בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: גולדמן זאקס התחזק אחרי הדוחות, אינטל ירדה

יציבות בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי • חברת מובילאיי צפויה להפוך להנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט השנה, על אף השווי המקוצץ • סיטי: "אמזון תתפקד היטב גם בתרחיש של נחיתה קלה וגם בנחיתה קשה" • עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

23:01

אחרי פתיחה חזקה עם עליות של יותר מ-2%, המסחר בוול סטריט ננעל בעליות של 1.1% בדאו ג'ונס וב-S&P 500, בעוד שהנאסד"ק עלה ב-0.9%. תשואת האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-2 נקודות ל-3.99%, תשואת האג"ח לשנתיים נסוגה ל-4.43%.

נטפליקס  ירדה בכ-1.7% לפני פרסום הדוחות לרבעון השלישי, שצפויים לצאת בדקות הקרובות. האנליסטים מעריכים כי ענקית הסטרימינג תרשום רווח של 2.12 דולר למניה על הכנסות של 7.8 מיליארד דולר.

גם אינטל  איבדה גובה, לאחר שהגישה תשקיף מעודכן לקראת ההנפקה של מובילאיי, ובו גילתה כי השווי אליו היא מכוונת מגיע ל-14.3-16 מיליארד דולר, לצד גיוס סכום שינוע בין 738-820 מיליון דולר.

סיילספורס  סיימה בעלייה של כ-4.5%, לאחר דיווח של CNBC על כך שקרן הגידור סטארבורד רכשה נתח בחברת התוכנה.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס  עלה ב-2.5%, לאחר שדיווח על רווח של 8.25 דולר למניה ברבעון השלישי, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 7.69 דולר. ההכנסות עמדו על 11.98 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-11.4 מיליארד דולר.

21:50

מגמה חיובית בוול סטריט, אם כי העליות ממשיכות להתמתן. דאו ג'ונס עולה ב-1%, S&P 500 מתקדם 0.9%, ונאסד"ק מחק כמעט את כל העלייה שרשם. על המסחר מעיבות בין השאר מודרנה, אינטל, מיקרון , נטפליקס ואדובי  שמאבדות גובה, וכן אפל  עברה לירידה, לאחר שדווח בתקשורת האמריקאית כי היא חותכת את ייצור האייפון 14 ואמרה לאחד מהיצרנים שלה בסין להשהות את הפעילות.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה נרשמת יציבות. טסלה , אנבידיה  ומיקרוסופט  נסחרות ללא שינוי של ממש, אמזון עולה ב-1.9%, גוגל מוסיפה 0.5%. לעומת זאת מטא ו-AMD משילות כ-0.8% כל אחת.

באשר למניות הישראליות, רדהיל , אייסקיור, סיירן והיפו מאבדות גובה; ולעומתן אינוביד  מזנקת ב-14%, קומפיוג'ן ב-10%, וגם למונייד , אוטונומו, בריינסטורם, גלובל-אי , מאנדיי , סולאראדג' וג'יי פרוג מרכזות עניין.

20:20

העליות בוול סטריט נמשכות. דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים בכ-1%, ונאסד"ק מטפס ב-0.9%. בשוק האג"ח של ממשל ארה"ב המגמה מעורבת: תשואת האג"ח הארוכה ל-10 שנים עולה ב-2 נקודות ל-4.03%, ואילו תשואת האג"ח לשנתיים משילה כנקודה, ושיעורה נע סביב 4.45%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של כ-2% במחירי הנפט הגולמי. החוזים על הברנט יורדים ב-1.3% ונמסרים תמורת 90.3 דולר לחבית, ואילו החוזים על הנפט האמריקאי נחלשים ב-2.2% ויורדים לרמה של 83.5 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,650 דולר לאונקיה.

גם בשוק הקריפטו נרשמת יציבות. ערך הביטקוין 19.3 אלף דולר, והאת'ר 1,308 דולר.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות מתונות, לאחר שבמהלך היום הגיעו לעליות בשיעורים של כ-2%. מדד דאקס הגרמני עלה ב-0.9%, פוטסי הבריטי עלה ב-0.2%, וקאק הצרפתי התקדם ב-0.4%.

