מיזם האירועים ש"תפס" את בעלי מקס סטוק יוצא לגיוס המונים

מיזם KIKI, מעין מרקט פלייס ומתכנן וירטואלי לאירועים, יוצא לקמפיין גיוס המונים באמצעות fundit במטרה להשיג מהציבור 4 מיליון שקל • וגם: סטודנטים ממכללת תל חי פיתחו אצבעות גבינה טבעוניות לילדים וזכו במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לטכנולוגיות מזון IFT • אירועים ומינויים

אברהם מבורך, מייסד Kiki / צילום: יח''צ
אברהם מבורך, מייסד Kiki / צילום: יח''צ

מיזם KIKI, שמבקש לשנות את עולם האירועים באמצעות בינה מלאכותית, יוצא לקמפיין גיוס המונים באמצעות fundit במטרה להשיג מהציבור 4 מיליון שקל. עד כה גייסה קיקי כמיליון שקל, בין היתר מאיש העסקים האוסטרלי אבן צ'ארלס ניומן, לשעבר מנכ"ל ומבעלי מקס סטוק - שגם יושב בדירקטוריון החברה.

מדובר במרקט פלייס שמציע מתכנן וירטואלי - לאחר שמזינים באפליקציה את הדרישות לאירוע, הוא מתאים ספציפית את הספקים הנדרשים, החל משירותי צלם וקייטרינג ועד לדיג'יי. "אנחנו מציעים חוויית איקומרס אמיתית, כמו בוקינג או Airbnb", מסביר המייסד אברהם מבורך.

לדבריו, שוק המסיבות והאירועים בישראל מוערך ב-250 מיליון שקל, ובעולם מדובר במיליארדי דולרים. כיום עובדת החברה עם 320 ספקים, והאפליקציה אמורה לעלות לאוויר בעוד כחודש. המטרה היא להתבסס בארץ, ואז להתרחב לארה"ב, בריטניה ואוסטרליה.

מבורך, 43, מגיע מעולם קרנות הגידור, וב-2010 הקים וניהל במשותף את קרן הגידור הלונדונית Anavon Capital LLP, שמנהלת 250 מיליון דולר. לפני כשנתיים עלה לישראל, ולפני שנה החליט לעזוב את הקרן ולהתמקד במיזם החדש. "התפטרתי כדי להשקיע 100% מהזמן בסטארט-אפ", הוא מספר. "אשתי אמרה לי 'אתה משוגע', אבל זה משהו חדש שאף אחד לא עשה קודם, וזה מרתק. מתכנני מסיבות לא בהכרח חושבים על טובת הלקוח שלהם. אנחנו באים עם חשיבה אחרת. אנחנו מגדילים את מספר הספקים כל הזמן, וזה נע ממלון דן ועד הצלם המתחיל. אנחנו גם מציעים מקומות לאירועים על הגג, ביקבים או באסמים".

איך נוצר הקשר עם אבן צ'ארלס ניומן?
"פגשתי אותו לפני שנה וחצי יחד עם השותף שלי, דויד קנצלברג. הסברתי לו את הרעיון, הוא אהב את זה, והחליט להיות בבורד. יש לו קשרים טובים בישראל, והוא מביא איתו הרבה ניסיון".

מבורך מתגאה גם בחבר דירקטוריון נוסף: אמילאנו קאלמצ'וק. "גם אותו הכרתי במפגש חברתי. הוא מגיע ממרקדו ליברה, האמזון של דרום אמריקה, והיה מנהל בקרן השקעות". גם לסמנכ"ל השיווק שגייס, קליף רייטר, יש ניסיון כיזם. "הוא היה מייסד של חברה פיננסית בשם לואסט רסט, והתחיל עם השקעה מהספר שלו. זה המימון היחיד שהוא קיבל, והוא מכר את העסק לפני חודשיים תמורת 8 מיליון דולר. הוא מומחה בפרפורמנס מרקטינג, וטוב בלהביא טראפיק מרשתות חברתיות, ועבורנו זה חשוב. הוא היה יכול לפרוש, אבל הוא משקיע בנו".

