בגלל הסערה: נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח חן שרייבר, חזר בו מדרישת השכר

בעקבות הביקורת, נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח חן שרייבר, הודיע כי הוא חוזר בו מדרישת השכר, שעמדה על כ-40 אלף שקל לחודש • שרייבר הודיע כי יקים ועדה שתבחן תשלום שכר לנשיא הלשכה החל מהקדנציה הבאה

חן שרייבר, נשיא לשכת רואי חשבון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
חן שרייבר, נשיא לשכת רואי חשבון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

נשיא לשכת רואי החשבון חוזר בו מדרישת השכר: בעקבות הסערה שעוררה בקשת נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח חן שרייבר, לאשר לו שכר בסך 40 אלף שקל לחודש, הודיע היום (ה') שרייבר לחברי הלשכה כי הוא חוזר בו מהבקשה ולא יעלה אותה להצבעה באסיפת הלשכה הבאה, כפי שתכנן. תחת זאת, מקים שרייבר ועדה שתבחן תשלום שכר לנשיא הלשכה החל מהקדנציה הבאה.

דרישת השכר של נשיא לשכת רו"ח: 40 אלף שקל, עבור 90% משרה 
בכירי לשכת רואי החשבון נגד דרישות השכר של נשיא הלשכה 

במכתב ששיגר לפני שעה קלה לרואי החשבון כתב שרייבר: "אתחיל בנימה אישית ואגיד המון תודה לרבים מאוד מהחברים, שהציפו אותי בימים האחרונים בהודעות תמיכה. תמיכה זו נותנת לי אנרגיה מטורפת להמשיך קדימה ולהצעיד את הלשכה למחוזות אחרים".

שרייבר הוסיף: "על אף שלפני שלושה שבועות קבע הוועד ברוב גדול, שהגיעה העת למסד תגמול לנשיאים מעתה ואילך, כדי שיתחייבו להתפנות מכל עיסוקיהם ולהקדיש זמנם במשרה מלאה - אני שומע גם קולות מקרב החברות והחברים שמביעים הסתייגות. הבנתי שהדבר שמפריע להם במיוחד הוא שנושא התגמול לא הועלה לפני הבחירות (כי אכן לא הייתה כוונה כזו). אני יכול להבין זאת".

שרייבר מציין במכתבו, כי לאחר שקיים התייעצויות עם הנשיאים לשעבר רו"ח עופר מנירב ורו"ח יזהר קנה ועם חברים נוספים בלשכה, הוחלט להביא לוועד המרכזי הצעת החלטה למנות ועדה של חברים ותיקים וחדשים, שתכין המלצה מסודרת, כולל קריטריונים, להסדרת מתן תגמול לנשיא, ושתוביל שינוי מסודר של התקנון באסיפה כללית.

"זאת", כותב שרייבר, "כך שכל נושא התגמול לנשיא הלשכה יהיה מעוגן בצורה מסודרת בתקנון הלשכה". שרייבר הוסיף כי כל החלטה שתתקבל, תיכנס לתוקף רק מהקדנציה הבאה.

מדובר בפעם השנייה שבה שרייבר מעלה את הבקשה לאישור שכר

מכתבו של שרייבר נשלח כאמור על רקע הסערה שעוררה בקשתו לאשר לו שכר חודשי כנשיא הלשכה. הסערה הגיעה לשיאה במכתב ששיגרו שישה נשיאי לשכת רוה"ח לשעבר שיצאו בקריאה חריפה נגד בקשת השכר, ובין היתר כתבו: "אנו מביעים את עמדתנו הנחרצת כנגד הפיכת תפקיד נשיא הלשכה ל'פרנסה', וקוראים לכם להתנגד לכך בכל תוקף באסיפה הכללית הקרובה".

בנוסף, הגישה קבוצת רואי חשבון עתירה לבית הדין המשמעתי של לשכת רואי החשבון, נגד החלטת הוועד המרכזי של הלשכה שאישר לחן שרייבר את הבקשה.

שרייבר ביקש כי יאושר לו שכר בגובה 90% משכרו של חבר כנסת, בעבור 90% משרה, כלומר כ-40,500 שקל לחודש. בקשתו היתה אמורה לעלות להצבעה באסיפה הכללית הבאה של לשכת רואי החשבון, שעתידה להתקיים ב-13 בספטמבר, לאחר שאושרה בוועד המרכזי.

מדובר בפעם השנייה שבה שרייבר מעלה את הבקשה לאישור שכר. זאת לאחר שבדצמבר אשתקד, זמן קצר לאחר שנבחר לתפקיד ביקש שרייבר לראשונה לאשר שכר לנשיא לשכת רואי החשבון, ועורר סערה בקרב חברי הלשכה.

הביקורת נגד הבקשה סבבה סביב העובדה שב-90 שנות הלשכה מעולם לא קיבל נשיא לשכת רואי החשבון שכר. בעקבות הביקורת, ירדה הדרישה מסדר היום.

כעת, לאחר שגם הבקשה המחודשת זכתה לבקורת, הסיר שרייבר את הבקשה מסדר היום.

עו"ד אורי כהנא ועו"ד עמוס נווה, המייצגים את רואי החשבון שעתרו נגד בקשת השכר מסרו: " מדובר בניצחון גדול לציבור רואי החשבון בישראל. נמשיך להיאבק על שמירת טוהר מוסד נשיא הלשכה, כתפקיד התנדבותי כפי שהיה במשך 90 שנה. בכוונתנו לדרוש את רישום הלשכה כחברה לתועלת הציבור ולהבטיח כי תפעל בהתאם לכללי ניהול תקין החלים על מוסדות ציבוריים הפועלים ללא מטרת רווח".