ריינג'רובר מציגה: "לימוזינה בריטית" לכל תנאי שטח

הריינג’רובר החדש מגיע ישר מבריטניה ומספק את הרעב של האלפיון העליון בישראל • במחיר של 1.3 מיליון שקל הוא מציע ממדי ענק, תא נוסעים מפואר וביצועים זריזים

ריינג'רובר D350 HSE / צילום: יח''צ
ריינג'רובר D350 HSE / צילום: יח''צ

משברים כלכליים נוטים להקצין פערים סוציו-אקונומיים וכך גם המשבר הנוכחי. בעוד שהשיח הציבורי בישראל עוסק כיום בהתייקרות הטונה והפלאפל, מסעדות היוקרה בגוש דן נותרות עמוסות. ובעת שמשפחות רבות מהמעמד הבינוני ומטה מחשבות את השפעת נסיקת מחירי האנרגיה והדלק על התקציב החודשי, רשימות ההמתנה לרכבי היוקרה, שעולים מאות אלפי דולרים ליחידה, רק הולכות ומתארכות.

הסבר לתופעה אפשר למצוא בדוח העושר הגלובלי האחרון של בנק "קרדיט סוויס". מנתוני הדוח עולה שבישראל יש כיום למעלה מ-165 אלף תושבים שהונם הנזיל (בניכוי התחייבות) נע בין 1 ל-5 מיליון דולר, כ-11 אלף תושבים שהונם נע בין 5 ל-10 מיליון דולר, כ-6,400 תושבים "ששווים" בין 10 ל-50 מיליון דולר ועוד כמה מאות שהונם מגיע למעלה מ-100 מיליון דולר. כנראה שישראל היא באמת הארץ המובטחת - אבל לא לכולם.

במקום שבו יש הרבה כסף פנוי יהיה מי שידאג למוצרי יוקרה, והחודש הצטרף לקטגוריה של "רכבי האלפיון" גם הדור החדש של הריינג’רובר הגדול.

 
  

עיצוב אריסטוקרטי

עיצובו החיצוני של הריינג’רובר החדש הוא מלאכת מחשבת של איפוק אריסטוקרטי. אין לו כנפיים בולטות, תפיחות אגרסיביות או זוויות יצירתיות, אלא משטחי גוף חלקלקים והדוקים מקצה לקצה, שנראים כאילו הותכו זה לזה ללא מרווח בולט לעין. ידיות הדלתות שקועות בתוך הגוף, הפנסים האחוריים מוסווים בתוך הדלת האחורית ובולטים רק עם הפעלת האורות, והחרטום משלב את גופי התאורה בעיצוב הגריל שמתחתיו ובכונס אוויר גיאומטרי, שעומד בניגוד מוחלט לאופנה הצעקנית בפלח.

כמובן שזו לא מכונית לנחבאים אל הכלים. "אפקט הסטטוס" נוצר בזכות הממדים העצומים של הרכב שמחצין חישוקי ענק - המידה ההתחלתית היא 21 אינץ’ - גובה של משאית חלוקה ממוצעת ורוחב של כמעט 2.2 מטר בין מראות הצד. מדובר ברכב שלא ניתן להתעלם ממנו, אם כי לא אחת מצאנו את עצמנו מוותרים על כניסה לחניון ואפילו לרחובות עירוניים צרים בשל הרוחב העצום.

גם בתא הנוסעים נעשו מאמצים חזותיים לא מבוטלים על מנת ליצור אווירה של "כסף שקט". לוח המחוונים הדיגיטלי רחב ועתיר גרפיקה, ומסך המולטימדיה גדול ו"צף" מעל הקונסול. עם זאת, אין ניסיון להמם את הנכנסים לתא באמצעות עיצוב נוסח חדר בקרה ב-NASA, כמו בחלק מדגמי היוקרה החדשים.

עיצוב עמדת הפיקוד נקי ומינימליסטי. רוב המערכות מופעלות על ידי תפריטי מגע או על ידי פקודות קוליות, למעט קומץ של מתגי בקרה פיזיים לשליטה על מערכת הקול ומערכת האקלים. בנוסף, ברכב יש מוט הילוכים קטן ושמן ומתגים סיבוביים לבחירת מצב הנהיגה.

כפי שניתן לצפות בפלח המחיר הזה, תא הנוסעים עטוף במיטב חומרי הדיפון שאהובים על עשירי העולם, כולל ציפויי עור עץ אומנותיים עם גימור בעבודת יד ושטיחי צמר שאפשר לטבוע בתוכם. איכות הייצור מרשימה, אם כי נסענו כבר בכלי רכב מהפלח הזה שהרגישו יותר איכותיים.

סף הכניסה לרכב גבוה מאוד גם כאשר המתלים נמצאים במצב הנמוך, והמושבים הקדמיים הענקיים מחבקים את הגוף ומפנקים את חוליות גב עם שלל תוכניות עיסוי.

המושב אחורי יכול להכיל אוליגרך פלוס שני שומרי ראש ענקיים, ומי שרוצה לקחת לדרך גם את העוזר/ת האישי/ת וחיות מחמד, ימצא את מבוקשו בגרסה ארוכה יותר של הריינג’רובר, שיכולה להכיל עד שבעה נוסעים. גם הגרסה "הקצרה", אם אפשר לקרוא כך לרכב של 5.1 מטר, מצוידת בתא מטען גדול שניתן להנמכה הידראולית לטובת מטענים כבדים.