במקביל, ממשיכות להצטמצם העליות בוול סטריט לאחר הפתיחה החזקה. דאו ג'ונס עולה ב-0.6%, S&P 500 מתקדם בשיעור דומה, ונאסד"ק מוסיף 0.4%.

נטפליקס  יורדת בכ-2% לקראת פרסום הדוחות הלילה. האנליסטים מעריכים כי ענקית הסטרימינג תרשום רווח של 2.12 דולר למניה על הכנסות של 7.8 מיליארד דולר.

18:00

העליות בוול סטריט נמשכות, ושלושת המדדים הגדולים מטפסים בכ-1.3% כל אחד. בשוק האג"ח נמשכת הירידה הקלה בתשואות - תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-2 נקודות ל-3.99%.

בשוק המניות בולטת לטובה טרגט שמזנקת לאחר שדרוג ההמלצה של בית ההשקעות ג'פריס (ראו קודם), וגם מניות הקרוזים ממשיכות לטפס. מודרנה  בולטת בירידה של יותר מ-3%, וגם אינטל  מאבדת גובה בניגוד למגמה החיובית בשוק, לאחר שנודע על השווי המקוצץ שלפיו תנפיק את מובילאיי.

17:00

חצי שעה לאחר פתיחת המסחר בניו יורק, העליות מתמתנות. דאו ג'ונס עולה ב-1.7%, S&P 500 ב-1.8%, ונאסד"ק ב-1.9%.

בראש ה-S&P 500 בולטת מניית ענקית הקרוזים קרניבל  שמזנקת ב-11%, וגם המתחרות נורבג'יאן קרוז ליין  ורויאל קריביאן  עולות בחדות. עוד עליות משמעותיות רושמות סולאראדג' , טרגט, בת' אנד באדי וורקס וקבוצת מאטצ'.

סיילספורס  מזנקת בקרוב ל-8%, לאחר דיווח של CNBC על כך שקרן הגידור סטארבורד רכשה נתח בחברת התוכנה הוותיקה. לא נחשף מה גודל ההחזקה.

16:31

הסנטימנט החיובי בניו יורק נמשך, והמסחר בוול סטריט נפתח גם היום בעליות חדות. הדאו ג'ונס קופץ ב-2%, S&P 500 עולה ב-2.2%, ונאסד"ק מזנק בכ-2.6%. לצד זאת נרשמת נסיגה קלה בתשואות האג"ח הממשלתיות: תשואת האיגרת לעשור יורדת ב-3 נקודות ל-3.98%, ותשואת האג"ח לשנתיים מאבדת 4 נקודות, ורמתה כעת 4.41%.

אמזון  בולטת לטובה. בנק ההשקעות סיטי ציין כי מניית החברה היא בחירה מובילה הן במקרה של נחיתה כלכלית קשה בארה"ב והן ובנחיתה רכה, וציין כי היא תתפקד היטב בכל אחד מהתרחישים. גם מניית טרגט  מטפסת לאחר שדרוג ההמלצה על המניה בג'פריס, מ"החזק" ל"קנייה". בבית ההשקעות ציינו כי קמעונאית הענק תהנה מהקלה בבעיות שרשרת האספקה ​​ומשיפור מצב המלאי.

גם באירופה נשמרת האופטימיות. דאקס קופץ ב-2.1%, פוטסי ב-1% וקאק ב-1.5%. מדד יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי מתחזק ב-1.9%.

14:45

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון  עולה בכ-1% במסחר המוקדם, לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה לרבעון האחרון.

גם גולדמן זאקס  נסחרת בעלייה, לאחר שבנק ההשקעות דיווח היום על רווח של 8.25 דולר למניה ברבעון השלישי, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 7.69 דולר. ההכנסות עמדו על 11.98 מיליארד דולר, לעומת צפי לכ-11.4 מיליארד דולר.

