כבר לא מפחדים מהאינפלציה: המשקיעים חוזרים לשוקי המניות והאג"ח

האסטרטגים של בנק אוף אמריקה מעריכים שאנחנו עדיין בשוק דובי, אך מצביעים על שינוי בסנטימנט המשקיעים, שממהרים לחזור לרכוש מניות ואג"ח • למרות ההימורים בשוק, בבנק אוף אמריקה מבהירים: הפד לא ירסן את המדיניות שלו כל-כך מהר

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen
בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

לפי בנק אוף אמריקה, המשקיעים ממהרים לחזור למניות ולאג"ח, עם סימנים לכך שהאינפלציה הגיעה לשיא - מה שמדרבן את ההימורים לפיהם הפדרל ריזרב ירסן את העלאות הריבית שלו על מנת להימנע ממיתון.

צוות האסטרטגים, בראשות מייקל הארטנט, כתבו בדוח כי קרנות מניות גלובליות משכו אליהן 7.1 מיליארד דולר בשבוע שנגמר ב-10 באוגוסט, ובמניות בארה"ב נרשמו כניסות של 11 מיליארד דולר - שיא של שמונה שבועות. לפי הנתונים, נרשם גם מסחר של 11.7 מיליארד דולר באג"ח גלובליות.

מבין הסקטורים השונים, הכי הרבה כסף זרם למניות של חברות טכנולוגיה וחברות קמעונאיות.

הראלי במניות בארה"ב התגבר השבוע לאחר שנתוני האינפלציה שם הראו התקררות קלה במחירים לצרכן, מה שהגביר את ההערכות לפיהן הפדרל ריזרב יאט את קצב הידוק המדיניות המוניטרית.

למרות העליות של השבועות האחרונים, לפי האינדיקטור של בנק אוף אמריקה, אנחנו עדיין בשוק דובי. לפי האסטרטגים, עלול לקחת עוד זמן רב עד שהמחירים לצרכן ירדו בחזרה לעבר היעד של הפדרל ריזרב, ובבנק המרכזי הדגישו כי המאבק באינפלציה לא יהיה קצר - מה שמרמז שהלחץ על שוקי המניות כאן כדי להישאר.