לאן אתם מכוונים?
"בקמפיין הנוכחי שלנו הציבור יוכל להפוך לבעל מניות, בהשקעות בסכומים נגישים, ובהמשך אנחנו רוצים שכל העולם יהיה חלק מההצלחה שלנו. השוק בארץ הוא רק הוכחת ההיתכנות, ובחרנו בו כי הישראלים ממהרים לאמץ דברים חדשים. הם גם מוציאים הרבה כסף על אירועים, יותר מכל אומה אחרת לדעתי.

"סיבה נוספת היא שהכי קשה לעבוד עם הקהל הישראלי, כך שאם נצליח פה, נצליח בכל מקום. ברגע שנראה שזה עובד - וברור לי שיהיו טעויות, אבל עדיף לעשות אותן פה בהיקף קטן - נצא לעוד שווקים".

מי הלקוח הפוטנציאלי שלך?
"אין לנו מושג, למרות שדיברנו עם מאות לקוחות פוטנציאליים. אתה לא יודע עד שאתה באוויר. אנחנו חושבים שמסיבות מחוץ לבית ל-50 אורחים יהיו להיט. אולי גם אנשי משאבי אנוש ישתמשו בנו, ויחסכו כסף".

מה הכי קשה לך כיזם?
"למצוא את שביל הזהב. מצד אחד, אתה רוצה לחסוך כסף, כי אנחנו משתמשים בכסף שלנו, וגם עכשיו כשניקח כסף ממשקיעים לא נרצה לבזבז אותו, מתוך אחריות. מצד שני, אתה רוצה את הטאלנטים הכי טובים, ואי אפשר לחסוך כסף על אנשים, צריך גם לתכנן לעתיד.

"לפעמים החלטה בהווה חוסכת לך, ובעתיד זה עולה לך. אז בכל פעם צריך למצוא את האיזון בין שני הדברים, בלי לשרוף כסף ובלי לשכור משרדים ענקיים. זה מאבק יומיומי".

אזור התעשייה

מקום 1 לאצבעות הגבינה הטבעוניות

האם בקרוב נראה מוצר טבעוני חדש בשוק? סטודנטים ממכללת תל חי פיתחו אצבעות גבינה טבעוניות לילדים, סטודנטית מהמכללה לעיצוב ותקשורת חזותית תילתן עיצבה את העטיפה, וביחד הם זכו במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לטכנולוגיות מזון IFT, שהתקיימה בשיקגו בהשתתפות מאות סטודנטים מהאוניברסיטאות הטובות בעולם.

אסף אבנר, אורן קליין ושיר צמח פיתחו אצבעות העשויות מחלבון סויה וחלבון אפונה, והן מכילות חומצות אמינו מלאות. האצבעות "נפרמות" לסיבים, בדומה למוצר החלבי, וכשמתיכים אותן במחבת המרקם נשאר יציב. בת אל היזמי פיתחה אריזה מפוליפרופילן שכאשר היא נפתחת ה"ראש" הופך לבובת אצבע למשחק, וקראה לה פינגרלה (Fingerella).

המוצר הוצג גם בכנס פודטק וחדשנות במזון שנערך במכללה, ושאליו הגיעו ספקים רבים, וכעת מקווים הסטודנטים כי אחד מהם ירים את הכפפה והאצבעות ייכנסו לפס הייצור.

לדברי ד"ר אופיר בנימין, שהנחה את הסטודנטים בחוג למדעי המזון באקדמית תל-חי, "תחום המזון מתפתח בקצב מואץ בשנים האחרונות ועובר מהפכה של ממש, תוך שימוש בטכנולוגיות חדישות ועתירות ידע. במסגרת מהפכה זו, תופסות תאוצה מספר מגמות, ביניהן פיתוח מוצרי מזון בריאים יותר, שימוש במקורות חלבון חלופיים מהצומח ושימוש גובר בחומרים טבעיים. לכן, אנו בתל-חי מכשירים את דור הטכנולוגים הבא של מדינת ישראל ברוח מגמות אלה".