התחזיות הסטטיסטיות האחרונות של "בלומברג" מציירות תמונה עגומה: תסריט המיתון בארה"ב הוא למעשה ודאי ב-12 החודשים הקרובים. מודל התחזית של "בלומברג", שנוצר על-ידי הכלכלניות אנה וונג ואלייזה וינגר, משתמש ב-13 אינדיקטורים מאקרו-כלכליים ופיננסיים כדי להעריך את הסיכויים למיתון בטווחי זמן משתנים, החל מחודש ועד לשנתיים. בעדכון הקודם לתחזיות עמד שיעור הסבירות למיתון תוך שנה על 65%. למיתון שיפגע אפילו מוקדם יותר, תוך עשרה חודשים, הייתה אז סבירות של 25%, לעומת 0% בתחזית האחרונה.

13:35

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים עולים בשיעורים של עד 1.1%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 1.8%-1.2%.

ענקית התוכנה מיקרוסופט  אישרה כי היא מפטרת עובדים מכיוון שהכנסות יצרנית התוכנה צפויות להאט, הודות למכירות חלשות יותר של רישיונות Windows למחשבים אישיים. גורמים המקורבים לחברה טוענים כי במרכז הפיתוח הישראלי לא צפויים פיטורים בינתיים. הבוקר (ג') פורסם באתר אקסיוס כי היא מצויה בעיצומו של סבב פיטורים שלישי במספר מאז יולי, שהיקפו לפי ההערכות כ- 1,000 עובדים. ביולי הודיעה החברה על פיטורים של פחות מאחוז מעובדי החברה, בסבב שכלל לפי ההערכה בין 1,500 ל- 2,000 איש, ועוד 200 עובדים פוטרו כמה שבועות לאחר מכן מלינקדאין, הרשת החברתית לעובדים שמיקרוסופט רכשה בעבר.

חברת טכנולוגיית הרכב מובילאיי צפויה להפוך בקרוב להנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט השנה, אך היא לא תהיה גדולה כפי שהעריכו מוקדם יותר. מובילאיי, שנמצאת כיום בבעלות אינטל , הגישה תשקיף מעודכן לקראת ההנפקה, ובו היא מגלה כי השווי אליו היא מכוונת מגיע ל-14.3-16 מיליארד דולר. טווח המחירים שאליו מכוונת החברה הוא 18-20 דולר למניה, והיא מתכננת להנפיק 41 מיליון מניות חדשות, כלומר לגייס סכום שינוע בין 738-820 מיליון דולר. לחתמים בהנפקה ניתנת אופציה לרכישת מניות נוספות, אשר באמצע טווח המחירים המבוקש יכולות להכניס לחברה עוד כ-117 מיליון דולר.

עוד מדווחת מובילאיי כי סכום נוסף, בסך 100 מיליון דולר, יוזרם לה על-ידי חברת ההשקעות General Atlantic, במחיר שישווה למחיר המניה בהנפקה. מניות אלה יהיו חסומות לתקופה של 180 יום לאחר ההנפקה. כ-2.05 מיליון מניות המהוות כ-5% מהמניות שיונפקו, יוקצו לפי בקשת החברה למנהלים, דירקטורים ונושאי משרה באינטל. לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", שחשף את ירידת השווי בהנפקה, מובילאיי מתכננת להוציא לפועל את ההנפקה ב-26 באוקטובר, כלומר בשבוע הבא.

12:15

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים עולים בשיעורים של עד 1.3%. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 0.8%-1.2%.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים עולה ל-4.03%, והתשואה על האג"ח לשנתיים יציבה על 4.46%.

הנפט עבר לירידה קלה, וגם הזהב יורד קלות.

בסקירתו השבועית מנתח האסטרטג הטכני של אופנהיימר, ארי ואלד, את מהלך התנודתיות האחרונה בשוק המניות בארה"ב בעקבות פרסום נתוני האינפלציה בשבוע שעבר. ואלד מעריך כי הרמה הנוכחית של מדד S&P 500 עשויה לתמוך בהתייצבות והתאוששות שוק המניות, בהתאם לתבנית היסטורית. עם זאת, הוא מציין גם כי מהלך עלייה עקבי מחייב התייצבות ונסיגה בתשואות האג"ח, הנמצאות כעת ברמה גבוהה היסטורית ומאיימות על תהליך ההתאוששות.

