בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט המשיכה במומנטום החיובי וננעלה בירוק; אפל טיפסה בכ-4%

תשואות האג"ח נסוגו, האירו קופץ ב-0.8% ביחס לדולר • אירופה ננעלה בעליות חזקות • השווקים בהונג קונג, בסין ובקוריאה לא פעלו היום לרגל חגים • מחירי הנפט עולים, הביטקוין נסחר סביב 22.3 אלף דולר

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, Christopher Penler
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, Christopher Penler

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

הבורסה בארה"ב המשיכה במומנטום החיובי מהשבוע שעבר וסיימה את יומו הראשון של שבוע המסחר בעליות שערים. נאסד"ק קפץ ב-1.3% בהובלת אפל , שטיפסה בקרוב ל-4% לאחר שדווח על ביקושים חזקים לאייפון 14. S&P 500 הוסיף 1.1%, והדאו ג'ונס עלה ב-0.7%.

בקרב המניות הישראליות בלטו לטובה אנלייבקס  (ראו בעדכונים קודמים), מאנדיי , בריינסטורם, גלובל-אי , ראדא  וקנון. לעומת זאת, ארבה רובוטיקס, סייברוואן  ואיי.סי.אל  איבדו גובה.

אינטל  עדכנה מטה את הערכת השווי בהנפקת מובילאיי, וציינה כי היא עשויה לדחות אותה עד לשנת 2023. בלומברג דיווח כי החברה מצפה לשווי של 30 מיליארד דולר, כאשר על פי פרסומים קודמים בתקשורת, הערכות השווי נעו סביב 50 מיליארד דולר.

21:25

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת כאשר הנאסד"ק קופץ ב-1% בהובלת מניית אפל  שמזנקת ביותר מ-4%. זאת לאור דיווחים על ביקושים חזקים לאייפון 14 החדש, שאמור להגיע לחנויות בארה"ב ביום שישי הקרוב. בהראל פיננסים מציינים כי הביקוש למכשיר החדש חזק יותר מהביקוש שהיה לאייפון 13 ומעל הציפיות, לפי חברת המחקר וודבוש, וגם בקרדיט סוויס ובג'יי פי מורגן ההערכות דומות. 

בשוק הסחורות התמתנה עליית מחירי הנפט הגולמי ל-1.2%-1.4%. הברנט נסחר סביב 93.9 דולר לחבית, והנפט האמריקאי נסחר תמורת 88 דולר לחבית.

20:00

העליות במדדי המניות בניו יורק נמשכות בשיעורים של 0.6% עד 1%. האירו מזנק בשעה זו בכ-1%, ושערו עולה ל-1.01 דולר. מול השקל האירו והדולר נסוגים בכ-0.7% ונסחרים סביב 3.41 ו-3.36 שקלים בהתאמה.

ניאו  בולטת בעלייה של 10%, בעקבות סיקור חיובי של אנליסט דויטשה בנק, אדיסון יו, שציין אותה כבחירה המובילה שלו מבין יצרניות הרכב החשמלי הסיניות, במחיר יעד של 39 דולר. חברת התרופות בריסטול-מאיירס סקוויב  מזנקת ביותר מ-5% לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את הטיפול שלה בפסוריאזיס. אמג'ן , שלה תרופה מתחרה לפסוריאזיס, מאבדת כמעט 4% בתגובה. החברה פרסמה בסוף השבוע תוצאות ניסוי קליני שלפיהן גלולת Lumakras שלה הפחיתה את הסיכון להתקדמות סרטן הריאות ב-34% בהשוואה לכימותרפיה.

טוויטר  נחלשת בקרוב ל-2% בניגוד למגמה החיובית בשוק, לאחר שטענה בהגשה רגולטורית כי הניסיון האחרון של אלון מאסק לבטל את העסקה לרכישתה אינו חוקי.

18:45

יום המסחר בשוקי אירופה ננעל בעליות חזקות. דאקס הגרמני הוסיף 2.4%, קאק עלה בכ-2%, ופוטסי ב-1.7%. יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי התקדם בכ-2.1%.

דויטשה בנק  בלט בפרנקפורט עם עלייה של יותר מ-3%, וגם BMW , פולקסווגן  ופומה  עלו בשיעור דומה. בלונדון ריכזו עניין מניות הפיננסים ובהן לוידס , ברקליס , HSBC , נאטווסט  ובנק סטנדרט צ'רטרד . מניית הקמעונאית טסקו  קפצה בקרוב ל-6% וענקית התעופה IAG  הוסיפה 1.5%. גם בפריז נרשמו עליות במניות הבנקים, בהן קרדיט אגריקול  שהוסיף 3.1% וסוסייטה ג'נרל  שעלה ב-2.4%. מניית רנו  בלטה בפסגת מדד קאק עם עלייה של 4.3%.

בוול סטריט נשמרות עליות בשיעורים של 0.9%-1.1% בשלושת מדדי המניות המובילים, ולצד זאת תשואות האג"ח נחלשות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת של 3.28%.

17:45

העליות בוול סטריט מתחזקות, ומדדי נאסד"ק ו-S&P500 קופצים ביותר מ-1% כל אחד. הדאו עולה ב-0.9%. 72% מכלל מניות הנאסד"ק נסחרות בשעה זו בעליות שערים.

מניות האנרגיה בולטות במסחר על רקע ההתאוששות במחירי הנפט הגולמי. דבון אנרג'י י קופצת ב-4% וכך גם מרתון אויל , וגם דיימונד בק אנרג'י  ושברון  מתקדמות. 