פינגרלה / צילום: יח''צ
 פינגרלה / צילום: יח''צ

מלי אלון, מנהלת בית הספר לעיצוב גרפי והתמחות עיצוב אריזה בתילתן, מסבירה כי " אריזות המשלוח עושות Box Talking ומספרות לנו את סיפור החברה והמוצר, ויוצרות בעיצוב ובתחכום שלהן חווית משתמש משכנעת. התחום שנחשב בעבר לתעשיית לואו-טק הפך להיות אחד הפעילים ביותר כתעשיית הייטק מתקדמת ומתחדשת".

מצנח הזהב

יוסי שושני, 48, מונה למנכ"ל מארוול ישראל, העוסקת בתחום השבבים. שושני יהיה אחראי על שני מרכזי הפיתוח בארץ, בפתח תקווה וביוקנעם, שבהם מועסקים כ-600 עובדים.

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר לשעבר, יכהן בוועדה המייעצת של Rescana, העוסקת בניהול ומיגור סיכוני סייבר בשרשרת האספקה.

אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל לשעבר, תכהן בוועדה המייעצת של Road2, ותייעץ לסטארט-אפים בתחומי הרפואה.

ליאת דין-טולדנו מונתה למנהלת אסטרטגיה דיגיטלית וחדשנות בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס.

ליאת דין-טולדנו / צילום: ויקטור לוי
 ליאת דין-טולדנו / צילום: ויקטור לוי

שי דינור מונה לסמנכ"ל החטיבה המסחרית של נספרסו ישראל.

שי דינור / צילום: שלומי יוסף
 שי דינור / צילום: שלומי יוסף

נעם שורק מונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי בנוראמי מדיקל, חברת פורטפוליו של אלמדה ונצ'רס.

אבי לוי, 52, מונה למשנה למנכ"ל קבוצת קלי, העוסקת בחיסכון פנסיוני והשקעות, ולמנהל קלי פרימיום.

אבי לוי / צילום: תומר אלמקייס
 אבי לוי / צילום: תומר אלמקייס

טל מדר מונתה למנהלת משאבי האנוש של בית החולים רפאל בתל אביב.

טל מדר / צילום: יח''צ
 טל מדר / צילום: יח''צ

אור זר אביב מונתה לסמנכ"לית שיווק ב-K&Care Organics, העוסקת בתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה.

דניאל בניה מונה כמנהל קריאייטיב ראשי בסוכנות הפרסום בלאנקו.

חדשות טובות

1. לראשונה בעולם ההון סיכון: קרן NFX, העוסקת בהשקעות סיד וטרום-סיד והמנוהלת בארץ על ידי גיגי לוי וייס, תקבל לשורותיה מתמחים פלסטינים להתמחות בתשלום שתימשך שלושה חודשים. המהלך נעשה במסגרת שיתוף פעולה עם PIP, תוכנית המחברת בין צעירים פלסטינים להזדמנויות התמחות בהייטק הישראלי.

לדברי שרי ברונפלד, משקיעה בכירה ב-NFX, "חיזוק הקשר הישראלי-פלסטיני ושילוב צעירים מוכשרים מהגדה בהייטק הישראלי הוא הכרחי להמשך השגשוג הכלכלי של התעשיה כולה, ואנחנו יותר משמחים לקחת חלק בתוכנית החשובה הזו". 

שרי ברונפלד / צילום: אלעד מלכה
 שרי ברונפלד / צילום: אלעד מלכה

2. חברת הפצת הסרטים רד קייפ ערכה הקרנה מיוחדת של הסרט "סמוראי על ארבע" בבית הקולנוע מובילנד בנתניה לילדי עמותת "ים של חברים", הסובלים מבריונות. במהלך הערב הפתיע המדבב הראשי של הסרט, השחקן וכוכב הרשת קווין רובין, את הילדים באולם ושוחח עמם.

קווין רובין / צילום: רפי דלויה
 קווין רובין / צילום: רפי דלויה