אחד האנשים העשירים בהודו ויו"ר קבוצת טאטא לשעבר נהרג בתאונת דרכים

סיירוס מיסטרי, מאחת המשפחות הכי עשירות בהודו ומי שכיהן בעבר כיו"ר דירקטוריון קבוצת טאטא, נהרג בתאונת דרכים סמוך לבירת המדינה מומבאי • מיסטרי הודח מדירקטוריון טאטא ב-2016 לאחר מאבקי שליטה מכוערים מצד משפחת טאטא, והיה המחזיק הגדול ביותר במניות חברת ההחזקות של המשפחה

סיירוס מיסטרי, לשעבר יו''ר קבוצת טאטא. נהרג בתאונת דרכים במומבאי / צילום: Associated Press, Rajanish Kakade
סיירוס מיסטרי, לשעבר יו''ר קבוצת טאטא. נהרג בתאונת דרכים במומבאי / צילום: Associated Press, Rajanish Kakade

סיירוס מיסטרי, לשעבר יו"ר הקבוצה הבינלאומית טאטא, בעלת חברת הרכב החמישית בגודלה בעולם טאטא מוטורס, נהרג היום (א') בתאונת דרכים לאחר שרכבו פגע בגדר הפרדה במחזור מהראשטרה פאלג'הר הסמוך לבירת הודו, מומבאי. מיסטרי היה בן 54 במותו, הוא היה נשוי והותיר אחריו אישה ושני ילדים.

סיירוס מיסטרי היה היו"ר הראשון של קבוצת טאטא שלא היה בן למשפחת טאטא שהקימה את הקונגלמרט על-שמה עוד במאה ה-19. לחברה חברות-בנות בתחומים רבים, ביניהם רכב, פלדה והשקעות. הוא מונה ליו"ר הקבוצה ב-2012, כשהוא החליף את בן המשפחה ראטאן טאטא. הוא הוסר מתפקידו בסך-הכול 4 שנים, ב-2016, לאחר מכן, בהפיכה שהובילה משפחת טאטא בדירקטוריון החברה הבינלאומית. מאבקי השליטה בדירקטוריון החברה התגלגלו להאשמות כבדות על ניהול לקוי, השתקת קולות מיעוט בקרב בעלי המניות. 

משפחת מיסטרי נחשבת לאחת המשפחות העשירות ביותר בהודו, כשהשווי של סיירוס בלבד עומד על כ-15 מיליארד דולר. הונה של המשפחה כולה מוערך בקרוב ל-20 מיליארד דולר. בבעלות חברת ההחזקות של משפחת מיסטרי 18% מחברת ההחזקות של משפחת טאטא, מה שהופך אותה למחזיקה הכי גדולה במניות טאטא.

לפי דוחות המשטרה המקומית, מיסטרי נהג מאחמדבאד למומבאי במכונית מסוג מרצדס. "התאונה התרחשה סביב השעה 15:15 (שעון מקומי), בעוד מר מיסטרי נסע למומבאי מהעיר אחמדבאד", כך לפי הצהרת מפקח המשטרה המקומי, "מקום התאונה היה על גשר מעל נהר סורייה, המקרה נראה כמו תאונה".

גופתו של מיסטרי הועברה לבית החולים קאסה בהודו לנתיחה לאחר המוות.

בהודעת המשטרה הוסיפו כי שני בני אדם היו ברכב עם מיסטרי המנוח, שניהם נפצעו והועברו לטיפול בבית חולים בגוג'אראט. השניים ייחקרו במשטרה עם תום הטיפול בהם.