ואלד חוזר על טענתו הקודמת כי הרבעון הרביעי של שנת בחירות ביניים בארה"ב מתאפיין היסטורית בעונתיות חיובית, ובכך ממשיך לצפות "ראלי של סוף שנה", תחת התנאי של ירידה בתשואות האג"ח.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המרכזיים עולים בשיעורים של 0.8%-1%. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 1.1%-1.5%. התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על כ-4%.

החוזים על הנפט רושמים עליות של כ-0.5%.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של 1.4% במדד הניקיי.

חברת הנפט והגז איתקה, שבבעלות קבוצת דלק, הודיעה באופן רשמי על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה הראשית של לונדון. על-פי הודעת החברה, המהלך יכלול בעיקר הנפקה מצומצמת של מניות חדשות מצדה של איתקה, ובעיקר הצעת רכש מצד החברה-האם, קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה.

איתקה פועלת בתחום הפקת הנפט והגז בים הצפוני, מזרחית לחופי סקוטלנד, ומוכרת את עיקר תוצרתה לבריטניה. באחרונה פרסמה סוכנות בלומברג כי מקורות אנונימיים העריכו את היקף ההנפקה והצעת המכר בכ-1 מיליארד דולר ואת שוויה של איתקה בתום המהלך בכ-6 מיליארד דולר. את ההנפקה מובילים שני בנקי ההשקעות האמריקאים גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. על צוות החתמים נמנים גם בנק HSBS, בנק אוף אמריקה מריל לינץ', ג'פריס, ו-ING.

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה חיובית היום, בהובלת מדד הניקיי שמזנק ב-1.6%. מדד ההנג סנג עולה בכ-1%.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של 1.6%-2%, זאת לאחר  שהתנודתיות הגבוהה בניו יורק נמשכה גם אתמול, והפעם לצד הירוק (לאחר שביום שישי נרשמו ירידות חדות). מדד הנאסד"ק זינק ב-3.43%, S&P 500 קפץ ב-2.65%, ודאו ג'ונס טיפס בנעילה ב-1.82%. 

בזירת המסחר בסחורות נרשמות עליות של כ-0.8% בחוזים על הנפט, והזהב שומר על יציבות.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים יורדת לכ-3.97%.

עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה, ולאחר שאתמול פרסם בנק אוף אמריקה דוחות טובים, היום (ג') יפרסמו בין השאר ג'ונסון אנד ג'ונסון , גולדמן זאקס  ולוקהיד מרטין ולאחר סיום המסחר ענקית הסטרימינג נטפליקס  תפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, כשברקע התוכנית החדשה שלה לשיווק מנויים מוזלים שכוללים פרסומות. הצפי הוא שלאחר שני רבעונים רצופים שבהם איבדה טסלה מנויים, היא תחזור להציג צמיחה של כמיליון מנויים. האנליסטים מייחסים את הצמיחה המחודשת לפעילותה של נטפליקס בצפון אמריקה ובאסיה. המשקיעים מחכים לשמוע כיצד המודל החדש שתציע החברה צפוי להשפיע על הכנסותיה ועל רווחיה בעתיד.

מחר יגיעו דוחות טסלה (לאחר סיום המסחר). ברקע, כוונתו של הבעלים אילון מאסק לחזור לעסקת רכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר ונתוני משלוחי מכוניות שלא עמדו בציפיות האנליסטים. גם פרוקטר אנד גמבל ו-IBM יפרסמו תוצאות מחר.

אינטל מורידה את הערכת השווי של מובילאיי לפחות מ-20 מיליארד דולר, לקראת ההנפקה המתוכננת של החברה, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל". במקור העריכה החברה את השווי של יחידת המכונית האוטומטית שלה בכ-50 מיליארד דולר. בנוסף, החברה מתכננת להנפיק חלק קטן יותר ממובילאיי לציבור. על-ידי מכירת פחות מניות במחיר נמוך יותר, החברה ויועציה מקווים ככל הנראה לעורר עניין שיעלה את ערך המניות לאחר שיתחילו להיסחר.