסכנים ביותר

אחד המכנים המשותפים ל-"משקיעים-חוסכים", "מטפסי-חברות" ו-"מיליונרים-מצטיינים-עצמאיים" שהשתתפו במחקר היה חסכון. "מטפסי-חברות" הוא הכינוי שנתן קורלי למיליונרים שהתחילו את דרכם כעובדים זוטרים בחברה גדולה, והקדישו מאז את כל זמנם ומרצם לטיפוס בסולם התאגידי, עד שהגיעו לתפקיד ניהולי בכיר - עם שכר גבוה במיוחד. "מיליונרים-מצטיינים", על פי קורלי, הם מהאנשים הטובים ביותר בתחום העיסוק שלהם, ומשלמים להם תמורה גבוהה עבור הידע והמומחיות שלהם. כדי להפוך לכזה, נדרשת בדרך כלל השכלה פורמלית, כגון תארים מתקדמים (למשל, במשפטים או ברפואה).

עבור המיליונרים האלה, החיסכון החל ברגע שקיבלו את המשכורת הראשונה שלהם. עבור "היזמים-חולמים", לעומת זאת, הוא התחיל ברגע שהחלום שלהם יצר מספיק תזרים מזומנים כדי לאפשר להם לחסוך ולהשקיע.

להיות חסכן דורש שלושה דברים:

מודעות: להיות מודע לאופן שבו אתה מוציא את הכסף שלך.

להתמקד באיכות: להוציא כסף על מוצרים ושירותים איכותיים.

לחפש "מציאות": להוציא את הסכום המינימלי האפשרי על ידי חיפוש אחר המחיר הנמוך ביותר.

"כשלעצמו, חסכון לא יעשה אותך עשיר. זה רק חלק אחד בפאזל של 'הרגלים עשירים'", ויש בו הרבה חלקים, כותב קורלי, "אבל זה כלי שיכול לעזור לחסוך כמות גדולה יותר של כסף. וככל שיש יותר בחיסכון, כך ניתן להשקיע יותר כסף".