דוחות טובים מהצפוי הקפיצו את מניית פיוניר - שחזרה לרמתה בתחילת השנה

מניית הפינטק הישראלית זינקה ב-18% במסחר ביום שישי בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הגיע ל-2.3 מיליארד דולר • זו עדיין תשואה שלילית של 30% ביחס לשוויה כשמוזגה ל-SPAC

הנהלת פיוניר והעובדים בטקס פתיחת המסחר בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc
הנהלת פיוניר והעובדים בטקס פתיחת המסחר בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc

מניית פיוניר  קפצה ביום שישי במסחר בנאסד"ק ב-18% וחזרה לרמות מחיר שבהן לא נסחרה מאז תחילת 2022. המניה ננעלה במחיר של 6.7 דולרים, המשקף לחברת הפינטק מישראל שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר, לאחר שזו פרסמה דוחות טובים מהצפוי לרבעון השני של השנה.

עם זאת היא עדיין רושמת תשואה שלילית של יותר מ-30% ביחס לשווי שלה כשהחלה להיסחר, לאחר שמוזגה ביוני 2021 לחברת SPAC לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. פיוניר מספקת פלטפורמה לתשלומים עבור ספקים ונותני שירותים.

ברבעון השני פיוניר רשמה הכנסות של כ-148 מיליון דולר, צמיחה של 34% ביחס לרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים. ההכנסות בנטרול עלויות עסקאות היו 122 מיליון דולר, צמיחה של 48% מהרבעון המקביל.

פיוניר עברה ברבעון לרווח נקי של 4.4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 12.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ביותר מפי 20 ל-14.7 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של השנה ההכנסות צמחו ב-35% ל-285 מיליון דולר, הרווח הנקי הסתכם ב-24.6 מיליון דולר וה-EBITDA הגיע ל-25.1 מיליון דולר. בתקופה זו פיוניר הציגה תזרים של 28.9 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסופה יתרות המזומנים שלה הסתכמו ב-492 מיליון דולר.

מעלה תחזית שנתית

השיפור צפוי להימשך גם בהמשך השנה, ופיוניר העלתה את התחזית השנתית שלה, וצופה כעת הכנסות של 580-590 מיליון דולר עם EBITDA מתואם חיובי בסך 30-35 מיליון דולר. זאת בעוד שהתחזית הקודמת (שהועלתה ברבעון הקודם, לאחר שהופחתה בשל המלחמה באוקראינה בתחילת השנה) הייתה להכנסות של 550-560 מיליון דולר עם EBITDA שלילי של 10-20 מיליון דולר. ב-2021 ההכנסות היו 473 מיליון דולר וה-EBITDA הסתכם ב-28.2 מיליון דולר. למעשה התחזית המעודכנת מתקרבת לרמות ההכנסות של התחזית המקורית שנמסרה לפני המלחמה באוקראינה, וגבוהה ממנה ב-EBITDA.

סמנכ"ל הכספים מייקל לוין הסביר כי החברה חווה מומנטום חיובי ולפיכך מעלה את התחזית, שמשקפת לדבריו את ההתפתחויות בסביבה המאקרו-כלכלית והגיאופוליטית, את הגיוון בשווקים ובתעשיות שאליהם פונה החברה ואת החוזק שלה. התחזית גם כוללת צפי לשיפור בעסקי פיוניר באוקראינה, ואת תרומת העלאת הריביות.

המנכ"ל המשותף סקוט גאליט (שאליו הצטרף לאחרונה לניהול החברה ג'ון קפלן) אמר כי פיוניר מגדילה את מספר הלקוחות שלה ונהנית מההתרחבות האסטרטגית לשירותים בעלי ערך גבוה יותר, כמו גם מתוצאות טובות מהצפוי באוקראינה ו"רוח גבית" מכיוון הריבית העולה.