רמת האבזור התקנית של דגם הבסיס כוללת את כל העזרים משדרגי החיים שמקובלים בפלח הזה, ואף כולל מקרר אישי בקונסול המרכזי, שיכול להכיל שמפניה או כמה קופסאות טונה. אלא שרוב הלקוחות בפלח כמובן יעדיפו לבצע התאמה אישית בסיוע רשימת אופציות שיכולות להוסיף עוד מאות אלפי שקלים למחיר הבסיס.

קונספט "חוויית הבידוד"

בידוד הרעשים הוא מהטובים שבנמצא ולקח לנו קצת זמן להבין שאנחנו נוהגים בגרסת דיזל ולא באיזה מנוע בנזין חרישי ועתיר צילינדרים. ואם כבר בדיזל עסקינן, גרסת ה-350 בה נסענו מצוידת במנוע טורבו-דיזל עם 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר, שמייצר 350 כ"ס ומומנט מרשים של 71 קג"מ. זהו מנוע חלק ונמרץ שהודף את הכלי הכבד מאוד ללא מאמץ בכל סוגי השיפועים, ומאפשר שיוט מהיר ומרגיע למרחקים ארוכים. פגשנו בפלח בתיבות הילוכים יותר זריזות עם החלפות יותר רהוטות ומעודנות תחת עומס.

מילת המפתח מאחורי התכנון ההנדסי של הריינג’ הגדול היא "בידוד", והוא עומד במשימה בהצטיינות בסיוע מערכת מתלי אוויר עתירת מעבדים וחיישנים שצופה את תנאי הכביש, שומרת על תא הנוסעים מאוזן בפניות ומספקת בידוד כמעט מוחלט מהכביש. עם זאת, מהמורות ישראליות קשוחות עדיין מצליחות לגרום לנוסעים לחוש זעזועי לוואי.

קונספט "הבידוד" כולל גם את תחושת הנהיגה שדי משאירה את הנהג מחוץ לתמונה. אמנם הרכב שומר על גוף שטוח ונכנס לפניות בזריזות בזכות היגוי לגלגלים האחוריים שגם מסייע לתמרון בעיר, אך מי שמחפש מעורבות של הנהג וערך מוסף ספורטיבי - יאלץ למצוא את מבוקשו בדגמים מתחרים מבית בנטלי, ב.מ.וו ושות’. ואם הנהג הפרטי שלכם יתלונן על זה, קחו אחר במקומו.

לא מיועד לכל כיס

כמו כל מכונית עם הלוגו "לנדרובר", גם הריינג’רובר מתיימר להציג יכולות שטח מרשימות בסיוע מתלים מתרוממים, הנעה כפולה, מצלמות ושלל תוכניות העברה שמותאמות לתנאי שטח שונים. אנחנו כותבים "מתיימר" כי כדי לקחת רכב הדגמה ענק במחיר של 1.3 מיליון שקל למבחן שטח רציני צריך עור עבה מאוד או כרטיס אשראי עמיד מאוד. את שניהם עדיין אין לנו.

טווח המחירים של הריינג’רובר מתחיל בכ-1.15 מיליון שקל ונוסק עד כ-1.49 מיליון שקל לפני תוספות, והגרסה "הארוכה" מוסיפה עוד כ-70 אלף שקל למחיר. במחיר הזה הוא מציע יתרונות של "לימוזינה לכל תנאי השטח", וכמובן גם מהווה סמל מעמד רציני. ביקום הכלכלי המקביל של ישראל, שרחוק ממדפי הטונה בסופר כמו שחוף הים של עזה רחוק מהריוויירה הצרפתית, אלה לא מחירים בלתי הגיוניים.

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו X7

894 אלף שקל עולה ה-SUV הגדול והמפואר של ב.מ.וו. העיצוב מוחצן ושרירי והממדים ענקיים. לרכב תא נוסעים מאובזר, איכותי ומאובזר מאד עם שבעה מקומות בשלוש שורות כסטנדרט. הרכב משווק כרגע בגרסת 40D עם מנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר, שמייצר 340 כ"ס ו-71 קג"מ ומתלי אוויר נשלטים אלקטרונית.

ב.מ.וו X7 / צילום: יח''צ
 ב.מ.וו X7 / צילום: יח''צ

מרצדס GLS 40D

904 אלף שקל עולה מרצדס GLS הענקית, שנמתחת לאורך של כמעט 5 ורבע מטר. לדור החדש יש תא נוסעים דיגיטלי ומפואר עם מסכי שליטה פנורמיים וערכת בטיחות סמי-אוטונומית מתקדמת. הוא מאכסל שבעה מקומות ישירה בשלוש שורות. המנוע הוא 3 ליטר טורבו-דיזל, שמייצר 330 כ", מניע את כל הגלגלים ומאיץ ל-100 ב-6.3 שניות.

מרצדס GLS 40D / צילום: יח''צ
 מרצדס GLS 40D / צילום: יח''צ

אסטון מרטין DBX

1.69 מיליון שקל עולה גרסת הבסיס של אסטון מרטין DBX, שגם לו ייחוס בריטי אריסטוקרטי. העיצוב הספורטיבי מסתיר ממדים מכובדים עם אורך של מעל 5 מ' ובסיס גלגלים של 3 מ' ותא הנוסעים הייחודי מפואר ועמוס טכנולוגיות. השלדה ספורטיבי ומנוע הבסיס הוא 4 ליטר טורבו-בנזין, שמייצר 550 כ"ס.

אסטון מרטין DBX / צילום: יח''צ
 אסטון מרטין DBX / צילום: יח''צ