1,200 מעשירי העולם חושפים איפה הם שמים בימים אלה את הכסף

בקבוצת טייגר 21, המנהלת את הונם של 1,200 מעשירי העולם, מספרים כי הם משקיעים לראשונה היקף גדול מכספם במניות – במקום בנדל"ן • מייקל זוננפלדט, מייסד ויו"ר הקבוצה: "אף שהנדל"ן היה מוקד ההשקעות הפופולרי ביותר עד כה, בקבוצה זיהו כעת כמה 'מציאות אמיתיות' בשווקי המניות"

שוק ההון / אילוסטרציה: צילום: Shutterstock, Vintage Tone
שוק ההון / אילוסטרציה: צילום: Shutterstock, Vintage Tone

חברי טייגר 21, קבוצה של כ-1,200 מיליונרים, ביניהם בנקאים לשעבר, מנכ"לים בדימוס ויזמים שלכל אחד מהם הון אישי של לפחות 20 מיליון דולר בנכסים נזילים וביחד יש להם נכסים מצטברים של 140 מיליארד דולר, משקיעים לראשונה את רוב כספם במניות - במקום בנדל"ן.

מייקל זוננפלדט, מייסד ויו"ר טייגר 21, אמר ל-CNBC כי למרות שהנדל"ן היה מוקד ההשקעות הפופולרי ביותר עד כה, בקבוצה זיהו כעת כמה "מציאות אמיתיות" בשווקי המניות. זוננפלדט אמר כי חלק ניכר מההשקעה במניות מנותב בין היתר לתעודות סל ובין ההשקעות הפופולריות אפשר למצוא את מניות הטכנולוגיה והאנרגיה. ההשקעה במניות מהווה כעת 27% מהקצאות הנכסים הכוללת של הקבוצה.

"העניין במניות ה-FAANG - פייסבוק (מטא כיום), אפל, אמזון, נטפליקס וגוגל (אלפאבית') -  התעורר לאחר הירידות שנרשמו בהן, וברור שאחד התחומים שהכי מעוררים עניין הוא האנרגיה המתחדשת, לא בכיוון הגז והנפט. הם יודעים שזהו תחום ההשקעה הגדול ביותר אולי בהיסטוריה האנושית, וזה מושך הרבה מתשומת-לבם".

לאחר שהמחצית הראשונה של השנה התאפיינה באינפלציה גואה ברחבי העולם, נפילות בשווקים, הידוק מדיניות מוניטרית שהתבטאה בהעלאות ריבית, ופחד ממיתון גלובלי, שוקי המניות התגלו פתאום כמקום מפלט, במיוחד לאחר שהאינפלציה התמתנה בארה"ב והמדדים בוול סטריט קיבלו חיזוק משמעותי.

משקיעים רבים הגדילו את ההחזקות שלהם במזומן, מחשש למיתון שמתקרב. זוננפלדט אומר שבקרב חברי הקבוצה שיעור ההחזקות במזומן מגיע ל-12%. זאת מפני שמדובר ב"משמרי עושר", אנשים שמכרו עסקים ומתקיימים על כ-2% מהשווי שלהם. בזכות זאת, זוננפלדט מספר שהחברים יכולים לאגור הון במזומן שיספיק להם ל-5 שנים.

לטווח הקצר, אנשי טייגר 21 ממקדים את המזומנים שלהם בעסקאות משתלמות וקרנות. "אבל הם גם רוצים להשתמש במשאבים שלהם כדי לקפוץ על הזדמנויות, מהן הם רואים המון בתקופה האחרונה. אז נכסי המזומן ירדו מ-12% ל-11%, זה לא נשמע כמו כמות גדולה אבל זה מעיד על עמדה שורית יחסית של חברי הקבוצה", הוסיף זוננפלדט.

"יש להם פחדים ממיתון. רוב חברי הקבוצה שלנו בטוחים שאנחנו עומדים בפני מיתון גלובלי ועדיין בין נדל"ן, החזקות פרטיות והחזקות ציבוריות, מדובר בחלוקה של 76%. כך שהקבוצה יחסית בטוחה לטווח הארוך".