גם באירופה נמשכת המגמה החיובית, ומדד דאקס ממריא בקרוב ל-2.5%. גם בפריז, במדריד, בוינה ובמילאנו המדדים מטפסים ביותר מ-2%.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, בהמשך לעליות החדות שנרשמו בסוף השבוע ובמקביל לעליות של 1.5%-2% בבורסות אירופה המובילות - ובראש מדד דאקס הגרמני שמזנק ב-2.1%.

הנאסד"ק עולה ב-0.5%, S&P 500 ב-0.6%, ודאו ג'ונס ב-0.4%. האג"ח של ממשל ארה"ב עולות, והתשואות יורדות בהתאם. תשואת האיגרת ל-10 שנים נסוגה ל-3.27%, ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ל-3.51%.

אנלייבקס  הדואלית דיווחה על נתונים פרה-קליניים חדשים המראים יעילות הצלת חיים משמעותית של התרופה שהיא מפתחת Allocetra כטיפול יחיד בסרטן מזותליומה וכן בטיפול משולב עם Cisplatin.

בזירת המסחר במטבעות זרים, האירו מזנק ב-0.8% לרמה של 1.01 דולר אמריקאי. הדולר נחלש גם מול השקל, ושערו 3.37 שקלים. בשוק הסחורות נרשמות עליות של 2% בחוזים על הנפט הגולמי. הברנט מטפס ל-94.9 דולר לחבית והנפט האמריקאי (WTI) ל-88.4 דולר. הזהב מוסיף 0.7% לערכו, ומחיר אונקיה עלה ל-1,730 דולר. מחיר הכסף מזנק ב-5% ל-19.7 דולר.

14:11

מגמה חיובית באירופה. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.4%-0.5%.

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות טסלה , ניאו, נטפליקס, אמזון , מיקרוסופט ואפל .

סוכנות רויטרס מדווחת היום כי הממשל האמריקאי מתכנן להחמיר את ההגבלות על יצוא שבבים המשמשים לפיתוח יישומי אינטליגנציה מלאכותית לסין. לפי הדיווח, המהלך עשוי לפגוע בחברות אפלייד מטריאלס , KLA  ולאם ריסרץ'.

12:15

מתחזקות העליות באירופה, ומדדי המניות המרכזיים מטפסים כעת ב-1.2%-1.6%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.4%-0.7%.

הנפט עבר לעלייה, והחוזים מטפסים בכ-0.8%. הביטקוין מטפס לרמה של 22,250 דולר.

שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, אמרה אתמול בראיון ל-CNN כי הפד "יצטרך להפעיל מיומנויות רבות וגם לא מעט מזל בכדי להביא ל'נחיתה רכה' בכלכלה. זה אפשרי, בעיקר בגלל ששוק העבודה שלנו חזק". 

10:25

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות, ומדדי המניות המרכזיים מטפסים בשיעורים של עד 0.8%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות, והחוזים על הנפט רושמים ירידות קלות.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של 1.2% במדד הניקיי.

בבריטניה פורסם היום כי התמ"ג גדל ב-0.2% ברבעון השני, לעומת צפי לצמיחה של 0.3%.

07:50

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה חיובית. בטוקיו מטפס מדד הניקיי ב-1.1%. השווקים בהונג קונג, בסין ובקוריאה סגורים לרגל חגים. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות, והחוזים על הנפט יורדים ב-1.4%-1.5%. 

בגזרת המאקרו, היום יתפרסמו נתוני צמיחה בבריטניה. מחר (ב-15:30 שעון ישראל) יתפרסמו נתוני האינפלציה בארה"ב, שצפויים להכתיב את הטון בשווקים במחצית השבוע שאחרי פרסומם. על פי הצפי, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% באוגוסט, וקצב האינפלציה השנתי צפוי לעמוד על 8.1% (בהשוואה ל-8.5% בחודש שעבר). מדד הליבה, עם זאת, צפוי לרשום עלייה של 0.3%. 

לקראת פתיחת שבוע המסחר בבורסות אירופה, מציין סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, כי "בשבוע שעבר העלה הבנק המרכזי האירופי את הריבית ב-75 נקודות בסיס. למרות שהבנק לא סיפק שום הפתעה והחששות הגוברים לצמיחה, הטון הכללי היה ניצי. בזמן הזה האינפלציה הגבוהה בגוש מתרחבת לעוד ועוד מגזרים, ובעיות ההיצע המחמירות מכופפות את ידו של הבנק. החלטתו הנוכחית שואפת להגן מפני עלייה מתמשכת בציפיות האינפלציה על רקע שיעור אבטלה נמוך היסטורית ושוק עבודה הדוק".

"עם זאת, הזעזוע האינפלציוני של אירופה נותר שונה מאוד משל ארה"ב. הביקוש המקומי חלש בהרבה ובקושי הגיע לרמות שלפני משבר הקורונה, וצמיחת השכר נותרה ברמות התואמות את יעד האינפלציה של הבנק של 2%. העלאת הריבית האחרונה מעלה את מחירי האנרגיה מה שכבר פוגע בהכנסה הריאלית של משקי הבית. אנו בלומברד אודייר מאמינים שבמצב בו הצמיחה תעמוד במקום או תעבור לטריטוריה שלילית הריבית לא תעלה לרמות שהשוק מצפה להן -2.5%. העלאת הריבית למעל 2% תוביל את הריבית לטריטוריה שמגבילה באופן אקטיבי את הצמיחה - מה שיהיה הרבה יותר בעייתי עבור התחזית הכלכלית, ומשהו שאנו מאמינים שקובעי המדיניות מאוד ינסו להימנע ממנו", הוא כותב.